Suzuki GS500e - choke

Jasper_1982

Rookie
24 sep 2010
2
0
Dag iedereen,

omdat ik heel veel lees over het choken van de motor en niet een eenduidig antwoord op mijn probleem vindt, stel ik maar even specifiek mijn probleem voor:

Ik heb van het zomer mijn rijbewijs gehaald en bezit nu een mooite GS500e uit '89. Fijne motor, loopt prima, alleen het warmrijden is mij niet helemaal duidelijk.

Ik heb zelf op een GS500e (wel nieuwer uiteraard) gelest en als ik daar met koude motor startte, kon ik de choke halverwege afregelen, starten, terugbrengen tot ca. 2000 toeren en na een aantal rondjes de choke helemaal dichtdraaien.

Bij mijn GS500 start de motor prima (met choke vol of bijna vol open) en loopt prima, maar na een tijdje lopen de toeren op tot 6000 (bij stoplicht met de koppeling in). Als ik de choke echter langzaam dichtdraai tot onder de 4000 toeren (niet helemaal dicht) dan nemen de toeren langzaam af en slaat de motor uiteindeljk af.

Als de motor warm is (na een stuk rijden), loopt ie weer prima hoor, stationair zonder choke netjes 1200 toeren.

Kan bovenstaande als normaal worden beschouwd of heeft iemand tips over hoe ik het beter kan doen? Naast dat het natuurlijk jammer is van alle brandstof, kijkt het langskomend verkeer ook een beetje verbaasd als je met een motor op 6000 toeren bij het stoplicht staat te loeien.

hoor graag van jullie - groet Jasper

p.s. Forums zijn nieuw voor mij en weet niet of ik dit onderwerp hier had moeten posten of gewoon deze vraag onder het GS500-forum had moeten posten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan