Suzuki GS550L 'Tracker'

Jongens, voor het coaten moeten de lagers uit de achterbrug van de GS550, maar wat voor lagers zijn dit eigenlijk, en moet op de tweede foto die bus er ook nog uit?

Dit zijn mijn 'lagers'
[afbeelding]


Moet deze bus er ook nog uit?
[afbeelding]

Als je goed kijkt zijn het de naaldlagers, maak het maar een beetje schoon, deze moeten eruit en zo te zien vernieuwd worden.Het werkt het beste door er een stuk pijp in te steken van de ene naar de andere kant, om dan om en om met een hamer tegen te tikken, en dan komen ze er langzaam uit.
 
Inderdaad :+ inmiddels verwijderd, morgen wegbrengen en over 2 weekies weer terug, netjes gecoat en alles :)

Wat ik me wel afvraag is hoe de lange bus op zijn plek blijft zitten? Deze is namelijk net zo breed als de eerste 2 busjes die ik eruit had gehaald en pastte door de lagers. Tussen de lagers zat niet zo'n bus, dus wordt deze geklemd tussen de kleine bussen of ligt deze in de achterbrug?
 
:o :o :o :o :o
o629mVa.jpg


Mooi man! Vind het goed gelukt :) Alles zelf gespoten met een bussie motip enzo.

Vandaag ook een GS550 tank binnen, maar helaas past deze niet op het GS550L frame.. :( Dan maar de smallere en kleinere GS550L tank blijven gebruiken helaas.
 
Uit elkaar :P

Wacht nog op de achterbrug welke nog gecoat moet worden, kan nog wel even duren. Vandaag even het t-stuk weggebracht zodat er een nieuwe lager om geperst kan worden en dan kan straks in ieder geval de voorvork er al in. :Y

Voor de rest zijn er al een buts aan onderdelen binnen:

Cp5GPbt.jpg


Voorvorkrubbers zijn trouwens te kort van boven, passen niet in het t-stuk om te klemmen dus had bedacht om die met zo'n metalen tie-wrap gewoon vast te zetten :P

dKxisHG.jpg


Achterlichtje, knipperlichtjes

vARRzyg.jpg



Stuurtje met de linkerkant, kon het niet laten om al iets in elkaar te zetten :P

Alles gaat een beetje langzaam op het moment. Van het weekend begin ik met het schoonmaken van het blok en het kachelzwart spuiten van wat kappen.
 
Laatst bewerkt:
:o :o :o :o :o
[afbeelding]

Mooi man! Vind het goed gelukt :) Alles zelf gespoten met een bussie motip enzo.

Vandaag ook een GS550 tank binnen, maar helaas past deze niet op het GS550L frame.. :( Dan maar de smallere en kleinere GS550L tank blijven gebruiken helaas.

Waarom zou die tank niet passen? Ik heb die van mij passend gemaakt. Ophangpunt aan de voorzijde een paar cm naar voor verplaatst en aan de achterzijde een nieuwe beugel gemaakt. Zit als een huis :Y maar een de tank van een L past volgens mij beter bij een tracker.
 
Laatst bewerkt:
Ja? Ik vind hem te klein en rond, vind die normale versie wat robuuster en stoerder uiterlijk geven. :]

Ondertussen is mijn frame ook al terug van de coater en is de hele buts al gecoat en wel en om dan nog met de slijptol erin te gaan en te gaan lassen.. :N

Het zal dus gewoon de L versie blijven :P
 
Ziet er schitterend uit allemaal dat zwart. Lees dat je wat problemen hebt met je voorvork rubbers.
Zijn ze te groot wat betreft de diameter??? Ik had dat namelijk ook en heb 2 aluminium ringen gedraaid (halve millimeter te klein gedraaid) en die doorgezaagd en er toen om heen geschoven.
Misschien voor jou ook een optie. Succes verder met je project.

Gr R
 
De bovenkant van de rubbers zijn korter dan het T-stuk dik is :P

Rubbers:

_________
| |
|_________|

T-stuk:
_________
| |
| |
| |
|_________|


Dusja, kan ze er moeilijk half in steken, dan sluit het t-stuk niet netjes op de voorvork. Daarom dacht ik eraan om ze dicht tegen het t-stuk te klemmen met zo'n klemmetje:

slangklem-32-50-mm-9-mm.jpg
 
hehe, begint op iets te lijken.. Kleur was niet mijn eerste keus maar helaas hadden ze van Motip niet een mooie donkerrode metallic dus maar gekozen voor.. snoeprood, RAL3003 :+

ktZU7rm.jpg
 
Ziet er erg goed uit! En je maakt flinke stappen!
Ik ben zelf ook bezig met een GS ( linkje ).
Alleen doordat we onverwacht zijn verhuisd, is het project tijdelijk even on-hold. Maaaar, binnenkort weer verder! Succes!
 
Flinke stappen want ik laat het blok met rust :P Dat laat ik door iemand nakijken en opfrissen omdat ik daar zelf totaal niet in thuis ben. Als ik jou zo bezig zie heeft dat mij een berg werk gescheeld :Y

Het enige wat ik -voorlopig- moet doen zijn de steps/rem- en koppelingspedalen en de bedrading :( Dan is 'ie in principe klaar :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan