Suzuki GSR 600 Deel 16

Barttt

Speed triple JB Edition
2 aug 2016
454
169
Weert
Mijn vriendin heeft interesse in een GSR600, mooie machine :Y !

Lees echter veel negatieve ervaringen over het "on/off" throttle response.
Hoe zien ervaren jullie dit?

Zijn er verder nog punten waar we op moeten letten?

Bvd!
 

Sanzoku

MF'er
22 apr 2020
162
212
Beverwijk
Mijn vriendin heeft interesse in een GSR600, mooie machine :Y !

Lees echter veel negatieve ervaringen over het "on/off" throttle response.
Hoe zien ervaren jullie dit?

Zijn er verder nog punten waar we op moeten letten?

Bvd!
Ik heb de gsr600 pas 1 dag, paar honderd km gereden, maar het aan uit effect nog niet echt ervaren. Misschien verschilt dit per GSR?
Ik ben er iig erg blij mee.
 

Chilled

Rookie
11 okt 2019
21
4
Mijn vriendin heeft interesse in een GSR600, mooie machine :Y !

Lees echter veel negatieve ervaringen over het "on/off" throttle response.
Hoe zien ervaren jullie dit?

Zijn er verder nog punten waar we op moeten letten?

Bvd!
Heb hem nu anderhalf jaar en rij er door wind en weer mee. Het on/off leer je mee rijden en het schijnt dat je dat ook kan stellen (althans wel bij de gixxers). Soms kan het je nog wel vies verrassen op momenten dat je het niet wilt hebben, maar ervaar het verder niet echt als storend meer. Ik merk het met name op lage toeren overigens (3/4k).

Verder echt fijne motor om op te leren rijden. Hele lineaire vermogensafgifte, waardoor je op dat gebied nooit verrast wordt en echt vertrouwen in in je :] krijgt. Voordeel t.o.v. de andere 600 cc's zijn de extra pktje's, waardoor ik hem nog steeds leuk vind.

Moet wel zeggen dat ik ondertussen neig naar een grotere tweecilinder vanwege het "karakter", maar dat is iets anders :P.
 

Mafk33s

Rookie
17 aug 2018
17
23
Mijn vriendin heeft interesse in een GSR600, mooie machine :Y !

Lees echter veel negatieve ervaringen over het "on/off" throttle response.
Hoe zien ervaren jullie dit?

Zijn er verder nog punten waar we op moeten letten?

Bvd!
Heb ondertussen geen GSR meer, maar afgelopen twee jaar maar weinig last van gehad. Ik denk dat ik een exemplaar had welke goed afgesteld was oid, maar heel zelden bij lage toeren deed hij wel eens moeilijk. Of ik reed gewoon zelden lage toeren, want hij is zo lekker hoog in de toeren ;)
 

Barttt

Speed triple JB Edition
2 aug 2016
454
169
Weert
Bedankt heren, hier kan ik wat mee. :t

Moet wel zeggen dat ik ondertussen neig naar een grotere tweecilinder vanwege het "karakter", maar dat is iets anders :P.
Als je daarmee maar niet het onderhoud bedoelt. 8)7

Ben begonnen op een Aprilia Shiver, 750CC V-twin, beleving is top.
Trilde alleen nog wel eens wat kapot, lambdasensor, kentekenplaathouder, boutjes los e.d.

Stiekem toch wel benieuwd naar een Tuono V4 of SDR 1290 als volgende motor.
 
Laatst bewerkt:

Chilled

Rookie
11 okt 2019
21
4
Bedankt heren, hier kan ik wat mee. :t


Als je daarmee maar niet het onderhoud bedoelt. 8)7

Ben begonnen op een Aprilia Shiver, 750CC V-twin, beleving is top.
Trilde alleen nog wel eens wat kapot, lambdasensor, kentekenplaathouder, boutjes los e.d.

Stiekem toch wel benieuwd naar een Tuono V4 of SDR 1290 als volgende motor.
Die hele fiets kende ik niet. Lees je ook terug in de reviews op het internet. Onbekend maakt onbemind. Beetje een tegenhanger van een mt-09/monster? Ziet er best belovend uit. Hoe ervaarde jij hem in de jaren dat je hem had?
 

Barttt

Speed triple JB Edition
2 aug 2016
454
169
Weert
Die hele fiets kende ik niet. Lees je ook terug in de reviews op het internet. Onbekend maakt onbemind. Beetje een tegenhanger van een mt-09/monster? Ziet er best belovend uit. Hoe ervaarde jij hem in de jaren dat je hem had?
Een MT09 is een 3 cilinder, dus wel heel anders als een 2 cilinder. Een MT09 is net even wat soepeler en trilt minder. Daarbij is een yamaha over het algemeen ook wel onderhoudsvriendelijker dan een Aprilia.
De ervaring die ik met ducati heb zal ik hier maar niet delen, ik durf er niet aan te beginnen. '( Onderhoud/comfort (was weliswaar een ouder model Monster 2000/2003)

De Shiver is echter een prima motor, heeft ook een ride-by-wire systeem waardoor je de reactie van de gashendel kunt instellen.
De 750CC V-twin heeft lekker veel power onderin, verder is de motor goed wendbaar en heb je een erg rechte zithouding.
Qua vermogen heb je natuurlijk merkbaar minder dan een 900/1000CC motor, maar dit doet niet af aan het plezier wat je ermee kunt beleven, hij is tenslotte nog steeds erg snel.
Veel vrienden van me reden destijds al liter nakeds, maar kon ze over het algemeen prima bij houden. Op de rechte stukken leg je het natuurlijk wel af met een 750CC V-twin, maar daar zit ook niet het plezier van het motorrijden. :]
Ohja, en dat geluid van die Shiver..:9~:9~:9~

Wel even actief zoeken naar een model met een upgrade van de vering. De originele voelt ongeveer aan als een crossmotor, zo ver dat ze induiken.
 

Gijs_88

Rookie
31 dec 2020
1
3
Hallo allemaal,

Ik zal mij even voorstellen, ik ben Gijs en heb sinds 14 December heb ik mijn motorrijbewijs behaald.
In dezelfde week heb ik nog een GSR 600 gekocht. Zie onderstaande afbeelding.
28.XXX gedraaid, nu in de wintertijd ga ik de motor een beurt te geven/voor band vervangen. De kleppen laten stellen en synchroon laten afstellen. Ik merk dat nu de motor in de kou erg moeilijk heeft om stationair te blijven lopen. Dit komt vermoedelijk doordat de motor ruim een tijd heeft stil gestaan.

(Motor wordt uiteraard ook nog gewassen / gepoetst) maar daar is het nu wat te koud voor :)

Groetjes.

Gijs
 

Bijlagen

  • gsr 600.jpg
    gsr 600.jpg
    227,3 KB · Weergaven: 4

Chilled

Rookie
11 okt 2019
21
4
Hallo allemaal,

Ik zal mij even voorstellen, ik ben Gijs en heb sinds 14 December heb ik mijn motorrijbewijs behaald.
In dezelfde week heb ik nog een GSR 600 gekocht. Zie onderstaande afbeelding.
28.XXX gedraaid, nu in de wintertijd ga ik de motor een beurt te geven/voor band vervangen. De kleppen laten stellen en synchroon laten afstellen. Ik merk dat nu de motor in de kou erg moeilijk heeft om stationair te blijven lopen. Dit komt vermoedelijk doordat de motor ruim een tijd heeft stil gestaan.

(Motor wordt uiteraard ook nog gewassen / gepoetst) maar daar is het nu wat te koud voor :)

Groetjes.

Gijs
Welkom! Gefeliciteerd met de aanschaf en het behalen van je rijbewijs*O**O*
 
Bovenaan Onderaan