Suzuki GS850

21 feb 2010
11
0
Den Haag
2ikzmep.jpg


Rauw, woest, wreed, hard, ruw en ongekookt.

Mijn eerste motor! Lekker zwaar ding. Er is weinig aan gebeurd, behalve de clip ons. Uiteindelijk lijkt me een caferacer/bratstyle heerlijk. Maar voorlopig maak ik mijn eerst uren maar even zoals hij is. Echter, mocht iemand nou een geweldig caferacer seat weten te liggen. Dan lijkt mij het prachtig! Ik denk dat dat al veel doet met de charme.

Wie de originele handle bar zoekt mag hem bij me op komen halen. Hetzelfde geld voor het kapje op het stuur en een ander onderdeel dat bij het stuur hoort. Geïnteresseerden weten me vast te vinden.

Wie een prachtig voorwiel/band weet te vinden en hem erop kan leggen wordt bij voorbaat, tijdens en achteraf zeer vriendelijk bedankt!

In ieder geval is voor mij de wereld van het motorrijden vandaag ge-opend!
 
Laatst bewerkt:
Bewaar dat originele stuurtje nog maar effe ;) die clipons gaan snel pijn doen, ik spreek uit ervaring :P
Zelfde geldt voor een cafeeracer zitje, om dat enigszins toonbaar te monteren moet je bij deze motor toch echt de zaag in je frame zetten, daar vind ik persoonlijk de motor te mooi voor. Ziet er goed uit dat ding!
 
Bewaar dat originele stuurtje nog maar effe ;) die clipons gaan snel pijn doen, ik spreek uit ervaring :P
Zelfde geldt voor een cafeeracer zitje, om dat enigszins toonbaar te monteren moet je bij deze motor toch echt de zaag in je frame zetten, daar vind ik persoonlijk de motor te mooi voor. Ziet er goed uit dat ding!

Voor een bandje even contact opnemen met Martell, is een leuk binnendoorritje Den Haag - Tilburg. Op de terugweg is ie meteen ingereden. En lekkere koffie daar :9
 
Thanks voor de tips! Vandaag erop naar m'n werk gereden en de eerste aandachtspunten al tegen gekomen. Op de planning:

- Clip ons steviger vast draaien (De linker bewoog toen ik er een flinke ruk aan gaf).
- Stoppers op het stuur/frame maken zodat de handvatten niet tegen de tank aan komen
- Accu checken. (Bij vertrek van werk moesten we hem aan duwen, waarschijnlijk wordt de accu niet goed opgeladen of is de accu oud. Kwestie van voltmeter op de polen als de motor loopt, dit moet 14V zijn meen ik? Zo ja, dan ligt het aan de accu)
- Nieuwe voorband nodig
- Plannetje maken voor de seat, wil er toch meer een caferacer seat van maken
- bekabeling nalopen, gas geven gaat erg zwaar, even als de koppeling.
- Blok gaf enkele drupjes olie. Daar heb ik nog geen oplossing voor. Moet even kijken of dit druppen aan houdt / erger wordt. Ik weet niet hoe gemakkelijk de kap van het blok eraf te halen is om de pakking te vervangen. Werkplaatshandboekje maar eens raadplegen.

Er komt vast meer op dit lijstje :)
 
Thanks voor de tips! Vandaag erop naar m'n werk gereden en de eerste aandachtspunten al tegen gekomen. Op de planning:

- Clip ons steviger vast draaien (De linker bewoog toen ik er een flinke ruk aan gaf).
- Stoppers op het stuur/frame maken zodat de handvatten niet tegen de tank aan komen
- Accu checken. (Bij vertrek van werk moesten we hem aan duwen, waarschijnlijk wordt de accu niet goed opgeladen of is de accu oud. Kwestie van voltmeter op de polen als de motor loopt, dit moet 14V zijn meen ik? Zo ja, dan ligt het aan de accu)
- Nieuwe voorband nodig
- Plannetje maken voor de seat, wil er toch meer een caferacer seat van maken
- bekabeling nalopen, gas geven gaat erg zwaar, even als de koppeling.
- Blok gaf enkele drupjes olie. Daar heb ik nog geen oplossing voor. Moet even kijken of dit druppen aan houdt / erger wordt. Ik weet niet hoe gemakkelijk de kap van het blok eraf te halen is om de pakking te vervangen. Werkplaatshandboekje maar eens raadplegen.

Er komt vast meer op dit lijstje :)

Ik zie dat je het noodzakelijk kwaad van het brik/ klassieker rijden al ontdekt hebt... ;)
Geloof me, in het begin is dit vervelend, maar als je een nieuwe wegmotor koopt en er is nooit wat mis mee gaat het ook al snel vervelen! O-)
 
Hee als je toevallig van het zadel af wilt heb ik wel interesse, mits de zadelbodem gewoon goed. Ik heb ook een gs850 uit 1979. Lomp ding maar toch nog bijzonder wendbaar. Blijf je topic volgen!
 
Hm, heeft er iemand toevallig wel eens de startermotor van een GS850 vervangen? Ik probeer erbij te komen, maar het lijkt alsof de hele tank verwijderd moet worden. Net als de carbs. Is er geen gemakkelijkere manier om bij de schroeven van de startermotor te komen?

2qwfl1h.jpg
 
Hee als je toevallig van het zadel af wilt heb ik wel interesse, mits de zadelbodem gewoon goed. Ik heb ook een gs850 uit 1979. Lomp ding maar toch nog bijzonder wendbaar. Blijf je topic volgen!

Ik denk dat ik het huidige zadel ga gebruiken. :-). Mocht ik daarin van idee veranderen, dan is hij voor jou!

Heb jij ooit de startermotor moeten vervangen/repareren?
 
Je moet even het luchtfilter en de carbs verwijderen, is een kwartiertje werk, even die slang van de kleppendeksel naar het luchtfilter losmaken, de gaskabel uit z'n klemmetje boven de carburateurs halen, 2 boutjes bij het filter en het is los. En de benzinetank moet ook even er af inderdaad, zit vast met 1 boutje onder je zadel.
Mijn startmotor gaf ook alleen maar een klik, toen heb ik hem eruit getrokken en getest, rechtstreeks aan de accu deed hij het perfect en nu doet hij het al weer 1000km, als er geen pakking onder het deksel zit wel even plaatsen misschien komt er vocht bij ofzo.
 
Ik doe altijd eerst de carbjes terug zetten en dan pas het luchtfilter, duurt nooit langer dan 10 minuutjes bij mij, ik vind het meevallen!
 
Hm, ja, morgen na werktijd maar even klungelen :-).
Bij de aanschaf van de motor kreeg ik een donor-startermotor. Dat vond ik al redelijk dubieus haha.
 
Startmotor vervangen met hulp van een collega. Luchtfilter en carbs konden blijven zitten :-). Al maakte dat het sleutelen niet makkelijker. In ieder geval weer een heerlijk startende motor!
 
Die zitten er al weer in joh ;)

Ik vind 't een leuk ding! Dat bloklekken is een beetje inherent aan ouwe fietsen, zolang het niet uit de klauwen loopt zou ik het laten en lekker rijden :]

Banden haal ik altijd bij motormike, die kan ze ook gelijk omleggen. Denk dan dat je ongeveer 120 kwijt zal zijn voor een BT45 incl montage op de fiets.
 
- Ik vind 't een leuk ding! Dat bloklekken is een beetje inherent aan ouwe fietsen, zolang het niet uit de klauwen loopt zou ik het laten en lekker rijden :] -

Best mooie woordspeling, uit de klauwen *O*
 
Ik heb trouwens m'n voorband laten opleggen bij Bolman motoren op de Binckhorst in den Haag!
Ook een BT45, als je een los wiel brengt ben je daar ook 120 euro kwijt.
 
Ik heb mijn banden bij www.vanveenmotoren.nl laten doen, zit in Wateringen vlak voor de Hornbach. Was voor nieuwe bt45's voor en achter rond de 240 kwijt incl omleggen en nieuwe binnenbanden.
 
Ik heb mijn banden bij www.vanveenmotoren.nl laten doen, zit in Wateringen vlak voor de Hornbach. Was voor nieuwe bt45's voor en achter rond de 240 kwijt incl omleggen en nieuwe binnenbanden.
Binnenbanden? Vriend van me heeft gs850g uit 1980 volgens mij heeft ie tubeless , en ook bt45's ik op de bol ook tubeless
 
Binnenbanden? Vriend van me heeft gs850g uit 1980 volgens mij heeft ie tubeless , en ook bt45's ik op de bol ook tubeless
Op de velgen staat niks aangegeven dat ze tubeless kunnen en de man in de motorzaak zei ook dat er binnenbanden in moesten, zaten er ook in trouwens. Je velg moet trouwens echt geschikt zijn voor tubeless met een extra richel in de rand. Heb je die niet kan je er wel een tubeless omgooien maar als je een lekke band krijgt houdt niets de band op zijn plek en kan hij zo van de velg af lopen. Ik zou dus het risico niet nemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan