Suzuki GS550 start slecht

PB76

Die hard MF'er
10 nov 2009
325
0
Hoogerheide
Ik heb sinds een paar dagen een Suzuki GS550 uit 1980. Een motor die ooit verbouwd is naar chopper. Harley tank, verlaagde zit en diverse andere aanpassingen.
Ik heb de motor rijdend mee naar huis genomen maar viel onderweg wel een paar keer stil. Dit was op een rustige plek te verhelpen door het benzine filter er tussen uit te halen.
Nu thuis gekomen start hij enkel nog met starthulp (rem reiniger) en loopt hij beroerd. Enkel wanneer hij warm is kan ik het toerental netjes afstellen. Maar als ik hem weer koud start de volgende dag begint het verhaal opnieuw.
Ik merk tijdens het rijden dat hij eerst inhoud bij gas geven.
Inmiddels heb ik de tank gespoeld en voorzien van vers trappelsap, moet hier trouwens lood vervanger bij?
Ik twijfelde dus aan de ontsteking, carburateurs en uitlaten waarvan er nu niet veel demping in zit.

- Carburateurs zijn schoon inmiddels maar het probleem blijft!
- Hoe stel je de ontsteking af?
- Waar haal ik een setje dempers voor een leuke prijs?
 
11150946_391922807658013_3745824765023130987_n.jpg


Hierbij de motor in kwestie
 
Onderhoud onbekend waarschijnlijk?

Wanneer ik z'on motor koop, zou ik als eerste hem een uitgebreide beurt geven. Carbs reinigen, kleppen stellen, carbs afstellen, compressie controleren, de hele mikmak.

In dit geval ook tank en het benzinetraject schoonmaken.

Waarschijnlijk van die goedkope powerfilters gemonteerd, afstellen wordt dan wat moeilijker.

Succes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan