suzuki gs550 uit `79 start niet!

tim1212

Rookie
22 sep 2013
13
0
hallo allemaal,

ik heb een gs550 omgebouwd naar een cafe racer , toen ik begon liep de motor nog.daarna de bike gedemonteerd
ik heb aan het blok vervangen , contactpunten ,condensoren ,bobines ,bougie`s en de doppen ,accu ,stator en rotor en de bedrading .
bike netjes weer opgebouwd.
alles door gemeten en zou moeten kloppen , maar toch vonkt hij niet?
reeds geprobeerd:
run /stop knop gepasseerd geen verschil.
extra massa kabel op het blok , geen verschil
zwarte en witte draad van contactpunten naar bobine`s wederom vervangen , geen verschil
directe draad van accu naar bobine , geen verschil
oude bobines er weer opgezet , geen verschil

heeft iemand nog suggesties?
 
Als je nou gewoon ff een plusdraadje rechtstreeks vanaf de accu naar de bobines maakt en ff vanaf elke min aansluiting van de bobine een draadje trekt naar de contactpuntjes en dan de motor start dan moet hij vonken. Mits de accu tenminste goede massa maakt met het blok.
Vonkt hij dan nog niet dan zijn of je contactpunt contacten vervuild en maken geen goed contact als ze sluiten of je hebt het veertje van het beweegbare gedeelte van je punten niet tegen het plastic en dus geisoleerd gelegd maar volldig tegen massa. Ook je draadje van de condensator moet tegen het geisoleerde gedeelte liggen en niet tegen volle massa.
Echt waar tis echt supersimpele techniek wat je na 1x goed bekijken zo aan het werk moet kunnen krijgen.
Als je ergens in de buurt van emmen woont dan wil ik je ook wel ff helpen dan vonkt hij binnen 3 minuten hahahahahahha
Of erica ;)
 
lol,
zo dacht ik er ook altijd over.

jammer genoeg woon ik niet in de buurt, want dat had ik wel willen meemaken.
maar in iedergeval bedankt voor de suggesties maar zo als eerder al geschreven de truc met de directe draad accu/bobine heb ik reeds al geprobeerd .
de bedrading van de punten nu al 2x vervangen en is goed.
contactpunten zijn nieuw , en maken geen valse aarde/massa.
bougie doppen nieuw , bougies nieuw .
extra massa op de grondplaat gemonteerd.
extra massa op blokdirect van de accu naar de kop.
draad boom open gemaakt alles door gemeten niets gevonden.
 
Als je nou gewoon ff een plusdraadje rechtstreeks vanaf de accu naar de bobines maakt en ff vanaf elke min aansluiting van de bobine een draadje trekt naar de contactpuntjes en dan de motor start dan moet hij vonken. Mits de accu tenminste goede massa maakt met het blok.
Vonkt hij dan nog niet dan zijn of je contactpunt contacten vervuild en maken geen goed contact als ze sluiten of je hebt het veertje van het beweegbare gedeelte van je punten niet tegen het plastic en dus geisoleerd gelegd maar volldig tegen massa. Ook je draadje van de condensator moet tegen het geisoleerde gedeelte liggen en niet tegen volle massa.
Echt waar tis echt supersimpele techniek wat je na 1x goed bekijken zo aan het werk moet kunnen krijgen.
Als je ergens in de buurt van emmen woont dan wil ik je ook wel ff helpen dan vonkt hij binnen 3 minuten hahahahahahha

Als dit het geval was kun je hem ook niet met een lampje afstellen, hij heeft hem met een lampje afgesteld. Wellicht heb je gewoon te weinig power in de accu even kabels en goede accu er bij proberen.
 
vandaag tot de ontdekking gekomen dat de 4 nieuwe bougies (Denso w24esr-u)naar de kl*te zijn !
bougie uit de h-d gehaald tegen het blok aan en vonken dat kreng !op alle doppen .
dit heb ik nog nooit meegemaakt alle 4 kaput!hoe is dat nou mogelijk.
niet normaal , morgen maar even een bezoekje brengen aan de motorzaak!
 
Je hebt R- bougies (dis met ingebouwde weerstand) gemonteerd terwijl er in de bougiedopen ook al een weerstand zit. Dit is niet een gelukkige set up. Als er dan iets niet helemaal jofel is, zoals corrosie in stekkers of een slechte accu dan is het bingo.
 
Ja die ontstoringsdoppen en ontstoorde bougies daar wordt je gestoord van.
Dit geeft zelfs met een moderne ontsteking al veel problemen dus kun je nagaan wat het met een ouderwetse puntenontsteking doet die maximaal 15KV aan spanning op kan bouwen ipv de moderne ontstekingen die wel tot 40KV kunnen gaan.
Gewoon geen ontstoorde doppen gebruiken en ook geen ontstoorde bougies dan houdt je de beste vonk en heb je de minste startproblemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan