Suzuki GSR 600 Deel 16

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn twee centjes als oud GSR rijder, prachtige motoren, fijn vermogen, betrouwbare goede techniek en als je n beetje handig bent is onderhoud en eventuele reparaties allemaal niet zo duur.

Ik zou me ook niet heel erg blindstaren op het eventueel ingevulde onderhouds boekje, hoe staat de motor erbij, hoe is de verkopende partij. Vraag door, misschien zijn alle facturen wel netjes aanwezig.

Ik houd van mn voertuigen alle onderhoud in n app bij. Natuurlijk moet je me dan maar geloven op mn blauwe ogen, maar ik weet dat het gedaan is allemaal. Breng ik m weg...blijft het altijd maar de vraag.

Minpuntjes heeft elke motor, de GSR heeft veel baat bij betere vering/demping, n beter zadel (bagster bijvoorbeeld) en het beruchte aan/uit effect valt grotendeels door de rollenbank en wat tunen weg te nemen.

Al met al n allemans vriend die echt niet misstaat! Toffe bike!
Ok zal ik doen
 
Deel de adverenties van eventuele kanshebbers hier in de groep, we kijken graag met je mee ;)
En als het mogelijk is, ben ik iig niet te beroerd om eventueel met je mee te kijken.
Toppie.Aardig.

Voorkeur is zwart met abs. Wil eventueel later zwart laten spuiten, zoals de 2008 model, black on black.

Suzuki GSR 600 / GSR600 met ABS [2008] Yoshimura uitvoering € 3.345,00 ≥ Suzuki GSR 600 / GSR600 met ABS [2008] Yoshimura uitvoering - Motoren | Suzuki - Marktplaats.nl

Deze is zonder abs, prijs boven mijn budget (misschien onderhandelen)
Suzuki gsr 600 € 3.800,00 ≥ Suzuki gsr 600 - Motoren | Suzuki - Marktplaats.nl

Er is nog eentje maar advertentie is verlopen, 2007 yoshimura uitvoering, volgens mij rond 26000km.
Hij heeft zelf onderhouden em zegt dat de kleppen onlangs zijn bijgesteld.
3300 is de prijs.

Een alternatief die ook mooi is:

Vfr 800 a6 € 3.399,00 ≥ Vfr 800 a6 - Motoren | Honda - Marktplaats.nl
 
Toppie.Aardig.

Voorkeur is zwart met abs. Wil eventueel later zwart laten spuiten, zoals de 2008 model, black on black.

Suzuki GSR 600 / GSR600 met ABS [2008] Yoshimura uitvoering € 3.345,00 ≥ Suzuki GSR 600 / GSR600 met ABS [2008] Yoshimura uitvoering - Motoren | Suzuki - Marktplaats.nl

Deze is zonder abs, prijs boven mijn budget (misschien onderhandelen)
Suzuki gsr 600 € 3.800,00 ≥ Suzuki gsr 600 - Motoren | Suzuki - Marktplaats.nl

Er is nog eentje maar advertentie is verlopen, 2007 yoshimura uitvoering, volgens mij rond 26000km.
Hij heeft zelf onderhouden em zegt dat de kleppen onlangs zijn bijgesteld.
3300 is de prijs.

Een alternatief die ook mooi is:

Vfr 800 a6 € 3.399,00 ≥ Vfr 800 a6 - Motoren | Honda - Marktplaats.nl
Ik zou, als het budget het toelaat, en anders iets door sparen, voor n versie met abs gaan, die heeft mij al n paar keer gered, bij van die hele lullige kleine acties ;)

Heb beide nog niet goed bekeken, de yoshimura versies zijn wel dik aangekleed, met wat nep carbon kapjes en die mooie uitlaten.
Bij aftermarket uitlaten is het belangrijk dat de killers erbij zitten, duur grapje om aan te komen en in bijvoorbeeld Duitsland krijg je er n fikse boete voor als die er niet in zitten.

Zal ze later nog eens goed bekijken voor je.
 
Suzuki GSR 600 / GSR600 met ABS [2008] Yoshimura uitvoering € 3.345,00 ≥ Suzuki GSR 600 / GSR600 met ABS [2008] Yoshimura uitvoering - Motoren | Suzuki - Marktplaats.nl

Deze is zonder abs, prijs boven mijn budget (misschien onderhandelen)
Suzuki gsr 600 € 3.800,00 ≥ Suzuki gsr 600 - Motoren | Suzuki - Marktplaats.nl

Een alternatief die ook mooi is:
Vfr 800 a6 € 3.399,00 ≥ Vfr 800 a6 - Motoren | Honda - Marktplaats.nl
1. lijkt een buitenslaper geweest te zijn: voorvork zit aanslag op en de uitlaat is aan het roesten (oppervlakte), zo heb ik het nog niet eerder gezien. De mijne is een binnenslaper, vandaar dat t me opvalt... het enige water dat de mijne ziet is de wasbeurt en wat druppels als ik onderweg ben en toch een wolk tegengekomen ben (en geen brug tegenkom 🥶)

2.ziet er optisch wat beter uit, maar daar kan ik lastig oordelen over de uitlaat / spruitstuk. die lijkt ook wat aangeslagen, maar beduidend minder dan de anderen. Aangezien deze een MotoPort sticker en originele 1e eigenaar neig ik meer naar deze. Ondanks de ABS en sportuitlaat.
Onderhandelen kan altijd!

Tips overall:
Budget: ga nooit maximaal zitten - wat als je een lekke band rijdt?
ABS: als het er op zit, fantastisch! Ik heb het zelf nog niet gemist... [knock on wood] maar had het ook graag gehad.
Jaar/kleurstelling: frame is niet eenvoudig te spuiten - als je de black-on-black wil spaar dan door.
Sportuitlaat: het klinkt heerlijk, maar af en toe ben ik mijn MIVV wel even zat bij lang rechtuit (ondanks de db killers LUID) - vooral eigen smaak.
Yoshi kapjes: ik heb ze er zelf op gezet :)

Optie 3:
VFR met VTEC... t schijnt dat deze eerste versies niet zo smakelijk reden als die van eind jaren 90. Die heb ik nl wel eens mogen rijden en is qua geluid en rijden een heerlijke toerfiets, maar totaal niet vergelijkbaar met een GSR imho.
Let op dat deze verlaagd is en ongetwijfeld weer even op originele hoogte moet komen. Waarom een kleine dame met deze logge fiets (want de VFR is zwaar vergeleken met de GSR) is gaan rijden is me een raadsel of een "leuk verhaal".
 
Ik zou, als het budget het toelaat, en anders iets door sparen, voor n versie met abs gaan, die heeft mij al n paar keer gered, bij van die hele lullige kleine acties ;)

Heb beide nog niet goed bekeken, de yoshimura versies zijn wel dik aangekleed, met wat nep carbon kapjes en die mooie uitlaten.
Bij aftermarket uitlaten is het belangrijk dat de killers erbij zitten, duur grapje om aan te komen en in bijvoorbeeld Duitsland krijg je er n fikse boete voor als die er niet in zitten.

Zal ze later nog eens goed bekijken voor je.

Dank. Ik wil ook een met abs.

War betreft budget, als ik mijn budget verruim dan krijgt de gsr 600 concurrentie van de hornet.
 
Laatst bewerkt:
1. lijkt een buitenslaper geweest te zijn: voorvork zit aanslag op en de uitlaat is aan het roesten (oppervlakte), zo heb ik het nog niet eerder gezien. De mijne is een binnenslaper, vandaar dat t me opvalt... het enige water dat de mijne ziet is de wasbeurt en wat druppels als ik onderweg ben en toch een wolk tegengekomen ben (en geen brug tegenkom 🥶)

2.ziet er optisch wat beter uit, maar daar kan ik lastig oordelen over de uitlaat / spruitstuk. die lijkt ook wat aangeslagen, maar beduidend minder dan de anderen. Aangezien deze een MotoPort sticker en originele 1e eigenaar neig ik meer naar deze. Ondanks de ABS en sportuitlaat.
Onderhandelen kan altijd!

Tips overall:
Budget: ga nooit maximaal zitten - wat als je een lekke band rijdt?
ABS: als het er op zit, fantastisch! Ik heb het zelf nog niet gemist... [knock on wood] maar had het ook graag gehad.
Jaar/kleurstelling: frame is niet eenvoudig te spuiten - als je de black-on-black wil spaar dan door.
Sportuitlaat: het klinkt heerlijk, maar af en toe ben ik mijn MIVV wel even zat bij lang rechtuit (ondanks de db killers LUID) - vooral eigen smaak.
Yoshi kapjes: ik heb ze er zelf op gezet :)

Optie 3:
VFR met VTEC... t schijnt dat deze eerste versies niet zo smakelijk reden als die van eind jaren 90. Die heb ik nl wel eens mogen rijden en is qua geluid en rijden een heerlijke toerfiets, maar totaal niet vergelijkbaar met een GSR imho.
Let op dat deze verlaagd is en ongetwijfeld weer even op originele hoogte moet komen. Waarom een kleine dame met deze logge fiets (want de VFR is zwaar vergeleken met de GSR) is gaan rijden is me een raadsel of een "leuk verhaal".

Dank je voor de uitgebreide beoordeling.

Wat betreft binnen of buitenslaper, had ik niet zo naar gekeken, dus goed om te weten en kijken naar roest voor.

Ik wil liever een met abs, het hoeft niet perse een yoshimura of ander uitlaat. Mag wel.

Het liefst dus frame zwart maar liever een goede met abs dan kleur.

Die honda, ik begreep dat zij van haar vriend heeft overgenomen.

Vtec kleppen stellen moet om de 24k en is prijzig heb ik begrepen.

Op dit moment nog niet eentje met abs die ik wil bezichtigen.

Er is wel een ander van 2006 zonder abs die is volgens de verkoper goed onderhouden.
Maar wel 40k kmstand.

Suzuki GSR 600 € 2.950,00 ≥ Suzuki GSR 600 - Motoren | Suzuki - Marktplaats.nl
 
Hoe herken je abs bij de gsr 600, er staat wel sticker, maar dat zegt niks, het kan ook soms door de eigenaar eraf gehaald zijn (sticker).

Waar moet ik op letten.

Ia dit bv variant met abs, zo'n schijfje binnen in de remschijf?
Screenshot_20200519-195747_Marktplaats.jpg
Screenshot_20200519-195846_Marktplaats.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoe herken je abs bij de gsr 600, er staat wel sticker, maar dat zegt niks, het kan ook soms door de eigenaar eraf gehaald zijn (sticker).

Waar moet ik op letten.

Ia dit bv variant met abs, zo'n schijfje binnen in de remschijf? Bekijk bijlage 1502407Bekijk bijlage 1502408
Ja, daar kan je het oa aan herkennen. Ik dacht ook aan de remleidingen voor? Omdat daar n extra leiding loopt ofzo? Kan het me niet meer voor de geest halen.
 
ik doelde meer op de kabel en de sensor er naar toe... een Velg kan je nog eens verwisseld hebben, maar zonder sensor doet het systeem het niet.
Dacht dat er bovendien ook een lampje op het dashboard zat (geel ((A)) ) zoiets?
 
Ja, daar kan je het oa aan herkennen. Ik dacht ook aan de remleidingen voor? Omdat daar n extra leiding loopt ofzo? Kan het me niet meer voor de geest halen.

Die extra 'leiding" is de kabel van de sensor......
Die ook ineens onder je spatbord kan zitten en dan komt er iemand anders na een maand achter bij een bbq ofzo.... :X O-)
 
Hoe doen jullie het bij bezichtiging, eerst proefrit of eerst over de prijs.

Wat is handig, kun je bij een garage zomaar om proefrit vragen of moet je qua prijs overeenkomen
 
Hoe doen jullie het bij bezichtiging, eerst proefrit of eerst over de prijs.

Wat is handig, kun je bij een garage zomaar om proefrit vragen of moet je qua prijs overeenkomen
Voor je over de prijs onderhandeld moet je toch weten wat je koopt lijkt me....Eerst proefrijden dus :Y
Bij dealers moet je over het algemeen een afspraak maken voor een proefrit en ook hier geld pas over de prijs lullen als je weet wat je koopt. Meestal kun je met vlot babbelen wel een paar honderd van de prijs afkrijgen. Rijklaar maken bij een 2e hands motor is al gauw 200 tot 400 eu. bijvoorbeeld.....
 
Hoe doen jullie het bij bezichtiging, eerst proefrit of eerst over de prijs.

Wat is handig, kun je bij een garage zomaar om proefrit vragen of moet je qua prijs overeenkomen
Ik heb nog een mooie GSR600 staan (in Purmerend) die te koop is.
Normaal handel ik niet in motorfietsen, maar ik heb deze onder speciale omstandigheden van een klant in kunnen/moeten kopen......
Inclusief 3 maanden garantie, proefrijden is mogelijk, prijsonderhandeling ook, en je mag zelf weten in welke volgorde je dat doet.... :+
Kleur: zilvergrijs
Bouwjaar: 2007
KM-stand: 32.900
Vraagprijs 2800 Euro.
 
Ik heb nog een mooie GSR600 staan (in Purmerend) die te koop is.
Normaal handel ik niet in motorfietsen, maar ik heb deze onder speciale omstandigheden van een klant in kunnen/moeten kopen......
Inclusief 3 maanden garantie, proefrijden is mogelijk, prijsonderhandeling ook, en je mag zelf weten in welke volgorde je dat doet.... :+
Kleur: zilvergrijs
Bouwjaar: 2007
KM-stand: 32.900
Vraagprijs 2800 Euro.

Haha, foto's please?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan