Beste lezers,
Vorige week zaterdag ben ik met mijn Suzuki GSF400 uitgegleden.. FAIL het ging in een flits en motor was volgens mij al uit toen ik weer omhoog kroop.
De schade leek op het eerste gezicht behoorlijk, maar na een korte inspectie viel het achteraf wel mee: Linkerdeksel van motorblok gescheurd = gevolg olielekkage frame beschadigd, koppelingshendel gebroken, handvat gescheurd en een knipperlicht beschadigd. Vandaag heb ik een nieuwe deksel gemonteerd en de olie vervangen.
Echter, de motor start wel maar vonkt niet ! Ik heb de bougies eerst droog gemaakt en gekeken of die daarna start maar er gebeurde niks, vervolgens de bougie op het blok gelegd en gekeken of die vonkte maar nog steeds niks. Ik heb ook de zekeringen gecontroleerd en die geven ook de juiste waarde aan...
Help ! -> Is er misschien een schakelaar ( behalve de dodemansknop ) welke omschakeld bij een valpartij ?
Mijn Service manual geeft de volgende verklaringen : Bobine defect, onstekingsunit defect, spark plugs defect, of Signaal generator.
Mijn Suzuki is uit 1991 en het betreft een 400CC
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen
,Stefan
Vorige week zaterdag ben ik met mijn Suzuki GSF400 uitgegleden.. FAIL het ging in een flits en motor was volgens mij al uit toen ik weer omhoog kroop.
De schade leek op het eerste gezicht behoorlijk, maar na een korte inspectie viel het achteraf wel mee: Linkerdeksel van motorblok gescheurd = gevolg olielekkage frame beschadigd, koppelingshendel gebroken, handvat gescheurd en een knipperlicht beschadigd. Vandaag heb ik een nieuwe deksel gemonteerd en de olie vervangen.
Echter, de motor start wel maar vonkt niet ! Ik heb de bougies eerst droog gemaakt en gekeken of die daarna start maar er gebeurde niks, vervolgens de bougie op het blok gelegd en gekeken of die vonkte maar nog steeds niks. Ik heb ook de zekeringen gecontroleerd en die geven ook de juiste waarde aan...
Help ! -> Is er misschien een schakelaar ( behalve de dodemansknop ) welke omschakeld bij een valpartij ?
Mijn Service manual geeft de volgende verklaringen : Bobine defect, onstekingsunit defect, spark plugs defect, of Signaal generator.
Mijn Suzuki is uit 1991 en het betreft een 400CC
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen
,Stefan