Suzuki GS650 Katana

JoJoMan

Die hard MF'er
28 jul 2004
271
0
50
1
Hoi,
ik heb misschien een Soes 650 Katana op het oog,
alleen blijkt volgens de informatie van de verkoper te top op 165 km te liggen. Gelijk even gekeken op het net natuurlijk en dan blijkt dit waarschijnlijk een 50PK versie te zijn.

Iemand enig idee of die eenvoudig om te (laten) bouwen is naar de 73pk versie (die natuurlijk veel leuker is) ??
 

seabird

Die hard MF'er
6 okt 2004
566
3
steenbergen
GS 650 G Katana 1983
Overall Length: 2 180 mm (85.8 in)
Overall Width: 760 mm (29.9 in)
Overall Height: 1 120 mm (44.1 in)
Seat Height: 780 mm (30.7 in)
Wheelbase: 1 475 mm (58.1 in)
Dry Weight: 218 kg (480 lbs)
Engine type: Air-cooled 673 cc inline-4, DOHC, 8 valves. 73 hp (54 kW)/ 9.400 rpm, 57,2 Nm (5,88 kg-m)/ 8,000 rpm. Shaft drive.

Ben je niet in de war met 73 pk en 54Kw? ;)
 

jb37

MF veteraan
30 nov 2003
7.893
0
53
Houten
Dat is een duitse site, zou er daarom daar niet sprake zijn van verschillende versies in vermogen?
 

Bobbel

MF veteraan
11 jul 2004
2.496
1
Dursley, Gloucestershire (UK)
Dat is een duitse site, zou er daarom daar niet sprake zijn van verschillende versies in vermogen?
In Duitsland kon je veel motoren in 50 pk versie krijgen vanwege hun verzekerings-klasses. De zin van het terugbouwen hangt af van de gebruikte methode hoe-ie geknepen is. Meest primitieve methode is kortere gas-aanslag, vaak zijn het dunnere aanzuigbuizen (of schotjes daarin), maar soms ook betreft het andere nokkenassen en/of complete carburateurs. Dat laatste is natuurlijk kostbaar om terug te bouwen, behalve als je de onderdelen 2e hands kunt krijgen. Als je de motor echt goedkoop kunt krijgen hierdoor kun je je afvragen hoe "erg" het is met 50 pk rond te rijden, je merkt het mogelijk alleen op de snelweg vanaf 130/140 en als het om nokkenassen met verminderde lift gaat kun je zelfs wat meer trekkracht onderin hebben dan standaard.