Suzuki GS500e beetje geschikt voor lange rijders?

BogaddE

MF veteraan
28 mei 2001
1.772
0
Hengelo
Ik denk er over om m'n Yamaha SRX250 weg te doen en een GS500e te kopen, de SRX is net iets te klein en na en paar uur rijden heb ik last van knieen enz.

De GS500 lijkt me niet echt veel groter maar toch wel iets maar kun je daar met iets meer dan 1m90 nog wel aardig op rijden?

Ik wil dit vooral omdat ik in de zomervakantie waarschijnlijk naar denemarken ga en dan met de motor uiteraard!
 
Ik ben juist 1.90m en eigenlijk is een GS te klein voor mij. De "uitholling" voor de knieen in de tank, daar steken mijn knieen dus ver over uit.

Toch is het nog goed te doen, en voor lange afstanden is een naked (en zeker een gs)toch al niet geschikt dus ja...

Het hangt er natuurlijk vanaf hoelang je van plan bent ermee te rijden.
 
Het antwoord: Nee! Een vriend van mn broer rijd een GS500, die last van zn rug krijgt na een uurtje rijden. Die jongen is rond de 1.85...dus.
Maargoed, iedereen heeft andere lichaamslengte verhoudingen (ik heb het over de lengte van benen /armen e.d) dus misschien dat jij er wel lekker op rijd. ;)
 
Je mag wel een keertje op die van mij rijden......is alleen wel erg ver weg

Als het in polen is wel ja maar ik neem aan dat je in Huizen zit(stond iig in je profiel) en dan is het nog wel te doen.
Aardig dat je het aanbied :}
 
is te klein voor iemand van 1.90 net zoals de Suzuki SV 650
dan kun je beter voor een bandit gaan of cb 500
 
Toch is het nog goed te doen, en voor lange afstanden is een naked (en zeker een gs)toch al niet geschikt dus ja...
Het is best te doen. Ben een paar keer richting Barcelona geweest. Je moet natuurlijk geen 1000 km per dag willen doen, maar goed, het is vakantie.
 
Het is best te doen. Ben een paar keer richting Barcelona geweest. Je moet natuurlijk geen 1000 km per dag willen doen, maar goed, het is vakantie.

Denemarken in een dag, wel veel denk ik maar 1 dag doorbijten en dan maar een week op bed gaan liggen en weer eens terug rijden ;)
 
Iedereen zit anders in elkaar, na een aantal uren rijden op een GS500e had ik nog geen last van m'n rug... dus maak een proefrit Bogarde. Iedereen is anders (gelukkig), dus bepaal zelf wat je er van vind als je er op rijd.
 
Op zondag 09 juni 2002 23:10 schreef Sjaap het volgende:
...Een vriend van mn broer rijd een GS500, die last van zn rug krijgt na een uurtje rijden...

Krijgt die motor of die vriend last van zijn rug :P :P
 
Ik ben juist 1.90m en eigenlijk is een GS te klein voor mij. De "uitholling" voor de knieen in de tank, daar steken mijn knieen dus ver over uit.

Toch is het nog goed te doen, en voor lange afstanden is een naked (en zeker een gs)toch al niet geschikt dus ja...

Het hangt er natuurlijk vanaf hoelang je van plan bent ermee te rijden.
1.97 en ik pas er absoluut niet op, die tank is gewoon een ramp. Suzuki heeft daar zoiezo een handje van...
 
...
De GS500 lijkt me niet echt veel groter maar toch wel iets maar kun je daar met iets meer dan 1m90 nog wel aardig op rijden?

Ik wil dit vooral omdat ik in de zomervakantie waarschijnlijk naar denemarken ga en dan met de motor uiteraard!

Toevallig, ik ga dit jaar naar Noorwegen :) . Ben vorig jaar naar Tjechiee geweest op m'n GS550 en ben 2m lang.

Wanneer vertrek je? Misschien kunnen we het gedeelte door duitsland gezamenlijk rijden? :]
 
Toevallig, ik ga dit jaar naar Noorwegen :) . Ben vorig jaar naar Tjechiee geweest op m'n GS550 en ben 2m lang.

Wanneer vertrek je? Misschien kunnen we het gedeelte door duitsland gezamenlijk rijden? :]

Over een week of 5 waarschijnlijk.
De vakantie is nog niet geboekt maar gaat binnenkort wel gebeuren.
 
Ik denk er over om m'n Yamaha SRX250 weg te doen en een GS500e te kopen, de SRX is net iets te klein en na en paar uur rijden heb ik last van knieen enz.

De GS500 lijkt me niet echt veel groter maar toch wel iets maar kun je daar met iets meer dan 1m90 nog wel aardig op rijden?

Ik wil dit vooral omdat ik in de zomervakantie waarschijnlijk naar denemarken ga en dan met de motor uiteraard!
Op een ZX-6R pas je perfect *D :P
 
Ben zelf 1.93 en heb er niet echt last van maar dat is waarschijnlijk ook omdat ik er gewend aan ben. Tijdje terug op een wat hogere en bredere motor gereden voor een uurtje en toen had ik de eerste 15min op de gs wel het idee dat ik op een driewielertje zat ;(

Zou zeggen maak eens een testritje en dan weet je het.
 
Maak inderdaad gewoon een (flinke?) proefrit, lengteverhoudingen zijn bij iedereen anders en ook de houding die je prettig/pijnlijk vindt. Een proefrit maken lijkt me geen enkel probleem. Ik ben iig nog nooit bij een dealer geweest die me geen proefrit liet maken (anders zou ik er zeker niet terugkomen).
 
Toevallig, ik ga dit jaar naar Noorwegen :) . Ben vorig jaar naar Tjechiee geweest op m'n GS550 en ben 2m lang.

Wanneer vertrek je? Misschien kunnen we het gedeelte door duitsland gezamenlijk rijden? :]

Hier nog een die naar Scandinavie gaat. Ik vertrek ergens de eerste week van Juli. Duitsland samen rijden?
 
ik had er niet veel problemen mee 1,98 mtr
mijn knieen zaten wel over de uitholling heen maar wel ver geneog zodat het niet irri werd.
kreeg alleen na een tijdje ( anderhalf uur )last van me ass maar ach dan was de tank toch wel leeg dus moest ik toch ff stoppen om te tanken :D
 
ik had er niet veel problemen mee 1,98 mtr
mijn knieen zaten wel over de uitholling heen maar wel ver geneog zodat het niet irri werd.
kreeg alleen na een tijdje ( anderhalf uur )last van me ass maar ach dan was de tank toch wel leeg dus moest ik toch ff stoppen om te tanken :D
Ik krijg op m'n cbr na 2 uur ook wel pijn in m'n aars...
 
Terug
Bovenaan Onderaan