Hallo!
Ik heb sinds kort een GS500e gekocht met het idee hier op te gaan rijden met het warmere weer en mogelijk ook langere ritten met wat meer bochten aangezien dit een stuk sportiever rijdt dan mijn F650 BMW.
Nou heb ik hem voor een schijt prijs gekocht en hier zitten uiteraard zijn risico's bij maar dat terzijde bij aankoop klonk alles goed blok liep lekker remmen functioneren naar behoren etc. etc.
Ik heb sinds aankoop binnen laten we zeggen 2 a 3 weken maar 500-600 km gereden. en nu lijkt er een tik in het blok te zitten.
ik heb nu de olie pijl weer bijgevuld hier ging toch iets meer in dan ik gehoopt had zeg 400-600 ml. Dus hij lijkt wat meer te verbruiken/ mogelijk zweet een beetje.
Maar dat ga ik aanpakken in de volgende onderhoud beurt hij rijd momenteel niet omdat ik niet het risico wil lopen nog meer te slopen.
De tik in het blok is het meest merkbaar als het blok warm is koud hoor ik niks terwijl dit model (van 1990) juist wel zou mogen tikken bij een koud blok maar niet bij een warm blok.
Zie video om te horen wat ik bedoel het lijkt bij de nokkenas te zitten maar ik weet het niet zeker dus voordat ik alles open trek heeft er iemand nog advies?
Alvast dank voor de hulp ik kan het goed gebruiken!
Ik heb namelijk even geen idee waar ik mij het beste op kan voorbereiden als in wat zal ik preventief alvast moeten bestellen?
Ik heb sinds kort een GS500e gekocht met het idee hier op te gaan rijden met het warmere weer en mogelijk ook langere ritten met wat meer bochten aangezien dit een stuk sportiever rijdt dan mijn F650 BMW.
Nou heb ik hem voor een schijt prijs gekocht en hier zitten uiteraard zijn risico's bij maar dat terzijde bij aankoop klonk alles goed blok liep lekker remmen functioneren naar behoren etc. etc.
Ik heb sinds aankoop binnen laten we zeggen 2 a 3 weken maar 500-600 km gereden. en nu lijkt er een tik in het blok te zitten.
ik heb nu de olie pijl weer bijgevuld hier ging toch iets meer in dan ik gehoopt had zeg 400-600 ml. Dus hij lijkt wat meer te verbruiken/ mogelijk zweet een beetje.
Maar dat ga ik aanpakken in de volgende onderhoud beurt hij rijd momenteel niet omdat ik niet het risico wil lopen nog meer te slopen.
De tik in het blok is het meest merkbaar als het blok warm is koud hoor ik niks terwijl dit model (van 1990) juist wel zou mogen tikken bij een koud blok maar niet bij een warm blok.
Zie video om te horen wat ik bedoel het lijkt bij de nokkenas te zitten maar ik weet het niet zeker dus voordat ik alles open trek heeft er iemand nog advies?
Alvast dank voor de hulp ik kan het goed gebruiken!
Ik heb namelijk even geen idee waar ik mij het beste op kan voorbereiden als in wat zal ik preventief alvast moeten bestellen?