Suzuki GS750 vraag voor de kenners

Beamerbart

MF'er
14 feb 2003
89
1
Zoersel
Hallo Allemaal

als broertje (of zusje) voor mijn GSX1100es een GS750 uit begin 1977 gekocht, waarschijnlijk nog gebouwd in 1976 aan de kleur van de striping te zien. Helemaal origineel, lak, uitlaten, schokdempers alles.
De vraag: het blok is kaal onbewerkt aluminium, is dat origineel of hoort daar grijze lak op te zitten, weet iemand dat?
full
 
Daar hoort geen grijze lak overheen te zitten. Is blank gepolijst aluminium met een laagje blanke lak.

Trouwens een hele mooie motor. Is striping ook origineel?
 
Laatst bewerkt:
ok bedankt voor de reactie. Blank zit er niet op dus iemand is aan het poetsen geweest.
Normaal zie je op 77 modellen een lichtere kleur, maar op de 1976 zie ik deze striping in oude folders staan maar dan met een remschijf.
full
 
De 76er had als enigste bouwjaar een enkele schijf voor,dus die van jou is geen 76er maar uit 77.
Verder nog een mooie fiets zo te zien,alleen nog even een rubber tellerkabel houder in het voorspatbord monteren.
 
Klopt maar de motor is ingeschreven Mei 1977. Ik weet dat inschrijven hier wat weken duurt en het logistieke proces vanuit Japan is minstens 3 maanden (op de boot). Dus de kans dat die in 1977 is gebouwd is erg klein. Veel voor de hand liggender is dat ze er later een ander wiel met twee schijven in gezet hebben. Ik heb ook eens ergens gelezen dat er in de US geleverd zijn met een schijf maar dat Europese modellen allemaal gewijzigd werden naar twee schijven.
Nu het doet er allemaal niet echt toe, maar bovenstaand plaatje is duidelijk dezelfde striping die ik heb en die vind ik dus maar zelden op foto.
En dat kabelgeleidertje heb ik besteld :) Wat ook nog ontbreekt zijn de hitteschilden op de uitlaat daar heb ik enkel de rechtse van
 
Motoren voor een volgend bouwjaar worden al in het jaar daarvoor gemaakt.Maar er is makkelijk achter te komen doormiddel van je framenummer,ieder bouwjaar
heeft een bepaald nummer.
 
Laatst bewerkt:
In eerste instantie werden ze aangeboden met één remschijf voor , twee schijven was een optie en dus iets duurder.
 
Bedankt voor alle info.
Vwb het blok ik laat dat maar zoals het is, wel even de zijdeksels polijsten natuurlijk. Ik post wat plaatjes als ik er mee klaar ben
 
Mooi ding zeg, in die staat kom je ze nog maar zelden tegen.
 
Laatst bewerkt:
Klopt maar de motor is ingeschreven Mei 1977. Ik weet dat inschrijven hier wat weken duurt en het logistieke proces vanuit Japan is minstens 3 maanden (op de boot). Dus de kans dat die in 1977 is gebouwd is erg klein. Veel voor de hand liggender is dat ze er later een ander wiel met twee schijven in gezet hebben. Ik heb ook eens ergens gelezen dat er in de US geleverd zijn met een schijf maar dat Europese modellen allemaal gewijzigd werden naar twee schijven.
Nu het doet er allemaal niet echt toe, maar bovenstaand plaatje is duidelijk dezelfde striping die ik heb en die vind ik dus maar zelden op foto.
En dat kabelgeleidertje heb ik besteld :) Wat ook nog ontbreekt zijn de hitteschilden op de uitlaat daar heb ik enkel de rechtse van

De GS750 die ik had heeft 2 remschijven, die is van 1976
 
Dat bedoel ik dus, waarschijnlijk direct gemodificeerd...
Nog een plaatje broederlijk naast elkaar, ik ben de motor terug in elkaar aan het zetten zal morgen proberen het resultaat te tonen
full
 
Blok ondertussen opgepoetst. Er zaten van die chrome nokkenas covers bij, heb de alu versie ook nog maar ik vind het wel leuk staan. Wel jammer dat ik het originele zwarte Suzuki embleem niet meer vind, deze latere is niet zo mooi
full
 
Hallo Allemaal

als broertje (of zusje) voor mijn GSX1100es een GS750 uit begin 1977 gekocht, waarschijnlijk nog gebouwd in 1976 aan de kleur van de striping te zien. Helemaal origineel, lak, uitlaten, schokdempers alles.
De vraag: het blok is kaal onbewerkt aluminium, is dat origineel of hoort daar grijze lak op te zitten, weet iemand dat?
[afbeelding]

'76 er had nog een enkele schijf voor..


Edit; spuit elf....


Van mij geweest; begin april 1977 de eerste registratie;
full

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan