suzuki GS650G katana gered van de sloop

Mooi dat je m een tweede leven geeft, zoeen was vroeger mijn eerste motor.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Wouter.
Leuk dat je de Katana nieuw leven in blaast.
Vanuit mijn jonge jaren een bekende motorfiets!
Heel toevallig heb ik december 2020 exact dezelfde Katana voor een prikkie gekocht en op het nippertje gered van de verbouw tot caferacer.
Zelf heb ik hetzelfde plan als jou en wil hem zoveel als mogelijk origineel op de weg krijgen.
De mijne heeft zo'n 3 jaar geleden nog gelopen en het blok staat los.
Zelfs het originele boekje heb ik erbij met achterin een citaat dat de motor bij 45dkm gereviseerd is.
Motor staat nu op 73dkm.
Miste ook wat onderdelen zoals het complete luchtfilterhuis.
Inmiddels heb ik die weer compleet.
Dit is voor de 1ste keer dat ik deelneem aan een forum , dus ben benieuwd of dit doorkomt.
Gr Wim
 

Bijlagen

  • 20201207_163220.jpg
    20201207_163220.jpg
    183,3 KB · Weergaven: 29
  • 20201207_163141.jpg
    20201207_163141.jpg
    384,8 KB · Weergaven: 31
  • 20201207_163130.jpg
    20201207_163130.jpg
    218,6 KB · Weergaven: 30
Hallo Wouter.
Leuk dat je de Katana nieuw leven in blaast.
Vanuit mijn jonge jaren een bekende motorfiets!
Heel toevallig heb ik december 2020 exact dezelfde Katana voor een prikkie gekocht en op het nippertje gered van de verbouw tot caferacer.
Zelf heb ik hetzelfde plan als jou en wil hem zoveel als mogelijk origineel op de weg krijgen.
De mijne heeft zo'n 3 jaar geleden nog gelopen en het blok staat los.
Zelfs het originele boekje heb ik erbij met achterin een citaat dat de motor bij 45dkm gereviseerd is.
Motor staat nu op 73dkm.
Miste ook wat onderdelen zoals het complete luchtfilterhuis.
Inmiddels heb ik die weer compleet.
Dit is voor de 1ste keer dat ik deelneem aan een forum , dus ben benieuwd of dit doorkomt.
Gr Wim
Prachtig hoor. Zo ''en wil ik er ook nog wel eens bij hebben.
 
De motor staat nog steeds onder een hoes.
Om een ingevoerde motor in belgie in te schrijven heb je naast een origineel inschrijvingsbewijs, een formulier E705 en een gelijkvormigheidsattest nodig.
De eerste 2 documenten heb ik al in bezit. Een gelijkvormigheids attest was niet bij de motor. Gelukkig kan je daarvoor een validatieattest van gelijkvormigheid aanvragen. Dit gaat tegenwoordig digitaal. Ik heb alle nodige gegevens ingevuld en het online formulier doorgestuurd.
We zien wel wanneer dit aankomt...
spannend
 
Ben je zeker dat je voor zo’n oude brommert een validatie document of GVA nodig hebt? Ik heb vorig jaar mijn motor (bj 1975) ingevoerd uit NL en had hiervoor enkel E705, aanvraag tot inschrijving en NL kentekenbewijs nodig. De Suzuki dealer kan je aan een GVA duplicaat helpen (reken op zo’n 150€) maar ik denk niet dat je dit nodig hebt...
 
De papierwinkel ging heel vlot. Ongeveer een week na vorig bericht kreeg ik positief nieuws en was de validatie geldig.
Dan via de verzekering de nummeplaat aangevraagd en hopla.
De eerste kilometers zijn ondertussen gereden. De carburators moeten nog eens gesynchroniseerd worden. De motor rijdt goed maar pakt nog niet goed op...
Komt allemaal in orde.

Ben je zeker dat je voor zo’n oude brommert een validatie document of GVA nodig hebt? Ik heb vorig jaar mijn motor (bj 1975) ingevoerd uit NL en had hiervoor enkel E705, aanvraag tot inschrijving en NL kentekenbewijs nodig. De Suzuki dealer kan je aan een GVA duplicaat helpen (reken op zo’n 150€) maar ik denk niet dat je dit nodig hebt...
dit was nodig omdat de motor uit zwitserland komt. Zwitserland is geen deel van de europese unie dus moest ik de gva aanvragen. Dit kon ik trouwens rechtstreeks via website van de overheid. Alle gegevens van het inschrijvingsbewijs, copy van alle documenten, foto's van de motor van alle kanten uploaden. kost 76€
 
Terug
Bovenaan Onderaan