Suzuki gs500e 98 wilt niet blijven lopen

bungeneer

Rookie
7 mei 2018
5
0
Hallo allemaal,

Ik heb mij reeds een suzuki gs500e uit 98 aangeschaft. De motor loopt niet. Deze heeft 1 jaar stil gestaan bij de vorige eigenaar in de garage.

Nu heb ik de cabarateur schoongemaakt en gereviseerd. Tevens heb ik de olie + filter vervangen, bougies en de luchtfilter.

Nu is het probleem dat ik de motor wel krijg gestart en even aan het lopen krijg gehouden maar dit lukt alleen met een beetje quickstart spray. Het lijkt net of hij niet genoeg benzine krijgt waarna ik dus alle benzineslangetjes heb vervangen maar dit helpt ook niet.

Heeft iemand van jullie nog suggesties waar het aan zou kunnen liggen?

Groetjes Nick
 
Heb je de petcocks schoongemaakt? Kan zijn dat die niet goed doorlopen - probeer eens de framepetcock op PRI te zetten en trek de slang naar de carbs los van die petcock. Dan zou 'ie gewoon door moeten lopen met benzine.

Evenals de dooddoener: heb je de kraan onder de tank wel op ON staan?
 
Heb je de petcocks schoongemaakt? Kan zijn dat die niet goed doorlopen - probeer eens de framepetcock op PRI te zetten en trek de slang naar de carbs los van die petcock. Dan zou 'ie gewoon door moeten lopen met benzine.

Evenals de dooddoener: heb je de kraan onder de tank wel op ON staan?
Door aftapboutje los te draaien op de vlotterbak, kan ts controleren of er benzine in zit.
 
@chineesboer rubbers zien er nog goed uit en sluiten rondom af.

@martell cabarateur is helemaal schoongemaakt ziet er weer prima uit.

@cravingcookiekraan onder de tank staaf op on. Maar zodra ik de aftapbout van het vlotterbakje losdraai komt er geen druppeltje benzine uit zou het dan het kraantje moeten zijn?
 
@chineesboer rubbers zien er nog goed uit en sluiten rondom af.

@martell cabarateur is helemaal schoongemaakt ziet er weer prima uit.

@cravingcookiekraan onder de tank staaf op on. Maar zodra ik de aftapbout van het vlotterbakje losdraai komt er geen druppeltje benzine uit zou het dan het kraantje moeten zijn?

Dan zit 't dus na de tank en voor de vlotterbak. Tenzij je tank leeg is, maar ik neem aan dat dat niet 't geval is. Volgende stap is dan de benzineslang die naar de carbs gaat van de frame petcock afhalen en de frame petcock op PRI zetten. Komt er dan benzine uit? Zo ja, zit 't in de aansluiting van de benzineslang op je carbs. Zo nee, zet dan de tank petcock op OFF en haal de tank van de motor. Benzineslangen eraf halen en dan de tank petcock weer op ON draaien. Komt daar benzine uit? Zo nee, die petcock reviseren. Zo ja, chill, dan zit het daarna, waarschijnlijk in de frame petcock.
 
Het probleem is gevonden de benzinekraan zat verstopt. De motor loopt nu alleen loopt hij onregelmatig zodra ik ga rijden springt die omhoog en omlaag in de toeren tot ongeveer een 4000 a 4500.
Tevens heb ik het volle vermogen niet en houdt sie steeds een beetje in.
 
@kapiteinkoek ik heb de vlotterbakjes schoongespoeld met cabarateur cleaner tevens de sproeiers schoongemaakt.
Er zijn ook nog 2 revisiesetjes ingegaan van tourmax dus alle rubbers zijn vervangen
 
@kapiteinkoek ik heb de vlotterbakjes schoongespoeld met cabarateur cleaner tevens de sproeiers schoongemaakt.
Er zijn ook nog 2 revisiesetjes ingegaan van tourmax dus alle rubbers zijn vervangen
En de rubbers waarmee de carburateurs tegen de kop gemonteerd zijn? Die grote, dure krengen?

Je kan met wat remmenreiniger proberen of hij daar valse lucht zuigt, maar ik gok er op dat hij daar lekt.
 
@kapiteinkoek ik heb de vlotterbakjes schoongespoeld met cabarateur cleaner tevens de sproeiers schoongemaakt.
Er zijn ook nog 2 revisiesetjes ingegaan van tourmax dus alle rubbers zijn vervangen
En de rubbers waarmee de carburateurs tegen de kop gemonteerd zijn? Die grote, dure krengen?

Je kan met wat remmenreiniger proberen of hij daar valse lucht zuigt, maar ik gok er op dat hij daar lekt.

Ik heb dit net geprobeerd en de motor loopt inderdaad omhoog in de toeren als ik remmenreiniger bij de inlaatrubbers spuit maar tevens ook als ik het bij een rubberspuit wat op de luchtbox is aangesloten deze zit niet meer 100% goed op de box aangesloten
 
dat betekent dus dat beide rubbers lekken. De lekkage van het inlaatrubber heeft een grote impact op het stationair lopen van de motor. Dat het andere rubber ook lekt is zeker niet goed (het laat ongefilterde buitenlucht door) maar op het stationair lopen zal dat nauwelijks invloed hebben.

Inlaatrubbers vervangen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan