Suzuki GS850 problematiek

VerreijtRick

MF'er
8 feb 2019
33
0
Dag allen,

Allereerst zal ik mijzelf even kort voorstellen. Mijn naam is Rick Verreijt en ik ben trotse eigenaar van een KTM EXC450 en sinds kort (minder trots op dit moment!) ook van een Suzuki GS850 uit 1979.

Deze beauty heeft laadproblemen zoals vele andere GS-en op dit forum. Hé wat verrassend! Ik had dan ook mooi alle tips bij elkaar gesprokkeld over hoe ik dit moest oplossen. Na een avondje alles doormeten kwam ik tot de conclusie (geen voltage uit de kabels terwijl de motor liep) dat de dynamo kapot zou moeten zijn. Zojuist deze vervangen en netjes er terug opgezet. Echter wanneer ik de motor aanzet hoor ik een vreemd zoemend geluid. Dit geluid gaat bijna zo hard dat het haast over het mooie brul geluid heengaat. Kap eraf, kap er terug op en nog steeds het geluid! Iemand ervaring hiermee? Hoor ik het vliegwiel wellicht over mijn dynamo schaven o.i.d? Durf de motor ook niet goed te laten lopen om verdere beschadigingen te voorkomen. Van dit gekke geluid heb ik ook een geluidsfragment wat helaas nog niet krijg toegevoegd.

Komt iemand dit bekend voor? Help!

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Nu ik weer wat tijd heb ik de avond wil ik mij weer eens gaan storten op de GS850. Zoals je hierboven zegt ga ik inderdaad voor een moderne ontsteking. Vandaag ga ik alvast even controleren of dat ik een Nippon Denso of een Kokusan Densi nodig heb.

Het monteren lijkt mij tot op heden (filmpjes) geen probleem, maar iedereen stelt die Dyna S af met een lampie.. Is dit ook mogelijk zonder? En zo niet hoe fabriceer ik zoiets in elkaar? Elektra is niet mijn grootste vriend.

Sommige hebben het ook over een extra kabel trekken? Dit ook nodig bij de Dyna S?

Alvast bedankt voor de hulp!
Lampje kan je een spanningzoeker voor gebruiken,die kan je bij een automaterialen zaak kopen,een simpele zal niet veel kosten.
Hier nog een video over de installatie van een Dyna S.
 
Nu ik weer wat tijd heb ik de avond wil ik mij weer eens gaan storten op de GS850. Zoals je hierboven zegt ga ik inderdaad voor een moderne ontsteking. Vandaag ga ik alvast even controleren of dat ik een Nippon Denso of een Kokusan Densi nodig heb.

Het monteren lijkt mij tot op heden (filmpjes) geen probleem, maar iedereen stelt die Dyna S af met een lampie.. Is dit ook mogelijk zonder? En zo niet hoe fabriceer ik zoiets in elkaar? Elektra is niet mijn grootste vriend.

Sommige hebben het ook over een extra kabel trekken? Dit ook nodig bij de Dyna S?

Alvast bedankt voor de hulp!
Voor 100AUD ex postage stuur ik je een electronische ontsteking van een 850 op
 
Laatst bewerkt:
Afstellen met een Stroboscoop lamp is wel belangrijk om de motor helemaal goed af te stellen. de globale afstelling deed ik met een multimeter en daarna met de Stroboscoop. Qua aansluiten is het niet zo spannend er zit aan de Dyna S 40cm draad met 3 draden daarin (aan de officiële kabel zitten ook 3 draden.) als je de draad van de originele ontsteking volgt kom je bij 3 steekstekkers welke aan de linkerkant van je motor zitten (als je op de motor zit)

De kleuren specificatie zit bij de Dyna S en als je met aansluiten er niet uit komt kan ik het zo voor je nakijken welke kleuren waarop moeten

1 draad is de + draad (Vanaf je Kill Switch)
1 draad is ontstekingsspoel 1 (volgens mij cilinder 1 en 4)
1 draad is ontstekingsspoel 2 (volgens mij cilinder 2 en 3)
Bedankt voor de reactie!

Ga hem dan toch maar bestellen.. Waar had jij de globale instelling met de multimeter vandaan? Of is dat een vanzelfsprekend iets? Aangezien ik die wel heb. Kan ik hem daar al wel globaal mee afstellen.

Neem overigens aan dat da kleine ND tekentje hetgeen is wat ik moest zoeken?
 

Bijlagen

  • IMG_20191207_173016.jpg
    IMG_20191207_173016.jpg
    88,2 KB · Weergaven: 8
Bedankt voor de reactie!

Ga hem dan toch maar bestellen.. Waar had jij de globale instelling met de multimeter vandaan? Of is dat een vanzelfsprekend iets? Aangezien ik die wel heb. Kan ik hem daar al wel globaal mee afstellen.

Neem overigens aan dat da kleine ND tekentje hetgeen is wat ik moest zoeken?


De mulitmeter kan je gewoon op gelijkspanning 0-20 volt zetten, Hier een filmpje van de installatie van Dyna S op een Suzuki GS 550. dan kan je precies zien wat je moet doen (op 4.35 van dit filmpje kan je zien dat hij de globale settings met een lampje doet maar dit kan je dus ook op dezelfde manier doen met een multimeter)
 
Terug
Bovenaan Onderaan