Suzuki GSR 600 Deel 15

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welkom Gerenco,

Spanningsregelaar gok ik zo. Heb ook zoiets gehad. Toen naar huis gereden zonder onder de 8000 toeren te komen anders viel die uit. Niet helemaal gelukt toen :P
 
Laatst bewerkt:
Das geen pretje, geen idee wat het zou kunnen zijn overigens.

Gister dit grapje uitgehaald met de mijne:
20151025_160022_zpsmm3z7kit.jpg



En vanmorgen net buiten Soest een GSR, oranje met zwarte tankkappen tegen gekomen :W
 
Hoi, Ik ben Niels en ben sinds kort in het bezit van een GSR600A. Het is een antraciet met zwarte uitvoering. Heb er nog een stuurkuipje op laten zetten. Verder nog geheel standaard, op een paar bobbins na dan. Lijkt me leuk om de posts hier te volgen en van gedachten te wisselen over de GSR.
Ik zal binnenkort nog wel even een fotootje plaatsen. Groet, Niels
 
Welkom aan alle nieuwe gsr piloten. Wat ben ik blij dat mijne nog niet in de winter stand staat nog wat mooi weer geweest laaste weekenden.
 
Welkom aan alle nieuwe gsr piloten. Wat ben ik blij dat mijne nog niet in de winter stand staat nog wat mooi weer geweest laaste weekenden.

Winterstand :?

Niet dat ik nou zo'n kilometervreter ben ( zeker dit jaar niet) maar snap mensen die voor 2 weken vorst/sneeuw/ijzel per jaar hun motor 5 maanden stallen gewoon niet :N
 
Ohh nee hoor zal ook geen 5 maanden worden ik heb de winterstop in de verzekering zitten dus december, januari en feberuari dus dan gaat die even aan de kant gewoon omdat ik verplicht ben om in me koekblik van de werkgever naar het werk te gaan.
 
Hey allemaal ook ik heb een GSR en ben nieuw op dit forum. Wil graag brainstormen met mensen over aanpassingen aan de GSR. Tot nu toe heb ik een Power Commander V, KN luchtfilters en een ECU Flash gedaan nu ben ik aan het denken om mijn nokkenassen te wisselen met die van een GSXR... iemand daar ervaringen mee?

Ben benieuwd.
 
Laatst bewerkt:
Welkom nieuwelingen! :]

Tijd voor n GSR rit van t voorjaar maar? ;)

@ Haldadir: Geen ervaring mee maar klinkt wel als n tof plan, alleen moet je dan niet ook de kleppen, klepstoter, veren en de hele handel gaan aanpassen ook? Of n GSXR kop zelf erop zetten? Spannend iig, houd ons op de hoogte ;)
 
Ik heb wel n tof doel bedacht, zal eerdaags eens n serieus topic in elkaar knutselen ervoor, GSR vs B-king part deux! Met oogluikend andere motoren van aanhangsels en ok die busa's en 1300 gixxers mogen ook mee :P
 
Welkom nieuwelingen! :]

Tijd voor n GSR rit van t voorjaar maar? ;)

@ Haldadir: Geen ervaring mee maar klinkt wel als n tof plan, alleen moet je dan niet ook de kleppen, klepstoter, veren en de hele handel gaan aanpassen ook? Of n GSXR kop zelf erop zetten? Spannend iig, houd ons op de hoogte ;)

Was eigenlijk van plan inderdaad om de kop te wisselen., sorry lees nu het bericht pas goed, en ik laat het doen hoor ben elektronisch wel handig mechanisch niet zo..... Heb ook een dynorun van de huidige situatie waarschijnlijk alles klaar en getest rond januari was gewoon benieuwd of iemand het al had geprobeerd.
 
Laatst bewerkt:
:rWas eigenlijk van plan inderdaad om de kop te wisselen., sorry lees nu het bericht pas goed, en ik laat het doen hoor ben elektronisch wel handig mechanisch niet zo..... Heb ook een dynorun van de huidige situatie waarschijnlijk alles klaar en getest rond januari was gewoon benieuwd of iemand het al had geprobeerd.

Mooie aanpassingen zitten er al op. Hoe zijn je resultaten? Ben wel benieuwd wat de meerwaarde is.
 
Mooie aanpassingen zitten er al op. Hoe zijn je resultaten? Ben wel benieuwd wat de meerwaarde is.
Mooie aanpassingen zitten er al op. Hoe zijn je resultaten? Ben wel benieuwd wat de meerwaarde is.

Dank u.... mijn vermogenscurve ziet er top uit ..... Maar zoals je ziet bereikt de GSR bij 11.000 rpm zijn maximaal vermogen en blijft dat aanhouden tot en met de toerenbegrenzer (die een klein beetje verder ligt dan standaard). Na overleg met meerdere mensen komt dat waarschijnlijk omdat de GSR niet meer lucht aankan, om dit op te lossen moet de nokkenas ( en bij behorende ) worden aangepast.

Toelichting:
De rode lijn is na de KN luchtfilter + Power commander met de flash (blauwe lijn) is vooral de curve strakker geworden (minder hobbels) en hogere topsnelheid en toeren begrenzer verlegd plus 4 extra achterwiel pk's.
60ded8c2291ecccec54d8ae50d448074.jpg



Mogguh allen,
Welkom nieuwtjes, komt er iemand uit het noorden of allemaal westerlingen?


Dank je en nee zuid-oost Brabant hier.
 
Laatst bewerkt:
Dank u.... mijn vermogenscurve ziet er top uit ..... Maar zoals je ziet bereikt de GSR bij 11.000 rpm zijn maximaal vermogen en blijft dat aanhouden tot en met de toerenbegrenzer (die een klein beetje verder ligt dan standaard). Na overleg met meerdere mensen komt dat waarschijnlijk omdat de GSR niet meer lucht aankan, om dit op te lossen moet de nokkenas ( en bij behorende ) worden aangepast.

Toelichting:
De rode lijn is na de KN luchtfilter + Power commander met de flash (blauwe lijn) is vooral de curve strakker geworden (minder hobbels) en hogere topsnelheid en toeren begrenzer verlegd plus 4 extra achterwiel pk's.[afbeelding]Dank je en nee zuid-oost Brabant hier.

Mooie curve idd.

Misschien een hele domme opmerking (kan ik echt heel goed hoor), maar aangezien de GSR600 zijn motorblok gedoneerd heeft gekregen van een GSX-R600 (2005?), is het dan niet een kortere klap om een donor-motorblok op de kop te tikken? Heb je gelijk 120pk. Kan je daarna met de power commander ongelijkheden recht strijken.
 
Nog een dommere opmerking hier.... Waarom koop je dan niet gewoon een GSXR? :+ en accepteer je dat je GSR een GSR is.... :X
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan