Suzuki GS750 Caferacer

Scanni1971

MF'er
21 aug 2011
67
0
Someren
Hallo forumlezers,

Even voorstellen ik ben Ascagne, 40 Jaar en van plan een GS750 café racer te gaan bouwen.
Ik zeg van plan omdat de meeste van mijn projecten in het leven vroegtijdig ophouden te bestaan :)
Speciaal om deze reden heb ik me nu ingeschreven op dit forum zodat mensen me misschien wat meer kunnen stimuleren want het restaureren van een motor/auto is een lang gekoesterde droom.
Daarom dus ook iets wat ik echt door wil zetten dus alle hulp is welkom, ondanks ik niet heel erg veel tijd heb.
Aankomende Zaterdag ga ik als het goed is 2x Suzuki GS750 ophalen, ik heb ze voor een leuke prijs dus het moet wel erg slecht zijn wil ik ze laten staan.
Ik ben al enkele weken bezig heel internet af te struinen naar informatie en heb al een beetje een idee waar ik naartoe wil met het bouwen.

Ik kan jullie bij deze meteen wat laten lachen want er zijn nogal wat dingen die ik niet kan :)

o.a.
Lassen (in weke vorm dan ook)
Draaien (van ijzer)
Slijpen (netjes)
Spuiten (alleen spuitbus ervaring)

Wat ik wel kan :
Dingen bedenken designtechnisch
Uit elkaar schroeven
Elektronica fixen

Gelukkig heb ik wel technisch inzicht, en ben ik redelijk goed in het zoeken naar bepaalde items op internet.

Ik geloof dat de foto die ik meestuur van Jerryt is/was maar ik kon dat niet echt vinden hier.
In deze foto spreekt de tank en het caféracer kontje me erg aan.

Misschien kunnen me alvast een beetje in de goede richting duwen voor wat betreft de dingen waarop ik moet letten als ik ga beginnen met het slopen van de GS750?

Alvast bedankt en graag tot ziens :W

full
 
Welkom :W

Ik heb wel een paar tips voor je;
Als je niet goed bent in dingen afronden en niet veel tijd hebt, koop dan niet in een keer alle delen die je denk nodig te hebben. Als je dit project halverwegen stopt heb je veel spul over en als je er lang over doet zal je originele design-idee waarschijnlijk nog wel een paar keer veranderen.

Probeer er achter te komen wie wat voor je kan doen (draaien, lassen) en wat het je kost. Hierop kan je je plannen afstemmen. (Dus vind je iemand vind die voor een pilsje iets wil draaien kan je het spannender maken dan dat het je 50 euro per uur kost.)

Steek niet te veel tijd in details maar richt je op het totale uiterlijk. Een slecht afgewerkte motor met goedkope en simpele onderdelen kan nog steeds super mooi zijn op een afstandje. En denk niet dat een motor er mooi uit ziet omdat je er dure details in hebt zitten.

Heel veel succes met de bouw!
 
Ben zelf bezig met een ombouw en ben er achter dat je nodig hebt voor blok revisie:

1. Goed gereedschap .
2. Werkplaatshandboek (optioneel).
3. Schone en goed verlichte werkplaats.
hik...burrp.
3. Schappen of plastic kratten voor de onderdelen.
4. Schilderstape en waterproof stift voor indentificatie onderdelen,enz.
5. Dosis doorzettingsvermogen en een fles bier voor inspiratie. ;)

Maar ik begrijp dat je alleen visuele aanpassingen wilt maken, dan komt alleen punt 5 in aanmerking. :+
 
Laatst bewerkt:
Mooi, alvast bedankt voor de goede tips

Punt 5 spreekt me aan :)

Alle andere punten krijg ik wel voor elkaar.
Goeie tip van Kawa, ik hoop dat ik wat hulp kan krijgen van echt handige medeforum leden.

Ik ga ook foto's maken en wat filmpjes plaatsen, ik merkte dat ik dat zelf erg leuk vond om een project te volgen met veel foto's...

Maar hopen op nog meer reacties...
 
Plaatjes posten geeft reacties en daar kan je dan zelf je voordeel mee doen.

Mijn primaire advies, foto's maken en plaatsen.

Voor de rest plezier met het werk aan de caféracert (in opbouw).
 
Zo, morgen 2 brikken op gaan halen. Ben benieuwd of het wat is. Zaterdag komen er nog 2. Kon ze niet laten staan voor de prijs tjah en dan heb ik meteen wat reserve onderdelen.

Zo wist ik vorige week niet wat een GS750 was, deze week heb ik 4 van die brikken in huis :)
Heeft natuurlijk wel voordelen voor bezoekers van het forum, wellicht heb ik dadelijk een hoop spul over, vraag gerust!

Zal meteen wat foto's maken aankomende week...
 
Even een update, ik heb nu dus 4 GS-en waar vanalles mis mee is. Gelukkig zou ik zeggen anders heb ik nog niets te doen :)
Ben al dagen bezig wat dingen op order te brengen en ik heb natuurlijk al wat favorieten.
Zo lopen er nu 2 van de 4, waarvan er eigenlijk niet een fatsoenlijk loopt. De een liep sneller maakt geeft vlammen en knettert, de ander leek me een verroest oud ding wat nooit meer zou lopen en die liep meteen aan.
De 77-er lijkt wel mooi origineel, nette kabelboom en veel originele onderdelen. Helaas lijkt er behoorlijk wat aan het blok gesleuteld. Zo heeft het kleppendeksel een blauwe siliconentroep erlangs hangen en zie ik zelfs op plaatsen 2 lagen pakking haha. eerst maar eens loshalen en kijken wat eronder zit.

Even voor de kenners, klopt het dat de 1977 GS750E spaakwielen heeft en de 1979 GS750D gietwielen?

Ook ben ik op zoek naar een spaak-achterwiel, maar dat mag ook zonder naaf en spaken zijn want die heb ik nog ( band is ook niet nodig )
 
Even een update, ik heb nu dus 4 GS-en waar vanalles mis mee is. Gelukkig zou ik zeggen anders heb ik nog niets te doen :)
Ben al dagen bezig wat dingen op order te brengen en ik heb natuurlijk al wat favorieten.
Zo lopen er nu 2 van de 4, waarvan er eigenlijk niet een fatsoenlijk loopt. De een liep sneller maakt geeft vlammen en knettert, de ander leek me een verroest oud ding wat nooit meer zou lopen en die liep meteen aan.
De 77-er lijkt wel mooi origineel, nette kabelboom en veel originele onderdelen. Helaas lijkt er behoorlijk wat aan het blok gesleuteld. Zo heeft het kleppendeksel een blauwe siliconentroep erlangs hangen en zie ik zelfs op plaatsen 2 lagen pakking haha. eerst maar eens loshalen en kijken wat eronder zit.

Even voor de kenners, klopt het dat de 1977 GS750E spaakwielen heeft en de 1979 GS750D gietwielen?

Ook ben ik op zoek naar een spaak-achterwiel, maar dat mag ook zonder naaf en spaken zijn want die heb ik nog ( band is ook niet nodig )


Een spaak-achterwiel heb ik nog wel voor je, met tandwiel opnemer en remschijf, en rubber.
Een voorwiel heb ik ook nog wel trouwens.... pm me maar ff als je interesse hebt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan