Suzuki GS850G uit 1982 met koppelingproblemen

Bij toeval kom ik deze topic tegen. En wat blijkt? Sinds 1 mei 2018 staat deze GS (MD-97-ZP) in mijn schuur naast zijn vijf andere GS 850 G-broertjes. Heb hem indertijd van je zus gekocht en met mijn motortrailer in Friesland zelf opgehaald. Toerruitje heb ik verwijderd, helemaal gepoetst en de tank aan de binnenkant volledig gecoat met een nieuwe benzinekraan, de roest bleef namelijk terugkomen. Ook de achtervelg volledig ontbraamd, de band bleef namelijk leeglopen. En inderdaad het probleem met de vrijstand is er nog. Maar……als ik vlak voor ik stoppen ga, van z’n 2 in de vrijstand ga, gaat het prima. Heb onze Marktplaatscorrespondentie ook allemaal bewaard.
 
Mijn GS850 uit 1979 had hetzelfde probleem. Oplossing was het bij schuren van de korf, vervangen van de platenset en vervangen van de veren (zware gemonteerd, vind ik prettiger en helpt waarschijnlijk ook). Vervolgens het apparaat voldoende gebruiken en het probleem verdwijnt
 
Ik heb twee keer iets aan de hand gehad met “niet zo lekker” schakelende GS1000G, bij eentje was het de route van de koppelingskabel, die maakte ergens een rare bocht waardoor het allemaal niet zo lekker liep + een goede afstelling van de kabel natuurlijk, echt een wereld van verschil.
Het tweede geval was de pakking tussen het koppelingsdeksel… de nieuwe pakking was een haartje dunner dan de oude, waardoor de as van het schakelpedaal tegen het koppelingsdeksel aankwam. Even de dremel op het stukje deksel en ook dat was opgelost.
 
Terug
Bovenaan Onderaan