Suzuki GS750 Cafe Racer Project 2011-2012

justicecafe

Rookie
6 jun 2012
14
0
Damme
Goeiemiddag,
na lang verlangen heb ik vorig jaar in juni mijn eerste "echte moto gekocht" na wat jaartjes niets gedaan te hebben op twee wielen en ervoor vol passie aan daxjes te werken heb ik dan toch iets naar mijn zin gevonden.
nog nooit aan een Echte moto gewerkt maar we kunnen maar proberen en denken dat het een hele grote monkey is :)
Hierbij neem ik ook even de tijd om mijn projectje voor te stellen..
dit is een oude suzuki gs750 die ik zo kocht...
hij stond toen ook met een 850 kit erop maar dit was gewoon zo gedaan door een vorige eigenaar.




wat later heb stond hij dan zo:




dit zijn de reeds gekuiste stukken waar ik afb van heb










dan heb ik ook een complete kit gekocht:
speciaal laten maken voor een suzuki gs750
deze is nu samen met kader etc binnen om te spuiten. maar morgen zou dit daar buitenkomen dus nog even geduld :)
heb er eig niet veel foto's van ervoor...
maar ik ga toch nog eens een kijkje nemen.
dan ook een tarozzi offset clipon stuur
nieuwe koplamp nieuwe veren,tarozzi backstep etc....

kader buiten van het stralen



hier hebben we dan het laswerkje tevens ook een sneak peak van de tank : heb wat bevestigingkjes die er naar mijn zin teveel aan werken weggeslepen en voor mijn kontje een nieuwe buis aangelast die geplooid is naar de vorm van het zadel. En dan nog een kleiner batterijbakje ingelast.


waar ik nog naar op zoek ben is waar ik goedkoop mijn velgen kan laten herspaken en hoelang dit duurt want anders zou ik dit deze winter doen.
Dan de motor weer in het kader heb ik ook nog nooit ondernomen heb hem er met een maat redelijk uitgeschud... :)

en dit ging ik laten doen tenzij iemand dit wel kan wil ik gerust tot bij u komen met alles ;)


laat maar weten wat je bemerkingen zijn :)
 
Laatst bewerkt:
net bezig de bekabeling aan het leggen, weet iemand van u wat er juist moet aangesloten zijn om de motor aan het draaien te krijgen? als ik het contact aanleg en op start druk geeft hij een luide klik...

ook beweegt mijn koppelingscarter als ik mijn embreyage indruk... mvg justin

hier hoe hij nu ongeveer staat :)



 
dank je sta nu al wat verder...
fourche gemonteerd met nieuwe rollementen en de pootjes ook
backstep zit erop etc
had dit bedradingsschema gedownload maar geraak er niet al te wijs aan uit :)

enig idee van het koppelingscarter?

mvg justin
 
Laatst bewerkt:
het is gelukt!!! had 1 draad misplaatst 1 van de 2 kabeld ie uit de motor komen moeten vastgehangen worden aan dat startertje ofzo :)


nu ng steeds moeite met de koppeling dat deze een klik geeft en wat beweegt als ik embreyeer

mvg justin morgen meer foto's *O*
 
Ik snap het wel :Y
Probeer wat meer AN te typen Justin, dan snappen de Nederlanders (90% van de lezers) je hier ook.

Kijk eens in het werkplaatshandboek. Daar staat er hoe je de koppeling moet afstellen. Dat de drukplaat beweegt als je ontkoppelt hoort zo.
 
Ik snap het wel :Y
Probeer wat meer AN te typen Justin, dan snappen de Nederlanders (90% van de lezers) je hier ook.

Kijk eens in het werkplaatshandboek. Daar staat er hoe je de koppeling moet afstellen. Dat de drukplaat beweegt als je ontkoppelt hoort zo.


Kun jij geen ondertiteling leveren?


:+
 
oeps lees het net opnieuw :)
was ook wel wat beschonken gisterenavond...

koppeling is ondertussen ook al gelukt... alle lichten buiten het achterlicht doen het ook al.
 
zo contactslotje ingewerkt,
f9pjc9.jpg


nu staat hij er zo bij...
to do:
alle elektriciteit werkt nog ietwat properder wegleggen...
ketting besteld en morgen binnen
tellerpotjes maken nieuwe demper steken zadeltje en tank monteren....

alles opblinken en gas geven :)
2dkmvzl.jpg
 
Goed bezig, over die wielen spaken... zo heel moeilijk is het niet, ik kan het ook. :+
Ik zou gewoon twee setjes spaken kopen en aan de slag gaan, wiel in de bankschroef op de eigen as en er iets vlak naast zetten om te kunnen zien waar hij wiebelt, het enige wat je verder nodig hebt is een goed spaaksleuteltje.
 
vage tekst en vage fotos, vooral dat laatste is not done hier :+

en Dieter: het is A B (beschaafd) N..... :W


:W
 
ABN staat voor algemeen beschaafd nederlands... Dit wordt reeds meerdere jaren niet meer gebruikt enkel de term standaardnederlands of AN daar wij ons reeds beschaafd voelen:)

om back on topic te gaan...
mijn polyester tank lekt aan de benzinekraan met wat kan ik dit dichten?
jl71hh.jpg


grtz
 
Robin heeft zijn Pingel-kraan afgedicht met teflon-tape en lekte niet.
Je bobines heb je wel op een leuke manier gemonteerd trouwens ;) Ondersteboven en achterstevoren. Of was dat de bedoeling?
 
haha neen ik kijk net naar de vroegere foto's :) dit heb je als je een noob bent op dit vlak :p

enig idee wat de bedoeling is met de benzinekraan onderaan is er ook schroefdraad :)
 
Het klassieke kraantje wat ik hier heb liggen heeft een dop die er aan de onderkant opgeschroefd zit, misschien hoort dat bij de jouwe ook?
 
heb er inderdaad nu al een dopje opgedraaid dus dit komt goed :)

Weet iemand dichtbij belgie een testbank zijn want met de nieuwe luchtfilters trekt de motor teveel lucht denk ik waardoor hij wat in een zak valt...

mvg
 
Zo jongens,
bijna af. morgen nog de reverse cone uitlaat en potjes voor de tellers en mooie fotootjes maken *O*
n1roqs.jpg

72uh5e.jpg

24xgi1u.jpg

5vn3ag.jpg


laat weten wat je ervan vindt
 
Terug
Bovenaan Onderaan