Suzuki GSR 600 Deel 16

Status
Niet open voor verdere reacties.
Olie is behoorlijk donker... Was iig nodig 😁
Twee jaar geleden zijn laatste beurt gehad met kleppen stellen. Vanaf nu doe ik het allemaal. De vriendin wilt aan het eind van het seizoen toch een andere motor. Voor nu moet alles goed zijn!
 
Elke 20 k kleppen stellen dacht ik... Dus ligt er aan hoeveel je gereden hebt😉
Dit soort kleppen vroegah wel veel gesteld bij Toyota ... Maar thuis wordt het lastig..
De rest van een beurt doe ik idd ook zelf wel 😀
 
Heeft nu 21.000 gelopen. Bij 18.000 zijn de kleppen gesteld omdat de motor zomaar afsloeg. Veel voorkomend probleem bij de gsr. Dus hij/zij kan er nog even tegenaan!
 
Wat voor olie gieten jullie in de GSR? Die van mij is inmiddels weer aan vervanging toe, maar de keuze is reuze. De vorige keer heb ik het laten doen omdat het samenviel met een beurt, maar nu ga ik het zelf maar doen.
 
Hij kan er weer tegenaan dit seizoen. Nieuwe remvloeistof, koelvloeistof afgevuld, nieuwe olie + oliefilter 💪
Ben blij met mijn nieuwe brug die ik gemaakt hebt... IMG20220517153546.jpg
 
um .. net een gsr600 gekocht .. Heerlijke bike. Denk best ondergewaardeerd. Maare, kan nergens een gebruikers handleiding vinden? Wel een service manual alleen staat daar niet in hoe ik die verdomde klok instel :p
 
Het is voor mij al even geleden, maar ik dacht, contact op aan, en dan beide knoppen indrukken.
 
um .. net een gsr600 gekocht .. Heerlijke bike. Denk best ondergewaardeerd. Maare, kan nergens een gebruikers handleiding vinden? Wel een service manual alleen staat daar niet in hoe ik die verdomde klok instel :p
Welkom... idd fijne bike... veel plezier ermee...
Ja klok instellen....
das een leuke... Daar ben ik ook ff mee bezig geweest...
Ergens op internet gevonden... Op 1 van de knoppen drukken... Waren er toen 2 tegelijkertijd... Of net andersom... Uit eindelijk gelukt......
 
Welkom... idd fijne bike... veel plezier ermee...
Ja klok instellen....
das een leuke... Daar ben ik ook ff mee bezig geweest...
Ergens op internet gevonden... Op 1 van de knoppen drukken... Waren er toen 2 tegelijkertijd... Of net andersom... Uit eindelijk gelukt......
Dank. Plezier is nu al gelukt met de rit naar huis :p
Dan ga ik maar ff goed zoeken op het net ..
 
ja gelukt.
- Contact aan
- Op Select drukken totdat de tijd er staat (klok aanpassen werkt niet als ie al op tijd staat bij contact aan)
- Dan Select ingedrukt houden totdat het uur knippert
- met Adjust de uren veranderen
- Select veranderd naar minuten
- Als je klaar bent, select weer indrukken

:t
 
Laatst bewerkt:
Hoi allen!
Vorige week mijn knipperlichten achter vervangen ivm het vervangen van de kentekenhouder. Lampjes zijn halogeen, 21W en doen het prima. Echter als ik m'n alarmlichten aanzet, knippert ie een keer en doen ze het niet meer totdat ik de sleutel opnieuw contact laat maken. Het vreemde is dat ze het voorheen wel gewoon deden, maar sinds gisteren ineens uit gingen toen ik m'n alarmlichten even gebruikte.
Iemand idee hoe dat komt?
 
Halogeen...?
Normale oranje lampjes zijn meestal geen halogeen...
Als je de 10w lampjes vervangt door 21w zouden ze hooguit door het hogere stroom gebruik iets langzamer kunnen knipperen... Althans ... Bij mij wel iig 😉
 
Halogeen...?
Normale oranje lampjes zijn meestal geen halogeen...
Als je de 10w lampjes vervangt door 21w zouden ze hooguit door het hogere stroom gebruik iets langzamer kunnen knipperen... Althans ... Bij mij wel iig 😉
Het zijn deze. Door de omschrijving ging ik er maar vanuit dat het wel goed zou gaan, hah. :+
Zou het kunnen dat de 21w dan teveel stroom vraagt en de boel daarom uitgaat? Hoe zou ik dat kunnen oplossen?
 
Zie niks over halogeen...
Ik heb ergens gelezen over een knipperrelais wat dan vervangen moet worden .. maar dat is meestal alleen bij ledlampjes
 
Het zijn deze. Door de omschrijving ging ik er maar vanuit dat het wel goed zou gaan, hah. :+
Zou het kunnen dat de 21w dan teveel stroom vraagt en de boel daarom uitgaat? Hoe zou ik dat kunnen oplossen?
Die zijn inderdaad halogeen volgens de omschrijving, net als de originele dus zou gewoon moeten werken. Stekkertjes correct aangesloten? Overigens is 21watt standaard voor raw lampjes dus ook daar zit je goed.
 
Wat voor olie gieten jullie in de GSR? Die van mij is inmiddels weer aan vervanging toe, maar de keuze is reuze. De vorige keer heb ik het laten doen omdat het samenviel met een beurt, maar nu ga ik het zelf maar doen.
10w40, let wel op dat je de juiste versie neemt (JASO/MA). Bij vrijwel elke locatie waar olie verkocht wordt hebben ze de viscositeit variant 10w40 maar lang niet alle zijn geschikt voor een natte koppeling.
Persoonlijk gebruik ik, net als Robbb86, de Motul 5100. Olie en filter ververs ik elk jaar of elke 8.000 kilometer. Suzuki adviseert elke 6.000 kilometer.
 
um .. net een gsr600 gekocht .. Heerlijke bike. Denk best ondergewaardeerd. Maare, kan nergens een gebruikers handleiding vinden? Wel een service manual alleen staat daar niet in hoe ik die verdomde klok instel :p
GSR welkom.jpg


Wist je dat er ook een GSR600 app is in de Google Playstore?
Best handig als je vragen hebt over wanneer wat te (laten) doen.
 
Zie niks over halogeen...
Ik heb ergens gelezen over een knipperrelais wat dan vervangen moet worden .. maar dat is meestal alleen bij ledlampjes
Een lastonafhankelijk relais heb je inderdaad nodig wanneer je led raw's plaatst. Dit om te voorkomen dat ze idioot snel gaan knipperen of helemaal niet werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan