Suzuki Gsf 400 Bandit tank lekt

15 apr 2008
63
0
Berkenwoude
Hallo mensen,

een week geleden heb ik een bandit 400 gekocht en toen ik thuis kwam begon de ellende al... accu leeg. Nou ja lang stil gestaan kan gebeuren na een paar dagen was m'n accu binnen dus kon ik er eindelijk van genieten! Tot afgelopen zondag dan... na 'm gewassen en gepoetst te hebben en goed gedroogd ben ik nog even een klein rondje wezen rijden. Toen ik thuis kwam was alles goed totdat ik na een paar uur weer ging kijken en er achter kwam dat er benzine lekte. Balen natuurlijk maar ik hoopte op een benzine slangetje o.i.d. tank eraf luchtfilter eraf alles nagekeken... niks te zien. Dus toen ik de tank er weer op wilde zetten zag ik dat de tank lekte echt een minuscul klein stukje roest vlakbij de benzine kraan heeft voor dit gaatje gezorgt. Als noodoplossing had ik er maar een beetje uitlaat gum op gesmeerd en de resterende stukjes roest gespoten. Wil ik vandaag de tank er weer opzetten blijkt dus dat er nog zo'n mini gaatje inzit vlakbij de lasnaad van de tank waar de tank op het frame rust... Wat is jullie advies: laten lassen of gewoon een nieuwe tank bestellen? Heeft er iemand nog een goede site waar je zo goedkoop mogelijk een nieuwe tank kan kopen? Heb namelijk hard moeten sparen voor deze motor en zit momenteel een beetje krap dus zoek eigenlijk de goedkoopste oplossing maar als het niet anders kan moet er een nieuwe tank op...
Graag jullie advies!

mvg Jeroen
 
Zou de tank van binnen coaten met Tank Cure. Dit heb ik ook gedaan met mijn Yamaha FS1 tank, deze lekte enorm uit een paar lasnaden. Sindsdien geen druppel meer. Echt perfect spul
 
Tank cure laat niet los,is een 2 componenten soort hars of zo,weet niet precies wat het is maar heb er al 2 x een tank mee behandeld en het werkt perfekt!Zit een ontvetter en ontroester bij.FF google en je vind zo dealers bij je id buurt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan