Suzuki GSR 600 Deel 16

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja , scheelt dat echt, euro 98? Ik lees zoveel verschillende berichten daarover. Maar niets wetenschappelijks.
Ik wil die 95 E10 ethanol zoiezo niet in m'n auto, motor en buitenboordmotor... Dus overal gaat 98... Daar zit maar 5% in ...
Er is al genoeg geschreven over E10 95 benzine...
Google maar eens..😉
 
Dat is nu juist mijn punt, Rene.
 

Bijlagen

  • 612C4DDB-9892-4C9C-9D73-2F4F42A73EEC.png
    612C4DDB-9892-4C9C-9D73-2F4F42A73EEC.png
    69,7 KB · Weergaven: 31
Dat is nu juist mijn punt, Rene
Ik en vele met mij hebben het gevoel dat de motor met 98 beter loopt, ik heb er zelfs beter gevoel bij Ron 102competie benzine...maar dat prijs verschil was nog iets groter dan bij 98 TOV 95
Je hoeft het niet te geloven, maar dan nog, ook al zou hij er niet beter door lopen gaf ik aan dat die E10 er niet in komt...
vanwege de vele brandstof leiding problemen die er al mee geweest zijn...
En daar is al genoeg over geschreven.
Berichten zoals jij aanhaalt lijken in het leven geroepen te zijn om die bio-ethanol te promoten...
Experts spreken de functionaliteit en gebruik tegen iig... Wat jij wilt geloven is niet aan mij😄
 
Ja, precies. Jammer dat experts niet objectief een eenduidig oordeel kunnen geven. Dank iig. Ik zal het overwegen iig.
 
Thanks, kwam ook bij hem uit online. Is meer dan een uur rijden dus een leuke rit, hopelijk wel “klaar terwijl u wacht” dan.

Wat ik verder op korte termijn nog wil aanpassen zijn korte rem- en koppelingshendels.

Heeft er iemand ervaring met een bepaald merk?
Aliexpress
 
Ja , scheelt dat echt, euro 98? Ik lees zoveel verschillende berichten daarover. Maar niets wetenschappelijks.
Zijn diverse tests gedaan, o.a. door TopGear. Van de premium benzines is Shell V Power de beste uit de test. BP Ultimate levert 0% verbetering t.o.v. de e5 versie, Total Excellium is ietsjes beter dan de e5 versie.
 
Ja, precies. Jammer dat experts niet objectief een eenduidig oordeel kunnen geven. Dank iig. Ik zal het overwegen iig.
Dat hebben zij zeker wel, gezien de feiten van de problemen in brandstof leidingen en systemen...
Ik wil dit risico niet lopen nu iets minder te betalen en later problemen te ondervinden die vele malen duurder zijn om op te.lossen
 
hahaha eens!
Het scheelt gemiddeld (afhankelijk van GPR ghost, akrapovic etc. etc.) slechts zo'n 1.5 kg om precies te zijn. De GSR is natuurlijk al gebouwd vanwege zijn schoonheid en gewicht ;-)
:N:N Haal die komma maar weg. Heb zelf de originele koekenpan vervangen voor een carbonversie van LeoVince. Nu maak het verschil in gewicht ruimschoots goed, maar goed :P
 
Aliexpress echt een afrader.
Zal geen e keur in staan dus in duistland een boete.

Daarnaast je rem/koppelinghevel moet van fatsoenlijk materiaal gemaakt worden.
Niet dat het zo maar breekt of iets
Rij er al jaren mee rond. De spookverhalen van spontaan brekende hendels e.d. zijn wel handig voor de winkels die dezelfde hendels verkopen met een flinke marge natuurlijk. Ook de angstaanjagende horrorverhalen van motorkeurende politie in Duitsland zijn zwaar overdreven. Als jij je normaal gedraagt krijg je hooguit een opgestoken hand bij het voorbij rijden.....
 
Al die Duitse keur eisen betreft onderdelen kan je volgens mij niet voor worden beboet als je een Nederlands kenteken hebt en het hier wel mag.

Dus een remhendel zonder E keur stempel zal geen probleem zijn. Ze verkleuren vaak wel snel, maar of dat een Ali of product eigenschap is weet ik niet.
 
Rij er al jaren mee rond. De spookverhalen van spontaan brekende hendels e.d. zijn wel handig voor de winkels die dezelfde hendels verkopen met een flinke marge natuurlijk. Ook de angstaanjagende horrorverhalen van motorkeurende politie in Duitsland zijn zwaar overdreven. Als jij je normaal gedraagt krijg je hooguit een opgestoken hand bij het voorbij rijden.....
Is puur mijn ervaring en mening.
Ieder z'n ding

Maar lampjes van Alie vindt ik prima.
Maar veiligheid met remhevels, rearsets, etc.
Dan maar iets meer kwijt, maar van een gerenomeerd merk.
 
  • Eens
Waarderingen: D.D
Niet zelf verzonnen, maar het gros deel ik wel qua mening.
8x waarom ik niets koop bij AliExpress
#1 De producten worden rechtstreeks vanuit China geïmporteerd. Een land waar producten niet aan strenge kwaliteitsnormen hoeven te voldoen. Gevolg? Artikelen kunnen onveilig zijn. Speelgoed met hormoonverstorende stoffen, make-up met secondelijm en genetisch gemodificeerde bloemzaden kun je gewoon bestellen bij Ome Ali. Meer weten over de gevaren van Chinese namaak cosmetica? Bekijk dan eens de aflevering van de Netflix documentaire Broken.

#2 Het ontbreken van enkele kwaliteitscontrole zorgt niet alleen voor gevaarlijke spullen. De producten zijn ook meestal gewoon van mindere kwaliteit. Daar is de prijs dan ook naar, zullen mensen denken. Maar als je 6x per jaar dezelfde oplader vanuit China moet laten komen, omdat hij niet langer mee gaat dan 2 maanden is dat ook een beetje zonde van je geld, vind je niet?

#3 Al die spullen laten verschepen vanuit China is niet bepaald goed voor het milieu. Nu weet ik wel dat producten van HEMA, Xenos en Action daar ook vandaan komen. Maar dat komt dan tenminste nog in bulk over naar meerdere verzamelpunten. Heel wat anders dan wanneer onze pakketjes (soms zelfs per stuk, want Ali levert niet je hele bestelling netjes in 1 doos) naar ons individueel verzonden worden.


#4 En laten we het eens hebben over de arbeidsomstandigheden? Ook daar is weinig controle op. Hoe zeker weet je dat voor het verjaardagscadeau van je kleintje aan de andere kant van de wereld niet een kindje aan het werk is gezet? Aan de prijzen van de artikelen kun je in ieder geval wel opmaken dat de makers van jouw bestelling weinig verdienen.

#5 En denk maar niet dat er heel creatieve breinen zitten achter al die spullen die je in de webshop kunt krijgen. Alles wordt 1 op 1 gekopieerd van westerse producten. Ook in Nederland is dat aan de orde, maar dan zijn er toch enkele aanpssingen gedaan, omdat copy pasten hier wettelijk gezien niet mag. Kopietjes van grote bedrijven, maar ook regelmatig spullen van kleinere ondernemers worden er zonder pardon nagemaakt. Spullen waar andere mensen heel lang en hard voor hebben moeten werken om dat op de markt te krijgen. Gevolg is oneerlijke concurrentie voor de hardwerkende Nederlandse ondernemers.

#6 Copyright regels lapt Ome Ali aan z’n laars. Foto’s van producten worden schaamteloos van Pinterest geplukt zodat ze in de webshop de suggestie kunnen wekken dat de items op de foto ook daadwerkelijk de producten zijn die je zal ontvangen. Regelmatig zien moeders foto’s van hun kinderkamers en zelfs kinderen terug als ongevraagd model op AliExpress. En tegen de mensen die dan roepen: “Dan moet je die foto’s maar niet op internet laten slingeren” wil ik graag zeggen: Als jij je mobiel ergens laat liggen mag je toch ook hopen dat niet iemand er even mee naar China gaat bellen zonder jouw toestemming. Foto’s zijn er om naar te kijken, niet om te misbruiken.

#7 Het aanbod op AliExpress is gigantisch. En de prijzen zijn ontzettend aantrekkelijk. Petje af als alleen dat ene item waar je naar zocht in je winkelwagen belandt. De webshop maakt ontzettend hebberig. Overconsumptie is een groot probleem in deze tijd. En ook ik, met al mijn goede bedoelingen, ben zeer gevoelig voor leuke koopjes. Daarom ga ik uit zelfbescherming niet eens een kijkje nemen op de website. Ook niet om zogenaamd duurzame items te scoren.

#8 Een nette garantie of retourbeleid hoef je niet te verwachten bij AliExpress. De meeste mensen nemen dit op de koop toe, want het kost allemaal toch geen drol. Voor die kleine prijsjes willen de meeste mensen de gok wel wagen. Maar uit principe laat ik de Chinese webshop liever links liggen. Ik kies liever voor kwaliteit en service.
 
Niet zelf verzonnen, maar het gros deel ik wel qua mening.

#1 De producten worden rechtstreeks vanuit China geïmporteerd. Een land waar producten niet aan strenge kwaliteitsnormen hoeven te voldoen. Gevolg? Artikelen kunnen onveilig zijn. Speelgoed met hormoonverstorende stoffen, make-up met secondelijm en genetisch gemodificeerde bloemzaden kun je gewoon bestellen bij Ome Ali. Meer weten over de gevaren van Chinese namaak cosmetica? Bekijk dan eens de aflevering van de Netflix documentaire Broken.

#2 Het ontbreken van enkele kwaliteitscontrole zorgt niet alleen voor gevaarlijke spullen. De producten zijn ook meestal gewoon van mindere kwaliteit. Daar is de prijs dan ook naar, zullen mensen denken. Maar als je 6x per jaar dezelfde oplader vanuit China moet laten komen, omdat hij niet langer mee gaat dan 2 maanden is dat ook een beetje zonde van je geld, vind je niet?

#3 Al die spullen laten verschepen vanuit China is niet bepaald goed voor het milieu. Nu weet ik wel dat producten van HEMA, Xenos en Action daar ook vandaan komen. Maar dat komt dan tenminste nog in bulk over naar meerdere verzamelpunten. Heel wat anders dan wanneer onze pakketjes (soms zelfs per stuk, want Ali levert niet je hele bestelling netjes in 1 doos) naar ons individueel verzonden worden.


#4 En laten we het eens hebben over de arbeidsomstandigheden? Ook daar is weinig controle op. Hoe zeker weet je dat voor het verjaardagscadeau van je kleintje aan de andere kant van de wereld niet een kindje aan het werk is gezet? Aan de prijzen van de artikelen kun je in ieder geval wel opmaken dat de makers van jouw bestelling weinig verdienen.

#5 En denk maar niet dat er heel creatieve breinen zitten achter al die spullen die je in de webshop kunt krijgen. Alles wordt 1 op 1 gekopieerd van westerse producten. Ook in Nederland is dat aan de orde, maar dan zijn er toch enkele aanpssingen gedaan, omdat copy pasten hier wettelijk gezien niet mag. Kopietjes van grote bedrijven, maar ook regelmatig spullen van kleinere ondernemers worden er zonder pardon nagemaakt. Spullen waar andere mensen heel lang en hard voor hebben moeten werken om dat op de markt te krijgen. Gevolg is oneerlijke concurrentie voor de hardwerkende Nederlandse ondernemers.

#6 Copyright regels lapt Ome Ali aan z’n laars. Foto’s van producten worden schaamteloos van Pinterest geplukt zodat ze in de webshop de suggestie kunnen wekken dat de items op de foto ook daadwerkelijk de producten zijn die je zal ontvangen. Regelmatig zien moeders foto’s van hun kinderkamers en zelfs kinderen terug als ongevraagd model op AliExpress. En tegen de mensen die dan roepen: “Dan moet je die foto’s maar niet op internet laten slingeren” wil ik graag zeggen: Als jij je mobiel ergens laat liggen mag je toch ook hopen dat niet iemand er even mee naar China gaat bellen zonder jouw toestemming. Foto’s zijn er om naar te kijken, niet om te misbruiken.

#7 Het aanbod op AliExpress is gigantisch. En de prijzen zijn ontzettend aantrekkelijk. Petje af als alleen dat ene item waar je naar zocht in je winkelwagen belandt. De webshop maakt ontzettend hebberig. Overconsumptie is een groot probleem in deze tijd. En ook ik, met al mijn goede bedoelingen, ben zeer gevoelig voor leuke koopjes. Daarom ga ik uit zelfbescherming niet eens een kijkje nemen op de website. Ook niet om zogenaamd duurzame items te scoren.

#8 Een nette garantie of retourbeleid hoef je niet te verwachten bij AliExpress. De meeste mensen nemen dit op de koop toe, want het kost allemaal toch geen drol. Voor die kleine prijsjes willen de meeste mensen de gok wel wagen. Maar uit principe laat ik de Chinese webshop liever links liggen. Ik kies liever voor kwaliteit en service.
Er worden soms inderdaad goedkopere materialen gebruikt, vaak ook niet want van de gerenommeerde merken is ruim voldoende restmateriaal. De arbeidsomstandigheden wijzigen niet omdat er ineens een duur doosje om het product zit (Laatst nog een interessante documentaire over gezien op NPO). Het verschepen van al die spulletjes gaat ook in bulk (daarom is de wachttijd vaak wat langer).
Goed dat je achter je principes staat, ik kies voor m'n portemonnee 🤣👍🏻
 
Deze week met een gewaardeerde kenner een sp connect voor de iphone (incl anti tril module) en usb lader (op contact, dus gaat netjes uit) geinstalleerd. Netjes onder de tank weggewerkt (kappen los, tank omhoog geklapt) dus ook voor het eerst de GSR double naked gezien ;-)

Nog meer gevoel van vrijheid zo, met oneindig kunnen navigeren …
 

Bijlagen

  • F1580E45-04B2-449E-9104-030B03FEBD8B.jpeg
    F1580E45-04B2-449E-9104-030B03FEBD8B.jpeg
    179,7 KB · Weergaven: 24
Nu dan ook in het bezit van een GSR *O*
Nu nog even op zoek naar (imitatie) db-killers, zodat ik ze in ieder geval onder mijn buddy kwijt kan. Vind ze tot nog toe enkel voor €50,- per stuk online. “Origineel” of op maat gemaakt. Vind het geluid heerlijk, maar zo misschien nog kans om uiteindelijk onder een boete/WOK uit te komen?

26246E34-A772-403C-8357-D5BF2C98C733.jpeg
E5E6B738-F68D-4374-AFA4-4074BA290623.jpeg
 
Nu dan ook in het bezit van een GSR *O*
Nu nog even op zoek naar (imitatie) db-killers, zodat ik ze in ieder geval onder mijn buddy kwijt kan. Vind ze tot nog toe enkel voor €50,- per stuk online. “Origineel” of op maat gemaakt. Vind het geluid heerlijk, maar zo misschien nog kans om uiteindelijk onder een boete/WOK uit te komen?

Bekijk bijlage 1742954Bekijk bijlage 1742955
En een rooie! Wat een mooie!
 
Nu dan ook in het bezit van een GSR *O*
Nu nog even op zoek naar (imitatie) db-killers, zodat ik ze in ieder geval onder mijn buddy kwijt kan. Vind ze tot nog toe enkel voor €50,- per stuk online. “Origineel” of op maat gemaakt. Vind het geluid heerlijk, maar zo misschien nog kans om uiteindelijk onder een boete/WOK uit te komen?

Bekijk bijlage 1742954Bekijk bijlage 1742955
Wat heb je liever? 100 euro uitgeven en klaar is Kees of een WOK? WOK houdt in dat je de motor in originele staat moet terugbrengen. Das duurder dan €100,-

Daar vanaf gezien is het een hele mooie bike. Is dat die van om de hoek?
 
Nu dan ook in het bezit van een GSR *O*
Nu nog even op zoek naar (imitatie) db-killers, zodat ik ze in ieder geval onder mijn buddy kwijt kan. Vind ze tot nog toe enkel voor €50,- per stuk online. “Origineel” of op maat gemaakt. Vind het geluid heerlijk, maar zo misschien nog kans om uiteindelijk onder een boete/WOK uit te komen?

Bekijk bijlage 1742954Bekijk bijlage 1742955
Wat een brute kleur !
Mooi ding hoor, gefeliciteerd !
ik was voor de mijne ook al in China aan het kijken voor DB Killers die ik kan modificeren voor iets meer geluid maar mivvv sportsline hanteert dusdanige maten dat ik geen passende kan vinden helaas
 
Nu dan ook in het bezit van een GSR *O*
Nu nog even op zoek naar (imitatie) db-killers, zodat ik ze in ieder geval onder mijn buddy kwijt kan. Vind ze tot nog toe enkel voor €50,- per stuk online. “Origineel” of op maat gemaakt. Vind het geluid heerlijk, maar zo misschien nog kans om uiteindelijk onder een boete/WOK uit te komen?

Bekijk bijlage 1742954Bekijk bijlage 1742955
Van harte met de mooie GSR, hou de glimmende kant boven :t :]
 
Wat heb je liever? 100 euro uitgeven en klaar is Kees of een WOK? WOK houdt in dat je de motor in originele staat moet terugbrengen. Das duurder dan €100,-

Daar vanaf gezien is het een hele mooie bike. Is dat die van om de hoek?
Ja, dit was die van om de hoek. Erg blij mee! Wordt toch maar die €100,- uitgeven inderdaad, ook geen gezeur dan.
 
Wat heb je liever? 100 euro uitgeven en klaar is Kees of een WOK? WOK houdt in dat je de motor in originele staat moet terugbrengen. Das duurder dan €100,-

Daar vanaf gezien is het een hele mooie bike. Is dat die van om de hoek?
WOK wil niet zeggen dat de motor in originele staat moet zijn.
Hij moet alleen weer aan de eisen voldoen, toen die gekeurd is voor kenteken (type goedkeuring heeft gekregen)
Dus met DB-Killers erin zou dat geen probleem moeten zijn.
 
Hmmm.. balen... Veerboot keerring lekt... De nodige filmpjes gekeken... Dit moet ik ook zelf kunnen vervangen als ex auto monteur ...
Nu kwam ik ook een filmpje tegen waarbij beweert wordt dat als de originele veer met de progressieve kant naar boven beter werkt dus iets stugger veert dan andersom....
Iemand ervaring mee? Of wel eens gedaan?

Voor en tegen standers?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan