Suzuki GSR 600, de 13e editie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roeleey

MF veteraan
Donateur
28 aug 2011
9.040
1.705
Thuis natuurlijk...
Welkom in ons mooie Suzuki GSR 600 topic! Deel 13
ig6x.jpg


Deel 1 (yfis) (19/10/2005 > 02/07/2007)
Deel 2 (tomaatje) (02/07/2007 > 06/04/2008)
Deel 3 (Luckysan) (06/04/2008 > 06/03/2009)
Deel 4 (Luckysan) (06/03/2009 > 07/01/2010)
Deel 5 (LinKing) (07/01/2010 > 12/08/2010)
Deel 6 (LinKing) (12/08/2010 > 12/04/2011)
Deel 7 (IQski) (12/04/2011 > 26/09/2011)
Deel 8 (CorvetteFreak) (26/09/2011 > 25/03/2012)
Deel 9 (Roeleey) (25/03/2012 > 06/09/2012)
Deel 10 (Roeleey) (06/09/2012 > 14/06/2013)
Deel 11 (Roeleey) (14/06/2013 > 26/01/2014)
Deel 12 (Roeleey) (26/01/2014 > ../../2014)

*O* Verjaardagen *O*

Januari:
12-01-1986 - DA NEMO
Februari:
09-02-1989 - Kwark89
23-02-1988 - erwaus
28-02-1970 - IQski

Maart:
07-03-1973 - rolael
08-03-1972 - Roeleey
09-03-1983 - Erwin_83
15-03-1989 - Hendrik1989
16-03-1994 - Remondoo
21-03-1982 - rcxvo

April:
29-04-1987 - SoezM
Mei:
21-05-1987 - motorhugske
25-05-1989 - Sjoerdvm

Juni:
28-06-1974 - Mikmik
Juli:
20-07-1973 - Bar-E
20-07-1983 - CorvetteFreak

Augustus:
14-08-1987 - iceracer
17-08-1975 - StefanOne

September:
07-09-1983 - kenny243
10-09-1989 - Jens89
27-09-1990 - JeroenZaandam
29-09-1984 - Kiwi

Oktober:
-
November:
-
December:
10-12-1984 - dplanting84
28-12-1990 - 0569

Meetings:

  • 03-08-2013 GSR meets BBQ @Bar-E
    qppf.jpg

    4pgh.jpg


  • 06-04-2014 GSR Happy Meet @ Mc Amersfoort
    The trailer *O*
    The movie :9~

    Eiffel%20premeet.jpg


  • 25-04 t/m 27-04-2014 GSR Eiffel/Moezel weekend!
    Verslagje en wat plaatjes



  • 04-05-2014 MFMM, zal de GSR overheersen?
    20462596.jpg

  • Wegens succes geprolongeerd! 03-08-2014 GSR meets BBQ @Bar-E
    IMG-20140803-WA0012_zpsne6puih1.jpg

    IMG-20140803-WA0009_zpsadi8li1i.jpg

    IMG-20140803-WA0014_zps45loqjce.jpg


Is het lekker motoweer vandaag?
image.ashx
65239-Home.html



Specificaties (sinds 2006):

Cilinderinhoud: 599.40 cc
Motor type: Vier-in-lijn
Takt: 4
Vermogen: 71.5 KW (98.00 PK) @ 12000 RPM
Koppel: 64.70 Nm @ 9600 RPM
Max RPM: 14000
Compressie: 12.5:1
Boring x slag: 67.0 x 42.5 mm
Brandstofsysteem: Injectie. 38 mm
Kleppen per cilinder: 4
Brandstofcontrole: DOHC
Onsteking: elektronische ontsteking (met transistor)
Starter: Elektrisch
Smeersystem: wet sump
Koelsysteem: Vloeistofgekoeld
versnellingen: 6
Drooggewicht: 183.0 kg
Zithoogte: 785 mm
Hoogte: 1,075 mm
Lengte: 2,090 mm
Breedte: 795 mm
Gronspeling: 130 mm (5.1 inches)
Wielbasis: 1,440 mm

Frame type: aluminum frame
Balhoofdshoek: 21.2°
Trail: 104 mm (4.1 inches)
Voorvering: telescopisch, 43 mm, instelbaar
Voorvering veerweg: 130 mm
Achtervering: link type, enkelvoudige veer, instelbaar
Voorband: 120/70-17
Achterband: 180/55-17
Voorremmen: : Dubbele schijfrem, 4 zuigerremklauwen
Diameter voorremschijven: 320 mm
Achterrem: Enkelvoudige schijf, 1 zuigerremklauw
Diameter achterremschijf: 240 mm
Uitlaatsysteem: 4 in 1 in 2 (onder zadel)
Verbruik : Volgens Suzuki 1 op 17 Dit kan uiteraard variëren, afhankelijk van je rijstijl en de omstandigheden :+

Kleuren 2006:
Blauw, Rood, Lichtgrijs, Matzwart.

Kleuren 2007:
Yoshi met ABS, Lichtgrijs, Blauw, Bordeaux.

Kleuren 2008: Alle modellen zijn te bestellen met ABS
Oranje,Zwart,Lichtgrijs,Yoshi

Kleuren 2009: Alle modellen zijn te bestellen met ABS
Zwart, Oranje, Donkergrijs

Kleuren 2010: Alle modellen zijn te bestellen met ABS
Zwart, Donkergrijs en voor het eerst WIT

Terugroep actie: Diverse modellen hadden uit 2008 en 2009 zijn terug geroepen
i.v.m. de spanningsregelaar. Check hier welke en of die van jouw erbij zat.

Tests:

motorfreaks
the road magazine

Technisch:

Trillingen van GSR
afslaan motor bij inknijpen koppeling
RF900 ombouw naar GSR900
Dimlicht GSR 600
Suzuki GSR600 start niet meer
Upside down in Suzuki GSR600
Achterlichten knipperen mee met knipperlichten
GSR600 lekt koelvloeistof!!
Versnellings indicator gsr600

Handige links:

Werkplaats handboek
(Engelse versie)
Nederlandse versie bestellen? Dit kan bij je lokale Suzuki dealer klik hier om te zien wat voor jou de dichts bijzijnde is.

Suzuki Orginele toebehoren
Suzuki
Alle onderdelen op nummer

Uitlaten
Leo Vince
Remus
Gianelli
Nikko Racing
MIVV

Bodyparts
ErmaxAccessoires Motos Tuning (AMT)
JMV Concept
Design Bike Concept
Poly 26
Fast Bike Bits

Fahrwerk / weggedrag?
Öhlins
Bikefarm MV (verlagingset)
Bikefarm MV (verhoging)

Tassensystemen
SW-MOTECH
Bagster
Hepco+Becker

Buddyseat
Bagster
Top Saddlery
Mooie hoes :Y

How to's:

doorzichtige knipperlichten maken
Relais vervangen
Budget kontje choppen


The Happy Few *O*

0569
full


Bar-E
full


CorvetteFreak
full


DA NEMO
full


Denzis
1396044_752089651483701_529313789_n.jpg


dplanting84
SBM42655.JPG


Erwin_83
full


Hartger87
full


Hendrik1989
20120623115358.jpg


iceracer
Grotefoto-XDR4MI76.jpg


IQski
10525643_331696163653319_4603296685329063334_n.jpg


Jens89
21vqx5.jpg


JeroenZaandam
full


Kiwi
2cs9mqc.jpg


kwark89
full


Mark300
IMG_20141130_233547_zpsaf39a229.jpg


MikMik
v500_59387d89dca94da49b794684e0d61c2b_27602508.jpg


MJV
Foto-7NIB7GHV-D.jpg


rcxvo
image-7_zps1cafb470.jpg


Reembo
favo2d.jpg


Remondoo
469167_487795907952494_412738141_o.jpg


Roeleey
20130611143943.jpg


rolael
qog4.jpg


SoezM
full


StefanOne
Foto800-8W7II387.jpg


wegdekDaniel
full



Wil je in de openingspost of heb je andere zaken die je opgenomen wilt zien hier? Stuur me een PM en het komt voor elkaar :Y
 
Laatst bewerkt:
Lekker hier spammen! :9

@ Blokvraagje: Waarschijnlijk kun je makkelijker het blok en de ECU van de GSX-R in het frame hangen van de GSR dan het GSR blok aanpassen, de aanpassingen zijn erg verre gaand namelijk.

Maar of het dan gaat werken, de motor, ecu en de overblijfselen van de GSR zelf, lijkt me wel gaaf! Zeker daar ik er nog altijd over denk om, als mijn blok in de soep draait, dat grapje uit te gaan halen dan! :P
 
maar ik heb het al wel eens gewonnen in een sprint tegen een GSXR-600 en een GSXR-750 en een zxr-6, het gaat niet altijd om vermogen (oké die komen wij dan te kort) maar hoe je de motor beheerst en wat je durft, het is natuurlijk (vind ik ;) ) wel stoer als je er een 750 blok in zet maar het kost je een hoop geld en werk en vind je het waard (of was het alleen de vraag en heb je totaal niet de intentie om het daad werkelijk ook te doen?)

Van de week keihard afgemaakt door een griet op een Z750, terwijl ik toch echt alles op alles zette :X
Maar dat ter zijde natuurlijk, gaat mij meer om het technische gedeelte.

Uiteindelijk wel de intentie, alleen voorlopig nog ff studentje dus nog ff doen zonder dit soort fratsen.

@ Blokvraagje: Waarschijnlijk kun je makkelijker het blok en de ECU van de GSX-R in het frame hangen van de GSR dan het GSR blok aanpassen, de aanpassingen zijn erg verre gaand namelijk.

Maar of het dan gaat werken, de motor, ecu en de overblijfselen van de GSR zelf, lijkt me wel gaaf! Zeker daar ik er nog altijd over denk om, als mijn blok in de soep draait, dat grapje uit te gaan halen dan! :P

Dat dus, kwam ff met Googlen dit tegen:
http://www.gsxr.com/showthread.php?t=76529

Niet helemaal doorgelezen, er zijn meer van dit soort resultaten te vinden dus ik ben niet de enige die zich het afvraagt.

Maar over het vermogen verhaal, het is toch wel gaaf.
Bij het stoplicht staan, naast een 600 racer en die gewoon helemaal aan schijt rijden :P
 
Ik wil nu niet zozeer meer vermogen, maar vind de info eromheen erg leuk.

Ooit lijkt het me wel leuk om te doen, maar voorlopig nog student haha.
Als ik zo lees krijg je bij een G pack niet extra vermogen erbij, alleen dat ie in bepaalde toerentallen beter loopt en aan/uit effect minder.
 
Ik wil nu niet zozeer meer vermogen, maar vind de info eromheen erg leuk.

Ooit lijkt het me wel leuk om te doen, maar voorlopig nog student haha.
Als ik zo lees krijg je bij een G pack niet extra vermogen erbij, alleen dat ie in bepaalde toerentallen beter loopt en aan/uit effect minder.

Met heel veel motoren krijg je juist wel meer PK's in de lage versnellingen (fabriek restricties) *O*

Ik heb zn Xtre power box in mijn GSR, maar weet niet of dat extra pks oplevert (nooit op de testbank gezet na installatie). Rijdt wel soepeler.
 
:W Kan met enige blijdschap melden dat sinds een uurtje geleden de GSR weer in elkaar zit en lekvrij is *O* Nu nog 1 dag werken en dan VAKANTIE!!! *O* *O* *O* *O*
 
Goed nieuws Roel, het is toch geen Ikea motor geworden met een paar schroefjes over...? :9

Lekker idee dat je motor weer goed is en je weer de weg op kan!
 
Voor de alcohollisten en wijnliefhebbers.

Wijnvoordeel.nl heeft een (domme) actie. Met de code ALLSAFE krijg je 20 euro korting op je bestelling en meeste wijnen met 50% korting. Tot even geleden was het verzenden gratis, maar nu ineens niet meer. Maar toch kan je voor minder als 10 euro 6 flessen wijn laten bezorgen en ook nog eens op rekening. Dus zuipze nu het nog werkt met bestellen.

(Ik heb geen belang ofzo in de site en ken ze ook niet, dus bestellen op eigen risico, ik heb vast twee dozen besteld)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan