Suzuki GS550E 1978

NoS[NL]

Banned User
31 okt 2002
2.032
0
Wildervank te Groningen
Ben wel trots op mn GS550 uit 1978... het is mn eerste motor en ben blij dat ik het hier op mag leren... Heb er voor het rijplezier wel even een ander stuurtje :] op gezet dit vind ik toch wat prettiger en mooier lijken... Iemand nog tips om deze motor een beetje leuk te maken. *D

By the way ik wil graag een foto toevoegen hoe doe ik dit?
 
GS550E 1978. Is hele leuke fiets. Ik had er een en die heb ik vorig jaar aan mijn neef verkocht. Die rijdt er nu alle dagen op naar het werk. Staat al op 110000 km en probleemloos.
 
suzuki(1).jpg

Suzuki(2).jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi ding :) . Dat is ook mijn eerste fiets, ze zijn makkelijk zuinig en betrouwbaar ideale beginnersmotoren.

Maar een GS550 uit '78 behoord spaakvelgen en een trommel achter te hebben. De GT's waren de luxe uitvoeringen en hadden gegoten wielen en een schijf achter. Het ziet er dus naar uit dat je een leuk samenbouwseltje hebt, toch oud en goede onderdelen :) .

Het lijkt er trouwens op dat je achtervering te hoog is, trek je hem makkelijk op de middenbok? Misschien hebben ze dat wel gedaan om een beetje bodemvrijheid te maken voor die 4-in-1 installatie die er onder hangt.

Leuker maken? Open filters eronder, reageren ze goed op. Maar dan kom je wel aan het prutsen met de afstelling of het in 1 keer goed laten doen door de motorzaak.
 
Neej de motor trekt niet makkelijk op de bok, hij zal inderdaad iets hoger zijn als origineel. Ik heb er zelf geen problemen mee, maar mijn vriendin krijgt hem niet op de bok...

Overigens bedankt voor de reacties tot dusver... ben zelf op zoek naar een ander voorspatbord (kort model) en ga misschien wel open luchtfilters monteren.
 
idd leuk ding! Hoort d'r standaard een 4-in-1 onder? Of iets anders? Wat betrft die open filtertjes: bestel ze eerst eens bij louis ofzo. Die dingen kosten daar geen drol. Weet je meteen of het goed werkt. kan je later altijd nog het 'echte' werk van K&N monteren ofzo. Die mitatiedingen functioneren als een spons in de regen n.l.
 
neej die 4 in 1 is niet standaard... er zit standaard onder dit model aan beide kanten 1 pijp. Het geluid in dit uitlaatje is overigens naar mijn idee veel leuker.. klinkt veel feller.
 
leuk, leuk, leuk...

Je moet je wielen eens wassen! ;)

Ik hou meer van gespaakte wieltjes zoals op 'n honda. Ow wacht, die heb ik zelf :P
Maar ziet er top uit!
 
Weet iemand waar je in de regio Groningen/Friesland/Drenthe een buddyseat kan krijgen met zo'n opstaand kontje??? Ik dacht dat dat misschien wel leuk zal lijken op mn GS-je... 'k neem aan dat die dingen gewoon te krijgen zijn voor zo'n populaire brik ;)
 
Weet iemand waar je in de regio Groningen/Friesland/Drenthe een buddyseat kan krijgen met zo'n opstaand kontje??? Ik dacht dat dat misschien wel leuk zal lijken op mn GS-je... 'k neem aan dat die dingen gewoon te krijgen zijn voor zo'n populaire brik ;)

Ik heb er eentje op zitten maar dat werkt niet handig met duo. Als ik een mooie platte (bank ;) ) tegenkom gaat die erop.
Zoek een paar motorslopen op, die hebben altijd wel GS'jes staan.
 
Weet iemand waar je in de regio Groningen/Friesland/Drenthe een buddyseat kan krijgen met zo'n opstaand kontje??? Ik dacht dat dat misschien wel leuk zal lijken op mn GS-je... 'k neem aan dat die dingen gewoon te krijgen zijn voor zo'n populaire brik ;)

Probeer Sicama in Roodeschool eens. Zadeltjes genoeg, maar sportzadels zijn redelijk schaars... :)
 
Ik heb rond 1994-1995 een Suzuki GS550E uit 1983 gehad. Fantastische motor. Reed heerlijk. Het 4in1 uitlaatje gaaf een mooi brul uit het blok en met een lager stuurtje oogde hij ook wat sportiever. Uiteindelijk deze Suzuki lichtjes omgebouwd naar een café-racer. Al met al een fijne ervaring mee gehad met deze soepele 4 cylinder.

suzukigs550e.jpg
 
mooi brikkie joh!!
Doet me denken aan m'n eigen eerste motor dezelfde maar dan uit 1977. Heb deze ooit verkocht aan een maat van me, die heeft er later een shopper van gemaakt :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan