Suzuki GSF 650 bandit 2005

Brutus83

MF'er
25 sep 2013
62
2
Den Haag
Dit weekend zijn we met een gezelschap naar de moezel geweest fantastisch gereden.

Tijdens de heen reis hebben wij niet een regenbui maar gigantische stortbui gehad. De motor van me vriendin een Suzuki GSF650 bandit uit 2005 met digitale teller begon daarna ineens raar te doen.

Reden we 120 dan gaf die 86 aan en pingelde naar 96 en ga zo maar door. Verder is de motor origineel op de volgende punten:

Ixil Sportdemper zonder db killer.
RAW vervangen voor led met relais wat er voor geschikt is. Van Motor Cycle Storehouse.

We hebben dit probleem met zo een regenval nog niet eerder gehad. Heb de kuipdelen en de bijbehorende teller eraf gehaald en schoongemaakt gister en droog geblazen en daarna op de verwarming gelegd voor evt kleine druppels vocht in een bak met droge rijst. (heeft namelijk ook gewerkt voor me iphone die ook verzopen was dit weekend). Dit heeft tot nu toe nog niet naar gewenste resultaat geleid.

Waar zou ik moeten zoeken?
 
Ik weet niet hoe of waar de opnemer zit, digitaal of analoog (kabeltje) maar ik zou dat ook eens checken. Mechanische telleropnemers kunnen zomaar eens overlijden, de kabel kan (langzaam) kapot gaan etc.
En de digitale versies kan vast ook van alles mis gaan, vuiltje op contactje, magneetje weg, of kabelbreukje.
 
Ik heb het een keer gehad met mijn VFR. Bleek het stekkertje in de kabel naar de sensor vies te zijn.

Bij mij ging ook het motorstoring/ FI lampje branden omdat de computer ook zag dat de input van de sensor niet klopte.
 
Terug
Bovenaan Onderaan