Suzuki GS500E

waikitchoi

Rookie
16 sep 2015
10
0
Den Haag
Beste MF'ers,

Ik ben momenteel geinteresseerd in een suzuki GS500E ivm beginnersmotor, maar ik vraag me echter af of het zo verstandig is om een GS500 te kopen twv 500 euro en zelf nog a 200 tot 300 euro op zij te zetten voor opknap werkzaamheden. Dat doe ik allemaal zelf, maar heeft iemand ervaring met een relatief goedkoop Gs'je kopen, niet dat de motor plots uit elkaar valt :o O-)

mvg

Kit
 
De prijs hoeft niets over de technische staat van de motorfiets te zeggen, heb je zelf geen verstand van motoren neem liever iemand mee die dat wel heeft.
Een goedkope fiets kan uiteindelijk een dure zijn.
Mocht je nog op zoek zijn ik heb een mooi en goede kle500 van 2002 eventueel met navi.
 
Laatst bewerkt:
GS500 kan nooit veel mis mee wezen zijn enorm degelijke fietsen, veel meer dan 600 euro zou ik er niet voor betalen.
Idd even iemand meenemen die weet waar hij naar moet kijken.

Heerlijke fietsjes btw, niet alleen als beginnersmotor, slimme keuze trouwens; om op zoiets te beginnen (IMO) ;)
 
Laatst bewerkt:
GS500 kan nooit veel mis mee wezen zijn enorm degelijke fietsen, veel meer dan 600 euro zou ik er niet voor betalen.
Idd even iemand meenemen die weet waar hij naar moet kijken.

Heerlijke fietsjes btw, niet alleen als beginnersmotor, slimme keuze trouwens; om op zoiets te beginnen (IMO) ;)

niet helemaal waar hoor, wat oudere verbruiken wel eens wat olie, en ze hebben gevoelige lagers in het blok. Heel even met wat te weinig olie resulteert snel in bijvoorbeeld kapot big-end lager.
 
niet helemaal waar hoor, wat oudere verbruiken wel eens wat olie, en ze hebben gevoelige lagers in het blok. Heel even met wat te weinig olie resulteert snel in bijvoorbeeld kapot big-end lager.
Klopt. Op zich zijn de blokken goed, maar er zijn er toch ook veel waarvan idd een lager (vaak dat van de balansas) kapot gaat. Luister in ieder geval goed of je geen verdachte tikken hoort. Als dat het geval is, laat hem dan staan. Het is inmiddels niet meer zo gemakkelijk om aan een goed blok te komen.
 
Fijne motoren, onderhoud is zelf te doen.
Altijd opletten bij rare klop geluiden bij stationair toerental, warm of koud maakt niet uit.
Krukaslagers zijn een gevoelig puntje, maar wordt vooral veroorzaakt door te laag oliepeil of (schijnt ook vaak te gebeuren), wheelies rijden.

Verkeerd oliepeil schijnt voor te komen bij lieden die vinden dat de peilstok bij het peilen er in gedraaid moet worden, terwijl dit juist NIET het geval moet zijn.
 
niet helemaal waar hoor, wat oudere verbruiken wel eens wat olie, en ze hebben gevoelige lagers in het blok. Heel even met wat te weinig olie resulteert snel in bijvoorbeeld kapot big-end lager.

Heb je helemaal gelijk in, maar in principe is dat bij bijna alle motoren van die leeftijd, altijd even op geluidjes letten.
Een tikkendje nokkensas lager kan je trouwens lang mee doorrijden hoor, en dan eens op het gemakje voor een paar tientjes een andere kop zoeken :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan