Suzuki GSR 600 Deel 16

Status
Niet open voor verdere reacties.
heb nog een orginele uitlaat met sierkappen grijs voor een gsr 600 zgst en een org instruktie boekje owners manual in de verkoop 25 eur
 
Laatst bewerkt:
Dag beste mensen,

Ook ik heb mij laten verleiden door de schoonheid van de GSR 600. sinds een weekje is hij van mij en over ongeveer 3 weekjes mag ik er officieel op rijden *O*

een vriend van mij kocht deze motor drie weken geleden en ik was er zo van onder de indruk dat ik hem ook gewoon moest hebben.

@Willem bob, het windschermpje (van Puig) wat je bij mij erop ziet zitten heb ik er inmiddels afgehaald en ga ik waarschijnlijk in de verkoop zetten. je kunt me PM'en bij interesse.

Naast de GSR staat mijn oude motor, de suzuki GS500, welke binnenkort ook in de verkoop gaat dankzij de nieuwkomer.

een minpuntje van de motor vindt ik wel dat er vrij weinig technische informatie van beschikbaar is.. (denk aan how-to's, werkplaatshandboeken, enzovoorts)
maarja dat heb je nu eenmaal niet zo snel met een regionale motor...

groetjes,

Daan

full

full
 
Dag beste mensen,

Ook ik heb mij laten verleiden door de schoonheid van de GSR 600. sinds een weekje is hij van mij en over ongeveer 3 weekjes mag ik er officieel op rijden *O*

een vriend van mij kocht deze motor drie weken geleden en ik was er zo van onder de indruk dat ik hem ook gewoon moest hebben.

@Willem bob, het windschermpje (van Puig) wat je bij mij erop ziet zitten heb ik er inmiddels afgehaald en ga ik waarschijnlijk in de verkoop zetten. je kunt me PM'en bij interesse.

Naast de GSR staat mijn oude motor, de suzuki GS500, welke binnenkort ook in de verkoop gaat dankzij de nieuwkomer.

een minpuntje van de motor vindt ik wel dat er vrij weinig technische informatie van beschikbaar is.. (denk aan how-to's, werkplaatshandboeken, enzovoorts)
maarja dat heb je nu eenmaal niet zo snel met een regionale motor...

groetjes,

Daan

[afbeelding]
[afbeelding]

:W
full
 
Zoals ik gister zei heeft die maat van mij dezelfde motor, maar nog geen uur na mijn bericht heeft hij toevallig een schuiver gemaakt.. daarbij is zijn rechter uitlaatkapje in 100 stukjes geschoten en is zijn achterkuipdeel in achterkuipdelen veranderd...

Is er toevalligerwijs iemand die deze delen nog ergens rond heeft liggen? De uitlaatkap is grijs en het kuipje is zwart.
 
Zoals ik gister zei heeft die maat van mij dezelfde motor, maar nog geen uur na mijn bericht heeft hij toevallig een schuiver gemaakt.. daarbij is zijn rechter uitlaatkapje in 100 stukjes geschoten en is zijn achterkuipdeel in achterkuipdelen veranderd...

Is er toevalligerwijs iemand die deze delen nog ergens rond heeft liggen? De uitlaatkap is grijs en het kuipje is zwart.

Welk bouwjaar? Er zijn namelijk drie kleuren grijs/zilver...(zie OP)
Misschien heeft hij hier wat aan?
 
Welk bouwjaar? Er zijn namelijk drie kleuren grijs/zilver...(zie OP)
Misschien heeft hij hier wat aan?


hij heeft 2006, hebben inderdaad al op motorparts gekeken, de enige zwarte is met een lelijke scheur erin.
Maar hij zoekt dus de zwarte achterkuip, uitlaatkapje heeft hij bemachtigd.
als ik in de OP kijk is het de kleurstelling van YKV.
 
Ik heb de mijne vandaag binnengekregen. Wat me opviel was dat deze versie een vaste DB killer heeft op het eindstuk. De Duitse uitvoering volgens het YouTube installatie filmpje.

Verder was het wel de goedkoopste op internet voor 309 euro incl. verzending.

ook net besteld, hopen dat die snel binnen is (staat op voorraad) misschien beetje sleutelen in het paasweekend
 
ook net besteld, hopen dat die snel binnen is (staat op voorraad) misschien beetje sleutelen in het paasweekend

Succes, het is even een werkje om het precies ertussen te krijgen. Er zit een afstandhouder bij die helemaal achteraan de demper geplaatst kan worden, ik heb er uren over gedaan om die ertussen te krijgen, maar uiteindelijk heb ik hem zonder afstandhouder gemonteerd. dit schijnt ook een goede manier te zijn las ik later ;)
 
Succes, het is even een werkje om het precies ertussen te krijgen. Er zit een afstandhouder bij die helemaal achteraan de demper geplaatst kan worden, ik heb er uren over gedaan om die ertussen te krijgen, maar uiteindelijk heb ik hem zonder afstandhouder gemonteerd. dit schijnt ook een goede manier te zijn las ik later ;)

Hoe veel tijd kost het demonteren van de oude en monteren van de nieuwe ongeveer? En hoe is het geluid met de DB killer in vergelijking met de standaard uitlaat?
 
nou de GPR zit er onder... best nog een werkje.... laat ik beginnen te zeggen dat ik NIET de uitlaat wilde loshalen waar ze tegen het blok aanzitten. Slechte ervaring mee (lees boutjes afbreken, uitboren, opnieuw tappen bij vorige motoren)

Eronder vandaan halen:
Uiteindelijk lukt het het best door de originele uitlaat los te maken, stuk naar beneden duwen en hitteschild losmaken. Deze combi met effe wat kracht er onderuit duwen (duurde even voordat ik dit idee had)

monteren:
Hitteschild weer vastzetten. uitlaat in elkaar schuiven + veer spannen. en dan loopt die vast tegen je frame/hitteschild. Ik heb het opgelost door een grote schroevedraaier tegen het lipje aan te zetten van de uitlaat waar die vast loopt. Na 2 grote klappen met een hamer erop schoof die direct op de goede plaats.
 
Beste GSR toppers,

Zaterdag 12 mei (volgende week zaterdag) is het weer zo ver dan is er weer de GSR BBQ.
Dit jaar zal hij gehouden worden in de buurt van Assen. De kosten voor deze BBQ zijn € 15,- pp
Mocht je kennis willen maken met je mede GSR rijders en wil je weten wie er schuil gaat achter die leuke namen op het topic. Meld je dan snel bij mij aan. Dit kan t/m woensdag 9 mei door mij een pb te sturen. Je krijgt dan ook de exacte locatie waar je moet zijn en vanaf hoelaat (eind van de middag).
Ik zal 10 mei even een update plaatsen zodat jullie vanaf verschillende delen van het land samen kunnen rijden.
Meld het hier ook even dat je komt. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.
 
Jong, weet je hoe moeilijk n pb sturen is. Ik ben dr bij.

Hoe wil je t geld ontvangen? Per postduif, koerier, 15 euro aan postzegels? Oeh 15 euro aan 1 centjes op n a4tje geplakt!!! :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan