Suzuki GS550E restauratieproject

Wauw wat een resultaat! Ik heb nog nooit een onderdeel gepolijst maar ik krijg er gewoon zin van :Y
Al denk ik dat als ik zou zien wat een werk het is geweest ik hier wel op terug zou komen :$
 
Sorry kan het niet laten,
Wat is er mis met die kruisboutjes?
Waarom is dit een verbetering?

Maar voor de rest niets dan lof, proficiat met het resultaat.
Dank je. Met kruiskopboutjes is mis dat ze altijd al kapot gedraaid zijn door vorige eigenaren, dat ik ze niet mooi vind, dat ze niet van RVS zijn, dat een inbussleutel niet eruit schampt, had ik al gezegd dat ik kruiskopjes niet mooi vind ?
 
Nu heb ik zelf geen polijstmachine maar las elders de tip om er een kast omheen te hebben ivm gespetter. Misschien een idee?
Met een kast erom kun je niet lekker met het werkstuk uit de voeten, zoals de voorvorkpoten die straks ook nog aan de beurt komen. Gewoon de schuur weer een keer goed schoonmaken straks en dan is het leed weer geleden.
 
Wauw wat een resultaat! Ik heb nog nooit een onderdeel gepolijst maar ik krijg er gewoon zin van :Y
Al denk ik dat als ik zou zien wat een werk het is geweest ik hier wel op terug zou komen :$
Dank je. Gewoon een keer doen, het resultaat maakt alles weer goed.
 
De linkerkant is helemaal klaar.

full

full
 
De rechterkant is ook klaar, het DOHC plaatje wordt nog vervangen door een nieuwe die onderweg is.

full

full
 
Ben het trouwens eens met je inbus verhaal..
Doe ik zelf ook altijd..
Alleen sommige mensen willen het origineel houden.
Wat ik dan ook wel weer begrijp.
 
Het nachtwerk was alleen het plaatsen van de foto’s, daar had ik geen tijd meer voor toen het klaar was. Want ik moest deze keer de foto’s wel eerst verkleinen voordat ik ze in de documentenlijst kon zetten (van 100 naar 95 %).
Wat de originele bouten en moeren betreft, ik begrijp ook dat er mensen zijn die zo’n motor dan helemaal tot in de puntjes origineel willen opbouwen. Ikzelf heb dat niet zo, en in dit geval de eigenaar ook niet. Als hij dat wel gewild had dan had ik dat met liefde gedaan hoor.
 
Hoi Nop, het polijstwerk ziet er prachtig uit! Ik ben bezig met de restauratie van een cb450 uit 1972 en heb nu het blok volledig gedemonteerd. Het is de bedoeling om de carters te gaan parelen en daarna te polijsten. Mijn vraag, jij vertelde dat je als polijstmiddel blokjes gebruikt? Ik heb die ook liggen, in alle kleuren. Ik zie ook een tube peek op je werkbank liggen, gebruik je dat als laatse polijst middel? Alvast dank voor je uitleg, groeten Eric
 
Peek is meer bedoeld om het bij te houden, gewoon met een zachte doek en met de hand, voor later dus. Eerder gebruikte ik daar altijd Autosol voor, wilde nu Peek eens proberen. Ik heb niet het idee dat het verschil maakt.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er al geweldig uit Nop62 :t

Mocht je nog wat inspiratie/tips nodig hebben, ik heb mijn project (GS650GT met Katana-blok) net afgerond :Y

Before
full


After
full


En omdat foto’s meer zeggen dan 1000 woorden hieronder het verloop en afronding van mijn project :]

Motorblok
https://goo.gl/photos/hqT68rtuA3hvmrQg6

Wielen
https://goo.gl/photos/bxXnoN5vCqN3U9Ro9

Spatbord
https://goo.gl/photos/hskrBmYr5jNHhT386

Frame
https://goo.gl/photos/a72VaHksxAoDVJRdA

Tank
https://goo.gl/photos/dfkmc9wUv1YhNSth6
Zoals je kunt zien zat de tank helemaal vol met roest.... dit heb ik dmv electrolyse verwijderd. ;)

Caféracer
https://goo.gl/photos/tKaT2sebiTxkMbTs9
 
Zo en of jij ervaring hebt. :} ik ben vergeleken bij jou echt een Broeckie :X

Ik vind het wel geweldig dat zoveel mensen hun ziel en zaligheid (en vaak ook frustaties :( ) in hun projecten stoppen.
Zo worden de “lelijke eendjes” die stil in een hoek van een garage weg staan te kwijnen weer een nieuw leven ingeblazen.

Ik zeg tegen alle knustelaren/kunstenaren: RESPECT :} en ga vooral door met dit moois *O*

En ik ga jouw project zeker volgen, succes!
 
Tijd voor een update. De voorvork gedemonteerd, schoongespoeld (er zat zulke dikke olie in dat het wel appelstroop leek, alleen rook het “iets” anders), nieuwe keeringen en olie erin en natuurlijk gepolijst tot ik er weer uitzag als een zwarte Piet.

Voor:

full


Na:

full


En weer in elkaar:

full
 
Ziet er weer heel netjes uit!

Heb je dit ook gedaan met schuurpapier 180-1000 en daarna Autosol?

Ik had in ieder geval nooit gedacht dat je het zo mooi zou kunnen laten glimmen, respect :) misschien zelf ook maar eens proberen
 
Wauw wat een resultaat! Ik heb nog nooit een onderdeel gepolijst maar ik krijg er gewoon zin van :Y
Al denk ik dat als ik zou zien wat een werk het is geweest ik hier wel op terug zou komen :$
Bovenstaande is nogmaals van toepassing :P
Echt strak werk! :}
 
Ziet er weer heel netjes uit!

Heb je dit ook gedaan met schuurpapier 180-1000 en daarna Autosol?

Ik had in ieder geval nooit gedacht dat je het zo mooi zou kunnen laten glimmen, respect :) misschien zelf ook maar eens proberen
In dit geval heb ik het helemaal niet geschuurd, op een paar stukjes na die af fabriek niet glad afgewerkt waren maar een beetje ruw van het gieten. Ik heb tegenwoordig 2 polijstschijven met bijbehorende blokken polijstpasta’s. De ene is dus om voor te polijsten en daarmee haal je fijne krasjes en lakresten ook vrij makkelijk weg. De andere is voor het afwerken (na polijsten) en geeft de mooie spiegelglans.
Ik weet niet of ik het hier mag vermelden, zo niet dan verwijder ik het wel weer, maar ik heb deze pasta’s gebruikt: Pasta set 2 delig aluminium ca 1,2 kg p/st
 
In dit geval heb ik het helemaal niet geschuurd, op een paar stukjes na die af fabriek niet glad afgewerkt waren maar een beetje ruw van het gieten. Ik heb tegenwoordig 2 polijstschijven met bijbehorende blokken polijstpasta’s. De ene is dus om voor te polijsten en daarmee haal je fijne krasjes en lakresten ook vrij makkelijk weg. De andere is voor het afwerken (na polijsten) en geeft de mooie spiegelglans.
Ik weet niet of ik het hier mag vermelden, zo niet dan verwijder ik het wel weer, maar ik heb deze pasta’s gebruikt: Pasta set 2 delig aluminium ca 1,2 kg p/st

Goed om te weten, zelf maar binnenkort eens wat pasta’s aanschaffen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan