Suzuki GS550E restauratieproject

En weer een paar stapjes verder.

full

full
 
Netjes hoor, ziet er super uit. :}

Heb je alle boutjes, moertjes en veertjes nieuw aangeschaft? Zoals die boutjes van de remschijven ed?
 
De bouten en moeren worden zoveel mogelijk vervangen door rvs, maar de bouten met speciale fijne draad worden hergebruikt nadat ik ze opgepoetst heb.
 
Dan heb je veel tijd besteed aan poetsen :t

Ik ben ook met een gs550 bezig, maar ik stoor me aan de aangevreten boutjes. Roest is er inmiddels wel af.
Voor het blok heb ik wel alles al nieuw liggen.
 
Als ze eenmaal roestig zijn dan helpt poetsen ook niet meer. Ik had het geluk dat er bijzonder weinig roest aan deze motor zat. Ik zie in jouw profiel dat we naam- en streekgenoten zijn, grappig dat we dan ook allebei met een GS550 bezig zijn.
 
Nou, dan maar weer verder met het project. Achterremleiding:

full

full



Nieuwe ketting:

full



Voorremleidingen:

full

full


En ook de tellers weer gemonteerd:

full
 
De remleidingen heb ik overigens zelf gemaakt uit los bestelde banjo’s en leiding per meter. Dat scheelt behoorlijk in de kosten.
 
Laatst bewerkt:
Mij valt bij je nieuwe kettingfoto een aanzienlijk versleten voortandwiel op ;)
 
Vandaag weer lekker opgeschoten. De carburateurs met luchtfilter gemonteerd, best wel een kl...klus. Gas, choke en koppelingskabels aangesloten en afgesteld, accubak gemonteerd en nog allerlei kleine dingetjes geprutst.
full

full

full

full
 
Dank voor alle complimenten. Ik doe mijn best om er iets moois van te maken.
 
De piepkes zitten er ook weer op, maar de afdekplaatjes dekten de overgang tussen bochten en dempers niet erg af:

full



En zonder ziet er ook niet uit:

full



Dus een rvs buis overlangs doormidden geslepen en daar een setje afdekplaatjes van gemaakt:

full



Totaalbeeld:

full
 
Hier even een berichtje van een tot nu toe stille meelezert. Prachtige restauratie, ik geniet van elke post. Wat een oog voor details. Mijn respect heb je.
 
Terug
Bovenaan Onderaan