Suzuki GS550E restauratieproject

Komt ie dan. De koplamp netjes gemaakt, voor en na:

full

full


De wielen gepolijst:

full


Tussen de bedrijven door een draaibank(je) aangeschaft.

full


De stuurschakelaars en het achterspatbord opgeknapt:

full

full
 
Die draaibank moest natuurlijk ook uitgeprobeerd worden, dus heb ik een paar nieuwe asjes voor de duovoetsteunen gedraaid. Doordat de gaten waar ze doorheen gaan wat uitgelubberd waren zat er nogal wat speling op. De nieuwe asjes een mm. dikker gemaakt en de gaten opgeboord en nu past het weer als Piet in Griet.

full


De zadelpan zag er best goed uit, op een paar roestplekjes na. Toen ik die ging wegschuren bleek er overal onder de verf ook roest te zitten. Dus het schuim eraf gehaald (de bekleding had ik er al af gehaald omdat er een naadje los is wat even genaaid moet worden) en de hele zadelpan aan beide kanten kaal gemaakt. Daarna in de primer gezet en afgelakt met zwart.

full

full



Toen was afgelopen vrijdag eindelijk het frame gepoedercoat, dus met een hoeraatje naar Zutphen om het op te halen. Het mag nu even een weekje ofzo in de woonkamer staan totdat ik alles weer ga opbouwen.

full


Een vriend van mij heeft op z’n werk een ultrasoonbak, die mocht ik een weekend lenen om de carburateurs eens lekker te laten badderen.

full

full
 
Laatst bewerkt:
Tijdens het badderen kon ik mooi de deksels en vlotterbakjes polijsten:

full


En daarna alles weer in elkaar gezet en voor het beeld even op het blok geplaatst:

full

full


Komende tijd nog wat kleine dingetjes poetsen en netjes maken en dan kan het opbouwen beginnen.
 
Moeten die carbs niet los van elkaar voor goede reiniging in de ultrasoon?
 
Ik heb voor de voorste steuntjes ook maar nieuwe asjes gedraaid, past beter bij de duosteuntjes.

full

full
 
Helaas is de poedercoater niet zo precies geweest. Ik had de balhoofdlagers netjes afgedicht, maar blijkbaar hebben ze er tegenaan gestoten oid waardoor de afdekking verschoven is. Met als gevolg poederlak op de lagerschaal. De lagers waren nog goed maar nu zal ik dus nieuwe moeten monteren....

full
 
Ik wil het risico niet lopen de lagerschaal te beschadigen en heb zojuist een setje nieuwe balhoofdlagers gehaald.
 
Goede dag Nop62,

Wat ben jij lekker bezig zeg. Ben blij om te zien wat er zelf allemaal in de garage te realiseren is.

Ik ben zelf ook met een GS550 bezig die na ombouw binnenkort uit elkaar gaat om te coaten polijsten spuiten enz en dan weer in elkaar te zetten.

Ik ga je volgen, ziet er echt heel mooi uit, mijn complimenten !!

Waarschijnlijk benader ikje nog wel eens voor advies als dat mag ?

Gr Ronald
 
Dank voor de complimenten. @ Ronald: vragen staat vrij, ik hoop dat ik de antwoorden weet. Heb je trouwens zelf ook een topic over de ombouw ?
 
Laatst bewerkt:
Wordt een mooie fiets toch ?! Gewoon een topic aanmaken. Ik zal het topic van de GSXR750 eens doorlezen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan