Suzuki GS850G 1980

marintj

MF'er
5 mei 2011
39
9
Huizen
Instagram
Geachte,

Zal mij eerst even voorstellen. Mijn naam is Marin, 33 jaar oud en kom uit Huizen(‘t Gooi)

Ik liep al jaren met het idee om een eigen CafeRacer/scrambler te maken.

Vorig jaar was het dan zo ver, helemaal naar Giethoorn gereden om daar mijn motor te halen de Suzuki GS850G. Volgens de verkoper moest de pakkingen alleen even vervangen worden. Nou met totaal geen kennis om dat te doen leek het mij een leuke uitdaging.
Nou bijna een jaar verder zit het blok weer in elkaar. Is de motor cosmetisch veranderd.

Echter heb ik nu problemen met het starten, het lijkt wel of de startmotor niet wilt draaien of geen stroom krijgt. Had al de tip gekregen om te kijken of de start relais werkt, door middel van een steeksleutel tegen de Polen aan te houden. Nou het was een vonken regen, maar geen draaiende startmotor

Wat zou eventueel het probleem kunnen zijn en waar zou ik het best kunnen zoeken.

Heel erg bedankt
 

Bijlagen

  • IMG_6429.MOV
    17,6 MB
  • 26E7EA86-03F1-461E-BE20-44C7E3C292D2.jpeg
    26E7EA86-03F1-461E-BE20-44C7E3C292D2.jpeg
    443,3 KB · Weergaven: 56
  • 2DC57B14-01FE-4B30-8430-2959A8DE58F9.jpeg
    2DC57B14-01FE-4B30-8430-2959A8DE58F9.jpeg
    179 KB · Weergaven: 56
Jup, sleutelen aan oude zooi is mij ook bekend. Waaronder ook enkele oude Suzuki’s (niet dat ik daardoor een expert ben).
Met geduld en af en toe een zen-momentje gaat het lukken, een wphb en mf-hulp is al aanwezig :t
Ik doe het ook rustig aan en vind het leuk om mij zelf op deze manier te ontwikkelen. Wat ik al eerder aangaf, had en heb dit nog nooit gedaan. En er zijn inderdaad meer dan genoeg hulpmiddelen beschikbaar dat maakt het ook leuk. En ik had niet verwacht dat er op een forum als dit de mensen zo behulpzaam zijn. Mijn dank is groot.

ps dit hier onder is mijn heilige boek 📖
 

Bijlagen

  • B048DCE2-B4D8-45ED-92FA-FF50A6DB0816.jpeg
    B048DCE2-B4D8-45ED-92FA-FF50A6DB0816.jpeg
    415,6 KB · Weergaven: 14
Beste MF leden,

ik ben jullie niet vergeten. Ik heb/had vakantie dus weinig tijd over.

spijtig genoeg start de motor nog steeds niet.

Wat wel verholpen is dat de oliefilterplaatje aan de voorzijde niet meer lekt.

- wat niet verholpen is dat olievuldop aan de onderzijde van de carterpan blijft lekken druppelen.
- dat die nog steeds niet start. Er komt benzine in de opvangbakjes van de carb. Heb dat getest door de boutjes aan de onderzijde los te draaien. En ja kwam benzine uit. Alle 4 de bougies geven een vonk. Wat ik nu ga proberen is nieuwe benzine kopen. De benzine wat ik nu gebruikte zat al een tijd in een vat.
- nog steeds geen nieuwe startrelais. Het bedrijf uit Boxtel is niet zo vlug met reageren op mails helaas. En voor mij te ver weg om even heen en weer te rijden.
 
Beste MF leden,

ik ben jullie niet vergeten. Ik heb/had vakantie dus weinig tijd over.

spijtig genoeg start de motor nog steeds niet.

Wat wel verholpen is dat de oliefilterplaatje aan de voorzijde niet meer lekt.

- wat niet verholpen is dat olievuldop aan de onderzijde van de carterpan blijft lekken druppelen.
- dat die nog steeds niet start. Er komt benzine in de opvangbakjes van de carb. Heb dat getest door de boutjes aan de onderzijde los te draaien. En ja kwam benzine uit. Alle 4 de bougies geven een vonk. Wat ik nu ga proberen is nieuwe benzine kopen. De benzine wat ik nu gebruikte zat al een tijd in een vat.
- nog steeds geen nieuwe startrelais. Het bedrijf uit Boxtel is niet zo vlug met reageren op mails helaas. En voor mij te ver weg om even heen en weer te rijden.
Dat soort bedrijven moet je bellen of langsgaan,mailen werkt niet,geen zin of te druk om mailtjes te lezen ;)
 
En anders,
Nieuwe,
 
Laatst bewerkt:
Verse V-power of Ultimate erin zal wel helpen ja.
Doet het startknopje het nu al? Je kan wel het relais vervangen maar als je knopje het niet doet moet je toch een plek gaan verzinnen om een schroevendraaier mee te nemen op de motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan