Suzuki GS550E 1980 uitlaat past niet

MopMopMop

Rookie
16 mrt 2019
7
0
Beste mede motorliefhebbers,

Om een lang verhaal kort te maken; ik heb een 4 naar 2 uitlaatsysteem voor mijn Suzuki GS550E uit 1980 gekocht (zie bijlage)

Ik heb de uitlaat gepast, maar hij lijkt niet te passen. De zij standaard lijkt in de weg te zitten.

Nu weet ik niet precies wat het probleem is. De uitlaat is origineel voor zover ik weet. Wellicht dat de zij standaard niet origineel is?

(Momenteel zit er een 4 naar 1 Marshall uitlaat onder)

Hopelijk kan iemand die meer ervaring heeft met deze fietsen mij uit de brand helpen! Mocht er meer info nodig zijn dan hoor ik dat wel.

Met vriendelijke groet,

Remon
 

Bijlagen

  • $_86.JPG
    $_86.JPG
    120,9 KB · Weergaven: 6
  • $_86 (10).JPG
    $_86 (10).JPG
    65,9 KB · Weergaven: 5
Hoe kan ik bepalen of de uitlaat die ik heb bij mijn model GS550E hoort? Ik heb het framenummer van de motor en een nummer/code op de uitlaat, met deze informatie probeer ik al uren het antwoord te vinden maar het lukt me niet..
 
Ik weet alleen dat een uitlaat van get 1984 model er anders uit ziet als het model van 1980. Of ze uitwisselbaar zijn weet ik niet.
Op de foto's is de achterkant niet eens te zien.
 
Dat ziet eruit als het laatste model uitlaat, te zien aan de rondjes om de uitstroomopening heen. Dat kan de reden zijn dat het niet past, maar ik weet het niet zeker.
 
Als ik google op dat uitlaatnummer dan vind je dat dit nummer geschikt is voor de 550 L ( dat lelijke sjopperachtige hok :+ )
Dan zal het wel zo zijn dat dit niet past onder de 550 E
 
Ja, na het nog eens te proberen is het mij ook gelukt. Dat schijnt wel nieuw licht op de zaak.

Wat 65x45.2 als aangeeft, zijn de pijpen van de E langer dan die van de L. Ik weet overigens ook nog niet zeker of ze onderling verwisselbaar zijn.

Alles lijkt gewoon te kloppen.

De reden waarom ik dit uitlaatsysteem heb gekocht is dat het een balanspijp heeft, dit schijnt bij de modellen vanaf 1980 toegepast te zijn.

Ik ga de nieuwe uitlaat binnenkort eerst maar dom weg monteren (voor zover dat kan) en dan kijk ik dan verder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan