Suzuki GS500E 1989 geen vonk

ronk

Aprilia Shiver 750
Heren

Tijdens de laatste 2 ritjes viel de motor tijdens remmen ineens uit.
Als of het contact uitgezet werd.
Start motor gaat prima in de rondte.
Als de stopknop in de verkeerde stand staat gaat de startmotor ook niet draaien.
Alle lampjes e.d branden gewoon.
Spanning tijdens starten 11,22V
Na 10 minuten wachten een klein duwtje en hij liep weer alsof er niets gebeurt was.
Naar huis gereden en vlakbij huis bij het verkeerslicht gebeurt het weer.
Ik kreeg hem toen niet meer op gang.

Wat heb ik gecontroleerd.
Benzine krijgt hij.
Bougie er uit en ik krijg/zie geen vonk tijdens starten.
Ik heb heb schema.
https://www.dropbox.com/s/k0sv5znht86bnyt/Electrisch schema gs500.pdf?dl=0
Op oranje/wit bij de bobines staat 12V
Dus de witte een zwart/gele moeten via de CDI aan de massa komen te liggen.

Wat kan ik aan de CDI of de signalen naar de CDI toe meten ?

Ontsteking%20schematisch.png


Signal%20generator.png


De pulsgevers meten resp 349 en 352 ohm
Dus dat zou goed moeten zijn.

FF 1 Bobine gemeten. Primair 5,4 ohm secundair 25 Kohm
Massa aan CDI 0,5 ohm
 
Laatst bewerkt:
Ik heb verder geen idee, maar ik moest opeens weer denken aan m'n grootste blunder ooit. Ik heb na 't kleppen stellen ook gehad dat alles goed door gemeten was, startmotor ging rond, maar hij wilde echt niet starten. Ik bougies checken op vonk (no clue, gewoon geluisterd naar "op het motorblok leggen en starten"). Zonder de bougiekabels eraan dus. :') Toen m'n vriend doorhad dat dat was wat er fout ging en waardoor ik geen vonk had, kwam ie niet meer bij. Uiteindelijk bleken de nokkenassen precies verkeerd on getimed na 't kleppen stellen.

Succes! :)
 
Ik heb verder geen idee, maar ik moest opeens weer denken aan m'n grootste blunder ooit. Ik heb na 't kleppen stellen ook gehad dat alles goed door gemeten was, startmotor ging rond, maar hij wilde echt niet starten. Ik bougies checken op vonk (no clue, gewoon geluisterd naar "op het motorblok leggen en starten"). Zonder de bougiekabels eraan dus. :') Toen m'n vriend doorhad dat dat was wat er fout ging en waardoor ik geen vonk had, kwam ie niet meer bij. Uiteindelijk bleken de nokkenassen precies verkeerd on getimed na 't kleppen stellen.

Succes! :)

Tijdens het meten maak je altijd wel een keer zo'n foutje _O- _O-
Ik ook dus.
In mijn dagelijks werk zoek ik storingen in grote proces installaties.
En dan werk je ook stap voor stap en dubbelcheck.
Ik vermoed dat de CDI het begeven heeft.
Ik zie al als test ff op het beton slaan, open dremelen en zoeken naar koude lassen.
FF 10 minuten in de oven van 200 graden.
Kijken bij bassie wat een andere kost.
 
Ik heb verder geen idee, maar ik moest opeens weer denken aan m'n grootste blunder ooit. Ik heb na 't kleppen stellen ook gehad dat alles goed door gemeten was, startmotor ging rond, maar hij wilde echt niet starten. Ik bougies checken op vonk (no clue, gewoon geluisterd naar "op het motorblok leggen en starten"). Zonder de bougiekabels eraan dus. :') Toen m'n vriend doorhad dat dat was wat er fout ging en waardoor ik geen vonk had, kwam ie niet meer bij. Uiteindelijk bleken de nokkenassen precies verkeerd on getimed na 't kleppen stellen.

Succes! :)

Tijdje terug wilde die van mij ook niet starten na kleppen stellen en de accu had ook weinig zin meer. Ik heb me helemaal de tyfus geduwd maar dat schiet niet op als de bougiekabels er niet op zitten :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan