Suzuki GSR 600 Deel 16

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Rick,
Mooie fiets, zelf vind ik je zadel wel goed bij de rode tekst op t kontje passen. Heb je een twee-kleurige voorwiel? Of vertekend dat op de foto?
Thnx!
Ja het matcht goed, maar ik wil juist van al het rode af.
Dus op den duur gaan alle kappen naar de spuiter om wit te maken.

Mijn velgen hebben 1 kleur, maar zijn gewoon heel vies haha
 
Goedemiddag allen,
Bij deze wil ik mij voorstellen.

Rick, 32 jaar en woonachtig te Hoofddorp.
Voor woon werk verkeer rijd ik op een (hoe raad je het) Suzuki GSR600 uit 2007.
Deze heb ik nu ongeveer een jaar en hij staat op plusminus 22.000km.

Inmiddels wat kleine dingetjes aangepast naar mijn smaak.
Mocht er iemand een standaard zwart zadel hebben liggen waar die vanaf wilt of die wilt ruilen met mijn huidige zwart/rode variant dan houd ik me aanbevolen!
Ik ga het hier in de gaten houden wanneer de eerstvolgende meet is, en dan kom ik zeker even buurten :D

Bekijk bijlage 1398351Bekijk bijlage 1398352Bekijk bijlage 1398353
 
Motor vandaag weer opgehaald nadat ze 8 kleppen hadden vervangen. Was ontzettend nodig volgens de monteur.

In de 10 minuten naar huis voelde de motor soepel als nooit tevoren, nu nog wat beter weer en dan weer heerlijk genieten :]
 
Donderdag 30 mei was het dan zover, wat regenachtig begon vanaf 'De Lucht' langs de A2 bleek uiteindelijk een schitterend weekend Eifel te worden met bijna tropische temperaturen. Mijn eerste GSR Eifeltrip was, ondanks het ontbreken van Roeleey, voor mij een daverend succes.

Nadat @GeeJeeDee , @Kwark88 , @Bar-E en ikzelf op de GSR waren gearriveerd en @0569 op zijn blauwe vlek :+ eerst een bakkie pleur bij De Lucht gedronken en de rit richting Maastricht ingezet. Hier bleek al dat we niet de enige waren met voornemens om op de fietsen richting Duitsland te vertrekken (de ene na de andere groep kwam al voorbij) en na een mooi stuk filerijden over de Nederlandse snelwegen een heerlijke lunch gepakt vlak voor de Belgische grens. Voor mij een mooi moment om mijn reisgenoten wat beter te leren kennen! Na wat gegeten en gedronken te hebben (en een hoop slap ge-ouwehoerd) de reis voortgezet, over het 2e deel van de door Roeleey samengestelde route, nogmaals dank daarvoor trouwens @Roeleey :t. Dit was al een stuk meer genieten door de heuvels van het Belgische landschap, ondanks de paar spetters regen en het (op sommige plekken) matige wegdek. Maar het echte werk begon bij het passeren van de Duitse grens, waar het wegdek magisch leek te veranderen in een soort van biljartlaken. Van hieruit nog wat mooie kilometers gemaakt om bij het hotel in Veldenz aan te komen, waar we na het droppen van onze tassen wel toe waren aan goed diner en een Bitburger. Het eten was gelukkig 3 dagen erg goed, zodat we met de buikjes vol en genoeg rust (jammer alleen van die wekker in de vorm van een kerkklok elke ochtend om 6:45u 8)7) richting de volgende dag konden om een lekker stuk te gaan toeren. Het maken van de routes bleek nog wel wat gestoei waar GeeJeeDee en Kwark dagelijks de handen aan vol hadden, maar de routes mochten er zijn! Het weer sloeg vanaf de 2e dag helemaal om, waarbij we eigenlijk iedere dag onze kleding uit zijn gezweet, en zorgde voor schitterende ritjes. Op de zaterdag nog een mooie rit naar Luxemburg en terug gemaakt, waar de wegen al helemaal perfect waren! De zondag nog een stuk binnendoor gefietst en na een laatste lunch in het Nationalpark Eifel besloten om terug richting NL te knallen waar onze wegen 1 voor 1 zouden scheiden.

De 4 dagen zijn voorbij gevlogen voor mij, bedankt voor de gezelligheid mannen, ik mis de Strammer Max en het slap geouwehoer nu al! Op naar 2020, maar dan wel inclusief @Roeleey !! *O*

IMG_20190601_112050.jpg
 
Laatst bewerkt:
Welkom Rick en hoewel persoonlijk, de kleurstelling was n gelimiteerde serie fabrieks af. Ik vind m zelf super kleur.

Mooi leuk verslag MrHeer. Op naar de volgende! :]
 
:Wmede GSR piloten, ben jij ook enthousiast geworden na het lezen van het leuke verslag dat mrHeer heeft geschreven?
Of weet je gewoon al hoe leuk een weekend Eifel met gezellige mensen is?
Meld je dan nu aan voor volgend jaar! Het is misschien nog wat ver weg, maar ervaring heeft geleerd dat ruim van te voren boeken echt wel nodig is, zeker met een wat grotere groep.


Wanneer?: Donderdag 14 mei t/m zondag 17 mei 2020
Wat kost dat?: Tussen de € 150,00 en € 200,00 incl. ontbijten en diners.

Houdt er rekening mee dat ik bij een aanmelding een aanbetaling van € 75,00 vraag.


Wil je ook mee? Stuur mij dan uiterlijk 31 augustus 2019 een PB.

Uiteraard mag dat ook als je nog vragen hebt :Y
(Voor het overzicht ook de mensen waarvan ik al weet dat ze mee gaan ;))
 
Laatst bewerkt:
:Wmede GSR piloten, ben jij ook enthousiast geworden na het lezen van het leuke verslag dat mrHeer heeft geschreven?
Of weet je gewoon al hoe leuk een weekend Eifel met gezellige mensen is?
Meld je dan nu aan voor volgend jaar! Het is misschien nog wat ver weg, maar ervaring heeft geleerd dat ruim van te voren boeken echt wel nodig is, zeker met een wat grotere groep.


Wanneer?: Donderdag 14 mei t/m zondag 17 mei 2020
Wat kost dat?: Tussen de € 150,00 en € 200,00 incl. ontbijten en diners.

Houdt er rekening mee dat ik bij een aanmelding een aanbetaling van € 25,00 vraag.


Wil je ook mee? Stuur mij dan uiterlijk 31 augustus 2019 een PB.

Uiteraard mag dat ook als je nog vragen hebt :Y
(Voor het overzicht ook de mensen waarvan ik al weet dat ze mee gaan ;))

Ik ben er bij!
 
Hoi GSR600 rijders,
Is er iemand van jullie nog op zoek naar een setje mooie zadeltassen? Mijn vrouw heeft een GSR gereden en daarvoor heb ik toen een setje Blaze Panniers van SW motech gekocht en omdat er geen adapterplaten voor te krijgen waren heb ik die toen zelf gemaakt. Voor zover ik weet is er geen tweede set als deze, dus ik zou uniek en one of a kind in hoofdletters kunnen gebruiken, voor hetzelfde geld heb ik het mis. Affijn.
Er is een topic in te koop aangeboden dus ik ga dat hier niet spammen behalve als ik zo nog een foto vind van de GSR600 met deze tassen erop.
De GSR600 is vorig jaar verkocht en ik ben eigenlijk vergeten deze op marktplaats te zetten. Een forumlid krijgt voorrang. De tassen zijn zo goed als nieuw en helemaal schoon. Losse tassen kosten nieuw al €190,- en dan heb je nog geen beugels, die kosten ook al meer dan €100,-

Als het je wat lijkt dan hoor ik het wel, doe eens een reël bod. Hoeft niet de hoofdprijs te zijn.
 
Hieronder de foto’s.
 

Bijlagen

  • 2507EE98-9872-48DC-B431-F0DADB0BE8C9.jpeg
    2507EE98-9872-48DC-B431-F0DADB0BE8C9.jpeg
    142,9 KB · Weergaven: 15
  • 9C7F667F-31CC-4E97-B78B-D2B6E4A55F48.jpeg
    9C7F667F-31CC-4E97-B78B-D2B6E4A55F48.jpeg
    104 KB · Weergaven: 15
  • 46B9C7CF-05A3-48FF-BEB6-E93AA918ED43.jpeg
    46B9C7CF-05A3-48FF-BEB6-E93AA918ED43.jpeg
    163,4 KB · Weergaven: 11
  • DCF18EDF-4E62-4DDE-BA2B-FEC5F6505E4A.jpeg
    DCF18EDF-4E62-4DDE-BA2B-FEC5F6505E4A.jpeg
    87,3 KB · Weergaven: 17
  • C041B4BA-96A0-448F-9282-E91ABF343CAC.jpeg
    C041B4BA-96A0-448F-9282-E91ABF343CAC.jpeg
    58,3 KB · Weergaven: 15
  • 7C7FBDE6-F897-48E6-A126-B81BD01C8DAE.jpeg
    7C7FBDE6-F897-48E6-A126-B81BD01C8DAE.jpeg
    96,8 KB · Weergaven: 14
  • 41ABC55D-3097-4BA3-9779-A7FB044B7EDC.jpeg
    41ABC55D-3097-4BA3-9779-A7FB044B7EDC.jpeg
    95,9 KB · Weergaven: 13
  • B28DD01A-9475-46A5-B897-1834B36B2ADE.jpeg
    B28DD01A-9475-46A5-B897-1834B36B2ADE.jpeg
    78,9 KB · Weergaven: 18
  • 8ABB42D5-F16C-4359-943E-4D09AAB9AE14.jpeg
    8ABB42D5-F16C-4359-943E-4D09AAB9AE14.jpeg
    98,4 KB · Weergaven: 19
  • 0C4CDCBF-D2C4-46B0-99F0-5648A806832C.jpeg
    0C4CDCBF-D2C4-46B0-99F0-5648A806832C.jpeg
    62,3 KB · Weergaven: 14
  • 53CCD655-A83F-4FF8-8489-058CB87A6B67.jpeg
    53CCD655-A83F-4FF8-8489-058CB87A6B67.jpeg
    130,8 KB · Weergaven: 17
Hallo allemaal. Ik zal me even voorstellen. Ik ben Ruben , 24 jaar, en sinds afgelopen oktober in het bezit van een gsr 600 uit 2009.
Natuurlijk een hele fijne fiets die uitstekend rijdt en waar ik al het nodige plezier mee heb gehad. Alleen afgelopen week brak mijn step (zie foto). Dit gebeurde terwijl ik over een drempel reed. Zelf gelukkig nergens last van en het stepje kunnen terugvinden.
1406694


Alleen nu de vraag of iemand een goede methode weet om hier nog wat van te maken. Nieuw kost de rechter schetsplaat rond de €360. Dat vind ik een beetje prijzig maar een tweede hands krijg ik nog niet gevonden. Heeft iemand een alternatief of zal ik toch een nieuwe schetsplaat moeten bestellen.

Groeten Ruben
 
Hallo allemaal. Ik zal me even voorstellen. Ik ben Ruben , 24 jaar, en sinds afgelopen oktober in het bezit van een gsr 600 uit 2009.
Natuurlijk een hele fijne fiets die uitstekend rijdt en waar ik al het nodige plezier mee heb gehad. Alleen afgelopen week brak mijn step (zie foto). Dit gebeurde terwijl ik over een drempel reed. Zelf gelukkig nergens last van en het stepje kunnen terugvinden. Bekijk bijlage 1406694

Alleen nu de vraag of iemand een goede methode weet om hier nog wat van te maken. Nieuw kost de rechter schetsplaat rond de €360. Dat vind ik een beetje prijzig maar een tweede hands krijg ik nog niet gevonden. Heeft iemand een alternatief of zal ik toch een nieuwe schetsplaat moeten bestellen.

Groeten Ruben

:W Ruben, dat is vervelend zeg....heb me suf gezocht naar foto's, maar kan helaas niks vinden.
Wat ik heb gedaan, bij de achter voetsteunen, is het restant afzagen (de schetsplaat daarachter is hol) en voetsteunhouders van LSL met bijpassende voetsteunen gemonteerd. Ik gok dat dit bij de voorste voetsteunen ook wel mogelijk is, maar heb niet veel zin om in m'n schetsplaat te zagen :+

Hoop dat je er iets mee kan.

Groetjes, Roel(eey)

Oh en:
 
Hallo allemaal. Ik zal me even voorstellen. Ik ben Ruben , 24 jaar, en sinds afgelopen oktober in het bezit van een gsr 600 uit 2009.
Natuurlijk een hele fijne fiets die uitstekend rijdt en waar ik al het nodige plezier mee heb gehad. Alleen afgelopen week brak mijn step (zie foto). Dit gebeurde terwijl ik over een drempel reed. Zelf gelukkig nergens last van en het stepje kunnen terugvinden. Bekijk bijlage 1406694

Alleen nu de vraag of iemand een goede methode weet om hier nog wat van te maken. Nieuw kost de rechter schetsplaat rond de €360. Dat vind ik een beetje prijzig maar een tweede hands krijg ik nog niet gevonden. Heeft iemand een alternatief of zal ik toch een nieuwe schetsplaat moeten bestellen.

Groeten Ruben

Beste Guup,
Bij mij was de voetsteun passagier (ook rechts) afgebroken. Lang gezocht naar tweedehandse, maar nergens te vinden. Uiteindelijk was mijn motor door storm omgewaaid op de rechterzijde. Kreeg via de verzekering (stromschade valt onder WA+ casco) alles vergoed.
Destijds kwam ik wel wat in duitsland tegen:
https://www.kfm-motorraeder.de/cms/en/genuine-spare-parts/suzuki-spare-parts?itemid=4381044G00000Is alsnog ong. €275,- (maar wel nieuw)

Soms is het buitenland gewoon goedkoper: Suzuki GSR600 2006 bis 2008 Halteplatte Fußraste rechts stay footrest GSR Neu | eBay

In engels: stay footrest
duits: halteplatte Fußraste

Wel raar dat het stepje zo maar afbreekt bij een drempel. Ik sta er geregeld op met al mn gewicht bij verkeersdremepels, geen prettig idee dat ie zomaar kan afbreken.
 
Hallo allemaal. Ik zal me even voorstellen. Ik ben Ruben , 24 jaar, en sinds afgelopen oktober in het bezit van een gsr 600 uit 2009.
Natuurlijk een hele fijne fiets die uitstekend rijdt en waar ik al het nodige plezier mee heb gehad. Alleen afgelopen week brak mijn step (zie foto). Dit gebeurde terwijl ik over een drempel reed. Zelf gelukkig nergens last van en het stepje kunnen terugvinden. Bekijk bijlage 1406694

Alleen nu de vraag of iemand een goede methode weet om hier nog wat van te maken. Nieuw kost de rechter schetsplaat rond de €360. Dat vind ik een beetje prijzig maar een tweede hands krijg ik nog niet gevonden. Heeft iemand een alternatief of zal ik toch een nieuwe schetsplaat moeten bestellen.

Groeten Ruben

Balen man. Je kan ook een aftermarketsetje kopen zonder de schetsplaat. Misschien een idee als je toch nooit met iemand achterop rijdt.
 
:Wmede GSR piloten, ben jij ook enthousiast geworden na het lezen van het leuke verslag dat mrHeer heeft geschreven?
Of weet je gewoon al hoe leuk een weekend Eifel met gezellige mensen is?
Meld je dan nu aan voor volgend jaar! Het is misschien nog wat ver weg, maar ervaring heeft geleerd dat ruim van te voren boeken echt wel nodig is, zeker met een wat grotere groep.


Wanneer?: Donderdag 14 mei t/m zondag 17 mei 2020
Wat kost dat?: Tussen de € 150,00 en € 200,00 incl. ontbijten en diners.

Houdt er rekening mee dat ik bij een aanmelding een aanbetaling van € 25,00 vraag.


Wil je ook mee? Stuur mij dan uiterlijk 31 augustus 2019 een PB.

Uiteraard mag dat ook als je nog vragen hebt :Y
(Voor het overzicht ook de mensen waarvan ik al weet dat ze mee gaan ;))


Wie o wie volgt er?
 
Het klinkt bijna ongeloofwaardig, maar enkele hotels hebben al aangegeven geen plek te hebben over 10 maanden:')
Aangezien we natuurlijk wel verzekerd willen zijn van een leuk plekje heb ik de inschrijf/aanbetaaldatum een maandje naar voren gehaald. Reageer dus snel!



:W mede GSR piloten, ben jij ook enthousiast geworden na het lezen van het leuke verslag dat mrHeer heeft geschreven?
Of weet je gewoon al hoe leuk een weekend Eifel met gezellige mensen is?
Meld je dan nu aan voor volgend jaar! Het is misschien nog wat ver weg, maar ervaring heeft geleerd dat ruim van te voren boeken echt wel nodig is, zeker met een wat grotere groep.

Wanneer?: Donderdag 14 mei t/m zondag 17 mei 2020
Wat kost dat?: Tussen de € 150,00 en € 200,00 incl. ontbijten en diners.
Houdt er rekening mee dat ik bij een aanmelding een aanbetaling van € 75,00 vraag.

Wil je ook mee? Stuur mij dan uiterlijk 31 juli 2019 een PB.

Uiteraard mag dat ook als je nog vragen hebt :Y
(Voor het overzicht ook de mensen waarvan ik al weet dat ze mee gaan ;))
 
Laatst bewerkt:
Het klinkt bijna ongeloofwaardig, maar enkele hotels hebben al aangegeven geen plek te hebben over 10 maanden:')
Aangezien we natuurlijk wel verzekerd willen zijn van een leuk plekje heb ik de inschrijf/aanbetaaldatum een maandje naar voren gehaald. Reageer dus snel!



:W mede GSR piloten, ben jij ook enthousiast geworden na het lezen van het leuke verslag dat mrHeer heeft geschreven?
Of weet je gewoon al hoe leuk een weekend Eifel met gezellige mensen is?
Meld je dan nu aan voor volgend jaar! Het is misschien nog wat ver weg, maar ervaring heeft geleerd dat ruim van te voren boeken echt wel nodig is, zeker met een wat grotere groep.

Wanneer?: Donderdag 14 mei t/m zondag 17 mei 2020
Wat kost dat?: Tussen de € 150,00 en € 200,00 incl. ontbijten en diners.
Houdt er rekening mee dat ik bij een aanmelding een aanbetaling van € 25,00 vraag.

Wil je ook mee? Stuur mij dan uiterlijk 31 juli 2019 een PB.

Uiteraard mag dat ook als je nog vragen hebt :Y
(Voor het overzicht ook de mensen waarvan ik al weet dat ze mee gaan ;))


Na 2 jaar overslaan ga ik in 2020 weer mee *O* :]
 
Hebben mensen hier ervaring met monteren van stalen remleidingen? Welk merk en welke layout (2 directe leidingen vanuit pomp naar elke klauw of leiding tussen 2 klauwen) gebruiken jullie?

Zit te kijken naar een setje leidingen van HEL maar twijfel over de layout :P
 
Hebben mensen hier ervaring met monteren van stalen remleidingen? Welk merk en welke layout (2 directe leidingen vanuit pomp naar elke klauw of leiding tussen 2 klauwen) gebruiken jullie?

Zit te kijken naar een setje leidingen van HEL maar twijfel over de layout :P

De juiste layout is de originele......Het aansluiten van de achterste leiding heb ik uiteindelijk iemand voor ingehuurd omdat het me simpelweg niet lukte om bij de aansluiting te komen.Bij de meeste leveranciers kun je gewoon jouw motor selecteren en je krijgt de juiste. Belangrijk is wel dat je kiest voor ABS of juist niet uiteraard.
Ben zelf zeer tevreden over de HEL leidingen, is geen verkeerde investering:N
 
Beste Guup,
Bij mij was de voetsteun passagier (ook rechts) afgebroken. Lang gezocht naar tweedehandse, maar nergens te vinden. Uiteindelijk was mijn motor door storm omgewaaid op de rechterzijde. Kreeg via de verzekering (stromschade valt onder WA+ casco) alles vergoed.
Destijds kwam ik wel wat in duitsland tegen:
https://www.kfm-motorraeder.de/cms/en/genuine-spare-parts/suzuki-spare-parts?itemid=4381044G00000Is alsnog ong. €275,- (maar wel nieuw)

Soms is het buitenland gewoon goedkoper: Suzuki GSR600 2006 bis 2008 Halteplatte Fußraste rechts stay footrest GSR Neu | eBay

In engels: stay footrest
duits: halteplatte Fußraste

Wel raar dat het stepje zo maar afbreekt bij een drempel. Ik sta er geregeld op met al mn gewicht bij verkeersdremepels, geen prettig idee dat ie zomaar kan afbreken.


Iedereen bedankt voor het reageren. Ik heb momenteel de schetsplaat bij een lasser gebracht die er nog iets van dacht te kunnen maken. Als dat niet werkt dan ga ik toch in Duitsland kijken voor een nieuwe. Dat scheelt toch aardig wat. Dus @Micha Me bedankt voor de tip.
 
De juiste layout is de originele......Het aansluiten van de achterste leiding heb ik uiteindelijk iemand voor ingehuurd omdat het me simpelweg niet lukte om bij de aansluiting te komen.Bij de meeste leveranciers kun je gewoon jouw motor selecteren en je krijgt de juiste. Belangrijk is wel dat je kiest voor ABS of juist niet uiteraard.
Ben zelf zeer tevreden over de HEL leidingen, is geen verkeerde investering:N

Ontluchten van de voorremmen ging zonder problemen? (Ivm de leiding die over het spatbord gaat waar zich luchtbellen kunnen ophopen)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan