Lamb3rtus
Rookie
Na een tijd anoniem lurken op het forum zojuist voorgesteld en bij deze mijn eerste hulpvraag.
Situatie, ik heb twee Suzuki GS650 GL's uit 1981, resp. '82.
Beide hebben zonder problemen gedraaid.
De 81'er rijdend weggezet, een aantal weken later weer willen gaan rijden en tot mijn grote schrik totaal geen reactie op het omdraaien van de sleutel.
Geen lampjes, geen geluid niets.
Accu eruit gehaald, zo dood als een pier.
Mijn moderne druppellader wilde hem uberhaupt niet meer laden. Gelukkig deed de oude Optimate II er niet moeilijk over.
Met een volle accu precies hetzelfde, totaal geen reactie op het omdraaien van de sleutel.
Om de accu uit te sluiten de gloednieuwe accu uit mijn 82'er geprobeerd in de 81'er, geen succes.
Beide accu's starten zonder problemen de 82'er dus die zijn wel goed.
Tijd voor de multimeter en een visuele inspectie.
Tank, zadel e.d. eraf. Ik zie geen bijzonderheden aan de bedrading, zekeringen zijn volgens mij goed.
Omdat ik geen elektricien of professioneel monteur ben ben ik de probleemloze GS650 uit 82 gewoon gaan doormeten op dezelfde punten als de 81er met weigerende electronica.
Conclusie ik krijg geen stroom op de zekeringkast.
Als ik bij de 82 er meet over de plaatsen bij de rode pijlen krijg ik 12-13 volt, ook zonder de sleutel in het contact.
Bij de 81'er helemaal niets.
Hopelijk kunnen jullie mij verder op weg helpen.
Situatie, ik heb twee Suzuki GS650 GL's uit 1981, resp. '82.
Beide hebben zonder problemen gedraaid.
De 81'er rijdend weggezet, een aantal weken later weer willen gaan rijden en tot mijn grote schrik totaal geen reactie op het omdraaien van de sleutel.
Geen lampjes, geen geluid niets.
Accu eruit gehaald, zo dood als een pier.
Mijn moderne druppellader wilde hem uberhaupt niet meer laden. Gelukkig deed de oude Optimate II er niet moeilijk over.
Met een volle accu precies hetzelfde, totaal geen reactie op het omdraaien van de sleutel.
Om de accu uit te sluiten de gloednieuwe accu uit mijn 82'er geprobeerd in de 81'er, geen succes.
Beide accu's starten zonder problemen de 82'er dus die zijn wel goed.
Tijd voor de multimeter en een visuele inspectie.
Tank, zadel e.d. eraf. Ik zie geen bijzonderheden aan de bedrading, zekeringen zijn volgens mij goed.
Omdat ik geen elektricien of professioneel monteur ben ben ik de probleemloze GS650 uit 82 gewoon gaan doormeten op dezelfde punten als de 81er met weigerende electronica.
Conclusie ik krijg geen stroom op de zekeringkast.
Als ik bij de 82 er meet over de plaatsen bij de rode pijlen krijg ik 12-13 volt, ook zonder de sleutel in het contact.
Bij de 81'er helemaal niets.
Hopelijk kunnen jullie mij verder op weg helpen.