suzuki gs750L

marty86

Rookie
2 mei 2012
9
0
zevenaar
Hallo,
Nieuw hier op het forum en sinds 2 weken in het bezit van een suzuki gs750L. Gekocht van een liefhebber die hem zelf had opgeknapt. Druk bezig met mn rijbewijs, dus veel kilometers heb ik nog niet kunnen maken. Ik heb een vraag over mn motor en hoop dat iemand mij hier kan helpen... De motor bij mij nog niet op de normale manier gestart. Altijd moeten duwen of kickstart. Volgens de vorige eigenaar een accu probleem, dus deze heb ik vervangen. Helaas helaas, nu start hij nog niet. Accu functioneerd, startmotor begin te draaien, maar de motor slaat niet aan. Als de motor eenmaal loopt rijd hij als een zonnetje, al heb ik het idee dat hij veel verbruikt, komende dagen even gaan uitzoeken. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Alvast bedankt!
 
Die ouwe GS-jes zijn daar best gevoelig voor, zodra de accu wat minder wordt start ie niet meer met de startmotor, te weinig stroom voor startmotor en ontsteking.

Waarschijnlijk moet er een nieuwe accu op, misschien even je laadsysteem controleren, ook niet het sterkste punt bij de GS-en.

Die GS750 van mij had daar ook best last van, de GS1000 heeft het een stuk beter voor elkaar, al moet ik die ook af en toe wel aanduwen..

Succes
 
Laatst bewerkt:
Hè die Reinhoud :W All well?

@TS (= topic starter, marty86 dus): heb je de nieuwe accu wel opgeladen voor je die in de motor hebt gezet of gewoon rambam het accuzuur erin en in de motor ermee?

Als je een nieuwe accu vult heeft deze wel een beetje lading, maar officieel moet ie nog aan de druppellader tot ie helemaal geladen is.
 
wat een snelle reacties!!
Ik heb de nieuwe accu gevuld, en daarna een aantal uren aan de lader gehad. Dit was advies van de motorzaak. Net even alle bedrading na gekeken en die lijken mij in orde. Geprobeerd om de motor te starten aan de lader en dit lukte! Heb hem nu dus aan de druppel lader liggen en zal morgen vroeg weer eens een poging doen om te starten zonder de lader. Iedereen bedankt!!!
 
Bougie-opening aan de max. kant houden, zodat je een langstaande vonk trekt. Officiele afstelling 0,026"-0,028" (0,66mm-0,71mm). Dus voelermaat 0,7 moet er net tussen kunnen om aan de max.kant te zitten.

grtz,

Cees
 
Laatst bewerkt:
Probeer tijdens het starten eens wat deodorant of remmenreiniger in je luchtinlaat te spuiten. Als hij dan wel start, moet je of je carburateur schoonmaken of beter afstellen...
 
@Cees; Kun je misschien uitleggen hoe ik dat moet doen? Heb niet veel verstand van motoren, maar hopelijk kom ik met jullie hulp een eindje op weg. Kan iemand mij vertellen hoelang een accu aan de oplader moet liggen voordat deze helemaal is opgeladen? Ik heb mijne nu 24uur aan de druppellader liggen (optimate 4), en er blijft een lampje branden van opladen. Zal van het weekend even doormeten.
 
full


grtz,

Cees
 
Als de de motor met op de normale manier start hoor je dan misschien ook een lichte ratel alsof de startmotor wel draait maar de krukas niet mee neemt.
Het kan namelijk voorkomen bij jouw motor dat de drie schroeven die de vrijloop koppeling aan de rotor verbinden afbreken.
Dan moet je de rotor er uit halen en aan de achterzijde drie nieuwe imbus schroeven plaatsen let op dit moet wel de juiste treksterkte zijn.
Jouw motor is trouwens een gsx 16v kun je zien aan de rechthoekige nokkenas covers.
 
Zoo.. naar een drukke werkweek eindelijk weer een reactie van mij.
Ik heb de motor 48 uur aan de druppellader gehad, en nu start hij normaal. Wanneer ik hem start hoor ik geen ratel. Ik heb alle elec. kabels vervangen, maar nog geen tijd gehad om het laadsysteem te controleren. Ga dit de komende dagen doen. Bedankt voor de link naar de gs-topic!
@tmuis: hoe weet je dat ik een gsx16v heb? heb nog geen foto's geplaatst. Zal dit btw snel ff doen wanneer het weer wat beter is!
 
Dat is heel simpel ik heb er zelf een aantal jaar op rond gereden.
Was een heerlijke motor totdat deze de geest gaf.
Het is een echte wolf in schaaps kleren gewoon van alle markten thuis.
Ik ben ook wel benieuwd naar een foto.
Als je het laad systeem gaat controlleren check dan ook de gelijk richter.
En nooit met een slechte accu gaan rijden dit kost jou na verloop van tijd of de dynamo of de gelijkrichter. Is mij helaas gebeurt en het is geen goedkoop geintje.
 
thanks, ben dr zelf ook super blij mee. Ik ga mijn best doen om hem zoveel mogelijk origineel te houden. Bij mijn weten zitter er nu ook alleen maar originele onderdelen op. Ben er nogsteeds niet aan toe gekomen om het laadsysteem door te meten. Wel een aantal keer gestart en nogsteeds start hij zonder problemen. Bij nader inzien hoor ik toch wel een lichte ratel als hij stationair loopt..
 
Vreemd dit is inderdaad een 8 klepper.
De mijne was een 16v deze had ook de aanduiding gs750l en was van 80 staat deze staat ook voor op de vraagbaak van de gs.
Ziet er inderdaad anders uit maar helemaal anders dan de mijne.
 
Terug
Bovenaan Onderaan