NikB
Rookie
- 8 mei 2013
- 20
- 6
Hallo Allemaal,
Via de zoekfunctie kom ik heel veel tegen over de GS550, maar niet precies het probleem zoals wij dat hebben. Hopelijk kunnen jullie ons op weg helpen.
Ik heb samen met een vriend een paar maanden terug een GS550 uit '84 op de kop weten te tikken. De GS heeft lang stil gestaan en is (volgens de verkoper) met een lekke koppaking rijdend weggezet.
Voor jullie info, wij doen dit puur voor de hobby. We zijn geen monteurs maar we hopen met de (beperkte) technische kennis die we hebben, een beetje gezond verstand en een WPH toch een eind te kunnen komen.
Even kort samengevat wat we tot nu toe gedaan hebben:
- Demonteren van cilinderkop, carburateurs, uitlaat etc.
- Cilinderkop laten vlakken
- Koppakking vervangen
- Cilinderkop (na schoonmaken) weer gemonteerd
- Nokkenas timing volgens WPH uitgevoerd
- Grotendeels alles weer gemonteerd (incl nieuwe pakkingen).
- Startmotor getest = OK
- Carburateurs schoongemaakt en weer gemonteerd
- Tank schoon gemaakt en nieuwe benzine erin.
- Olie in het blok vervangen
- Nieuwe bougies
- Getest of motor nog draait en niet vast zit = OK
(ik zal vast nog wat vergeten zijn....)
Toen volgens ons alles weer op z'n plek zat hebben we een eerste startpoging gedaan.
Gebeurde helemaal niets bij het indrukken van de start knop. Omdat het startrelais nog los hing en deze blijkbaar niet geaard was gebeurde er niets. Na alles nog eens nagekeken te hebben en aangesloten werkte de start knop.
Nu komt het: De motor draait dus netjes rond. Alle 4 bougies geven vonk. Benzine komt in carburateur (getest door boutje onderin carb los te draaien) maar de motor doet geen enkele poging om "aan te slaan". Na een aantal mislukte pogingen en alles weer gecheckt te hebben zoeken we toch hulp op dit forum.
Wie kan ons verder op weg helpen en advies geven wat we nog kunnen checken?
Alvast bedankt!
Via de zoekfunctie kom ik heel veel tegen over de GS550, maar niet precies het probleem zoals wij dat hebben. Hopelijk kunnen jullie ons op weg helpen.
Ik heb samen met een vriend een paar maanden terug een GS550 uit '84 op de kop weten te tikken. De GS heeft lang stil gestaan en is (volgens de verkoper) met een lekke koppaking rijdend weggezet.
Voor jullie info, wij doen dit puur voor de hobby. We zijn geen monteurs maar we hopen met de (beperkte) technische kennis die we hebben, een beetje gezond verstand en een WPH toch een eind te kunnen komen.
Even kort samengevat wat we tot nu toe gedaan hebben:
- Demonteren van cilinderkop, carburateurs, uitlaat etc.
- Cilinderkop laten vlakken
- Koppakking vervangen
- Cilinderkop (na schoonmaken) weer gemonteerd
- Nokkenas timing volgens WPH uitgevoerd
- Grotendeels alles weer gemonteerd (incl nieuwe pakkingen).
- Startmotor getest = OK
- Carburateurs schoongemaakt en weer gemonteerd
- Tank schoon gemaakt en nieuwe benzine erin.
- Olie in het blok vervangen
- Nieuwe bougies
- Getest of motor nog draait en niet vast zit = OK
(ik zal vast nog wat vergeten zijn....)
Toen volgens ons alles weer op z'n plek zat hebben we een eerste startpoging gedaan.
Gebeurde helemaal niets bij het indrukken van de start knop. Omdat het startrelais nog los hing en deze blijkbaar niet geaard was gebeurde er niets. Na alles nog eens nagekeken te hebben en aangesloten werkte de start knop.
Nu komt het: De motor draait dus netjes rond. Alle 4 bougies geven vonk. Benzine komt in carburateur (getest door boutje onderin carb los te draaien) maar de motor doet geen enkele poging om "aan te slaan". Na een aantal mislukte pogingen en alles weer gecheckt te hebben zoeken we toch hulp op dit forum.
Wie kan ons verder op weg helpen en advies geven wat we nog kunnen checken?
Alvast bedankt!