Suzuki GSR 600 Deel 16

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik had geen Yoshi's.

Demonteren en monteren gaat met wat gepast geweld. Het spruitstuk heb ik vast laten zitten met montage van de ghost. Een simpel snel klusje is het trouwens niet.

Mocht je de boel uit elkaar halen voor de uitlaat, dan kan je eventueel het kontje inkorten, just voor de looks. Foto's zwerven wel ergens op het GSR topic.

Radiator vervangen gaat trouwens sneller dan de uitlaat vervangen
 
Dank Bar-E en Erwin,

Ondertussen hangen ze eronder! Makkelijke klus was het inderdaad niet. Ook kwam ik niet helemaal uit met het ophangpunt ter hoogte van de dempers, hitteschild wat moeten ombuigen. Maar wat een schoonheid en wat een heerlijk geluid.
Spruitstuk inderdaad laten zitten, middenstuk van de uitlaat kan ook los. Dat gaf genoeg speling.
 
Binnenkort dan maar een luisteren naar de Yoshi’s, misschien nog een meet binnenkort? Voor het Eiffel-treffen op Hemelvaartsdag.....
 
Is er toevallig iemand met een service manual voor de ABS versie van de GSR 600? ik zoek namelijk het wiring diagram van het ABS systeem en in dit forum staat alleen de non-ABS..
 
Ik hoop dat iemand me kan helpen met een recent probleem, voordat ik de garage er uren naar laat zoeken.

Heb een probleem met de brandstof toevoer. Motor loopt prima en soepel, maar als ik bijvoorbeeld een verkeerslicht nader en terug wil schakelen, slaat m'n motor af en toe af op het moment dat ik de koppeling intrek. Dit gebeurt zowel bij een koude machine en bij een motor op temperatuur.
Soms start ie vanzelf weer, zonder dat ik de koppeling weer loslaat. En af en toe moet ik de starter weer indrukken.

Zal sowieso een klus voor de garage worden denk ik, maar zou fijn zijn als ik ze alvast in de juiste richting kan wijzen.

Reacties zijn welkom.

Alvast bedankt! :)
 
Ik hoop dat iemand me kan helpen met een recent probleem, voordat ik de garage er uren naar laat zoeken.

Heb een probleem met de brandstof toevoer. Motor loopt prima en soepel, maar als ik bijvoorbeeld een verkeerslicht nader en terug wil schakelen, slaat m'n motor af en toe af op het moment dat ik de koppeling intrek. Dit gebeurt zowel bij een koude machine en bij een motor op temperatuur.
Soms start ie vanzelf weer, zonder dat ik de koppeling weer loslaat. En af en toe moet ik de starter weer indrukken.

Zal sowieso een klus voor de garage worden denk ik, maar zou fijn zijn als ik ze alvast in de juiste richting kan wijzen.

Reacties zijn welkom.

Alvast bedankt! :)

Controleer eerst even je stationair toerental. Een te laag stationair toerental geeft ook uitval bij ontkoppelen.

(Als je eenmaal weet welke stelschroef je moet hebben kan je het doen zonder de tank los te maken.)

 
Ohjee...

Bij het proberen te starten van de motor geen enkele vorm van reactie ontvangen, met uitzondering van de letters "CHEC" :/

1393755
 
Kill switch of standaard in verkeerde stand? En anders mag je door naar @Kwark88

Wellicht staat er in het instructie boek iets over foutcodes, maar dat weet ik zo niet uit het hoofd.
 
Kill switch heb ik niet op gelet, maar de standaard is het niet. Die was namelijk ingeklapt. Zal denk ik toch garage werk worden...
 
Volgens mij brandde deze continu.
Sorry, had nog geen koffie in m'n lijf zitten en was druk bezig mezelf om te kleden om met de auto te gaan..
 
Kill switch heb ik niet op gelet, maar de standaard is het niet. Die was namelijk ingeklapt. Zal denk ik toch garage werk worden...

Standaard zal het inderdaad niet zijn. De gsr hoort gewoon te starten met standaard uitgeklapt, mits neutrale versnelling.
Wel raar dat groen lampje van neutraal brand, maar geen 0 op de indicator staat. Komt bij mij niet voor, zover ik mij herinner.

Zo heb ik vlak na aankoop van de GSR een keer een kwartier staan te hannesen/klungelen, bleek dat iemand aan de kill switch had gezeten. Daar let je niet zo snel op.
 
Was toch de kill switch :/ oeps...

Toeren beginnen bij 2000 en gaan na 30 seconden terug naar 1000. Is dit goed of...?

Helaas ben ik gezegend met het technisch vernuft van een bloemkool...
 
1000 is te laag, zie foto in mijn eerdere bericht.

Anders even langs de motorzaak je stationair toerental laten verhogen. Best kans dat de uitval problemen dan zijn opgelost. Is maar heel even werk, dus zal vast niet veel kosten.

Of gewoon bij @Kwark88 langs als je in de omgeving van Assen bent.
 
Thnx, zal binnenkort even langsgaan. Bij de motorzaak dan, Assen is net iets te ver uit de route (zit in omgeving Amsterdam/ Utrecht) :P
 
Net Motoport gebeld, die geven aan dat het verhogen van m'n stationaire toerental mijn probleem niet op zal lossen. De kleppen van de motor zelf zullen open gezet moeten worden en daar gaat toch wat meer tijd en geld in zitten..
 
Commercieel praatje van motoport lijkt mij.
Bijna elke gsr rijder heeft er last van gehad en eenvoudig zelf op te lossen.
But your choice ;)
 
Ja het werd "een veel voorkomend probleem bij die motoren" genoemd. Zal er nog even een nachtje over slapen. Zit denk ik wel met meer rust en plezier op de motor als ik er naar laat kijken.
 
Exact hetzelfde gehad na wederopbouw van de gsr ff aandraaien en probleem weg.

Auto/motor bedrijven zijn vaak iets te commercieel ingesteld afgelopen jaar vreemd geluid bij de bmw 3 touring kreeg te horen dat de diffrentieeel binnen 10k km af zou zijn.

Zijn 20k km verder niks aan de hand en het geluid was weg nadat ik de dakdragers eraf had gehaald 8)78)7 onoplettendheid vanmezelf koste slechts 150euro onderzoeks kosten
 
Je stationair toerental staat aantoonbaar te laag, die zou ik eerst goed zetten. Als dat het probleem niet oplost dan pas verder zoeken.

Wat is de kilometer stand van de motor en is deze al toe aan kleppenstellen ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan