Suzuki GS500E met problemen

tom_gs500e

Rookie
25 okt 2004
3
0
gouda
Hallo,

Ik heb een Suzuki gs500e aangeschaft en nu heb ik het probleem dat de motor soms plotseling afslaan tijdens het rijden en heel soms ploft.
De motor start daarna wel weer gelijk.
Ik heb eigenlijk alles al nagelopen maar ik kan nog steeds niks vinden, weet iemand misschien wat dit zou kunnen zijn of is dit een kwaaltje bij dit type motor?

Groetjes Tom
 
Het eerste waar ik aan denk is valse lucht. Check ff of je rubbers tussen je kop en je carbs er nog goed uitzien (geen droogtescheuren enzo) en of ze goed zitten vastgeschroeft...

Kan aan nog wel meer dingen liggen, maar laten we simpel beginnen.. *D
 
Ik heb de rubbers nagecheckt maar kan daar niets aan vinden.
Mijn eerste reacie was dat het aan de toevoer lag maar nu denk ik toch dat het iets met electrische of ontsteking te maken hebt.
 
Ploffen is meestal valse lucht, of een te arm mengsel (stationair). Had mn Guzzi ook, heb het opgelost door de luchtschroeven goed af te stellen.
Heb je de problemen ook bij droog weer?
Vervang uit voorzorg de bougietjes ook maar even, kost toch bijna niets.
 
Hoe is het onderhoud?..bougies/luchtfilter etc.
Heeft hij lang stilgestaan?
Kan van alles zijn, met zo weinig info durf ik niet eens te beginnen met op te noemen wat het kan zijn.
 
Kan ook de ontsteking zijn. Kijk eens de aansluitstekkertjes op de bobines na. Die van mij waren nogal gecorrodeerd waardoor ie ging stotteren. Valt de motor ineens uit of begint ie eerst slechter te lopen waarna hij er helemaal mee kapt? Andere dingen om te checken zijn de zijstandaard-sensor en de dodemansknop. Verbind ze door en check of je probleem oplost.
 
Allemaal bedankt alvast!
Me carburateurs en de rubbers naar de kop lijken mij ok, alhoewel ik pas geleden last had van me carburateurs die een klein beetje benzine lekte.
Ik zal me bougies vervangen en me bedrading eens grondig nakijken misschien dat ik daar dan wat in vind.
En me luchtstelschroef zal ik eens naar kijken.
Ik heb soms last dat me motor gaat inhouden als ik het gas open trek op de snelweg/ buiten bebouwde kom en dus dan soms uitvalt.
En soms valt hij plotseling uit tijdens het rijden, maar houd dan niet in ofzo.
Daarbij komt het nog voor dat ik hem enkele keren dat hij uitviel hoorde ploffen.
 
Als er benzine uit een carburateur lekt dan sluit de vlotter niet goed, òf een ventilatie-kanaaltje op de vlotterkamer zit dicht.
Meestal betekent het vuil/ stolsels in de vlotterkamer, soms ook: versleten puntje aan het vlotterpennetje. Sommige moderne typen hebben een plastic puntje op het vlotterpennetje, onder een vergrootglas kun je zien of dat niet vervormd/ versleten is.

Na lange stilstand moet je echt met tal van kleinigheden rekenen. Het beste is, het zo ver niet te laten komen. Stilstand is achteruitgang.
 
Terug
Bovenaan Onderaan