Suzuki GSR 600 Deel 16

Status
Niet open voor verdere reacties.
dankjulliewel voor de foto's Theo Hein en Corvettefreak! nog heel even mijn vakantiegeld afwachten en dan ga ik denk ik wel voor een setje valbeugels.
 
Goedemorgen!

De GSR blijft een super leuke motor, heb hem echter afgelopen vrijdag toch verkocht. Durf het bijna niet hardop te zeggen ;)

Had altijd het plan om te kijken of een zwarte echter sneller was dan de blauwe die ik had. Daarvoor had ik een zwarte back/tail/seat cover gekocht en mocht je het verschil zelf willen ervaren dan is ie te koop :D

Link!
 
Hallo allemaal!

Ik, als nieuw lid, wil me even voorstellen:

Ik ben Robin, 24 jaar oud en heb vorige week een heel leuke motor gekocht: een Suzuki GSR 600 uit 2007 *O* *O* (9800 km op de teller) Ik heb 2 weken geleden mijn rijbewijs gehaald en dit is dan ook mijn eerste motor. Ik heb vandaag en gister mijn eerste kilometers gemaakt en ik moet zeggen dat ik niet verwacht had er zo makkelijk mee weg te rijden. De motor ligt echt heerlijk soepel op de weg (en in de bochten uiteraard O-) )

Ik woon nu ongeveer een jaartje in Hamont-Achel (België), maar kom oorspronkelijk uit Budel (Nederland). Toevallig mensen hier die een beetje bij mij in de buurt wonen?

Als afsluiter nog een foto van mijn aanwinst:

full
 
Hoi Robin en welkom! Veel plezier met je eerste motor, houd de glimmende kant boven en heel veel fijne leuke mooie prachtige kilometers toegewenst!

Of er iemand uit jouw buurt komt met n GSR weet ik niet uit mijn hoofd, wel zijn er regio topics op MF, ook vanuit België.

Mocht je technische vragen hebben, stel ze gerust.


@ HinkzK: jammer maar t gebeurd, heb je er iets anders voor terug?

@ StefanOne: :W
 
Levert ook weer nieuwe gebruikers op. Het MF sticker zit nog op het kenteken.
Heb nu een BMW R 1200 GS Adventure, ietsje anders ;)

@Robin, veel plezier en veilige kilometers gewenst met je aanwinst!
 
Laatst bewerkt:
Zal me ook gelijk voorstellen.
Heb van de week wat proefritten gemaakt, kwam bij een motorzaak kijken naar een motor welke valschade bleek te hebben.
Toen naar de GSR gekeken, 2008 versie met ABS en helemaal standaart, proefrit gemaakt en gelijk gekocht.
Heeft 10500 km gelopen, dus gelijk de 12000 km beurt laten uitvoeren, mag hem volgende week vrijdag ophalen.
Over mij, ik ben 28. Woon momenteel in tilburg maar heb een huis gekocht in dordrecht (werk vlakbij europoort).
Vorige motors: Yamaha thundercat, yamaha mt03 (total loss tijdens 3e proefrit), honda cbr600rr, kawasaki versys, honda crf250, yamaha wr250f, kawasaki gpx600r en dan nu de gsr.
Laat bij de gsr gelijk een quickshifter monteren, uitlaat en lak ect laat ik nog een jaartje standaard
 
hoi robin gefeliciteerd ik kom zelf uit weert maar moet pas 27-7 op voor mijn AVD dus ik moet nog even wachten om rond te crossen maar iig wel in de buurt.
 
hoi robin gefeliciteerd ik kom zelf uit weert maar moet pas 27-7 op voor mijn AVD dus ik moet nog even wachten om rond te crossen maar iig wel in de buurt.

Ow, dat is lekker in de buurt! Ik wens je alvast heel veel succes!


@ Iedereen: ik ben momenteel rond aan het kijken voor een (subtiel) windscherm. Rijden (sommigen) van jullie hier al mee rond? Zo ja, welke merken/types raden jullie aan?
 
Ow, dat is lekker in de buurt! Ik wens je alvast heel veel succes!


@ Iedereen: ik ben momenteel rond aan het kijken voor een (subtiel) windscherm. Rijden (sommigen) van jullie hier al mee rond? Zo ja, welke merken/types raden jullie aan?

Er zijn zoals je waarschijnlijk al gemerkt hebt veel verschillende :')
Merk maakt weinig uit en type is geheel afhankelijk van je smaak.
Ik heb gekozen voor een origineel Suzuki kuipje (zie OP foto). Maakt de motor wel iets minder naked en een lampje vervangen duurt iets langer :X
 
Let wel op met een scherm op de hoogte. Mocht je door het scherm in de turbulentie van de rand komen met je helm dan heb je er met rijden meer last van de wind dan zonder scherm.
 
Heeft er iemand ervaring met de Regina kettingen met "volle" linkschakel?

Ik heb er een tijdje gelegen eentje gekocht via Louis ( Regina Z-ring ketting), maar kom er nu achter dat ik niet het gepaste gereedschap heb om deze te rivetteren...

Kan deze link bv. worden vervangen door een schakel van DID met holle as?
 
Hallo vraagje welk schermpje kan je erop zetten zodat je ook op de snelweg woon werk verkeer lekker kan rijden.
ik vonde de les motor cb650F zonder schempje toch wel te veel wind.
dank je en ook graag een foto en of linkje ervan.
Ik zit namelijk naar een GSR te kijken maar wil wel wind bescherming of zeggen julie ga voor een SS zoals een CBR 600rr of R6
 
Hallo vraagje welk schermpje kan je erop zetten zodat je ook op de snelweg woon werk verkeer lekker kan rijden.
ik vonde de les motor cb650F zonder schempje toch wel te veel wind.
dank je en ook graag een foto en of linkje ervan.
Ik zit namelijk naar een GSR te kijken maar wil wel wind bescherming of zeggen julie ga voor een SS zoals een CBR 600rr of R6

Ik heb jaren woonwerkverkeer op een CBR600F gereden en moet zeggen dat ik blij was met het kuipwerk, maar zeker niet verder op de polsen wilde hangen... Dat zal je bij de R6 of CBR600rr wel hebben, dus belangrijk om hierop te letten bij een evt proefrit.

Inmiddels rijd ik geen woon-werk meer en heb ik voor de plezierritten vorig jaar de overstap gemaakt naar een GSR600. En eerlijk.... ik ga niet meer terug!

Mijn GSR is voorzien van een MRA kuipruitje die in mijn geval de wind heerlijk weghoud van m'n borst.
full
 
hoi! ik ben nieuw hier! maar sinds een paar maanden in het bezit van een fantastische gsr600.
Ik heb nog niet alles terug gelezen, maar klopt het dat jullie al een meeting hebben geregeld ?
 
ai ai , dat kan gebeuren he ;-) Hoeveel meetings zijn er eigenlijk per seizoen ?
Hoe was de meeting ? heerlijk gereden ?
Ik ben trouwens carlo , 39 jaar , uit haarlem (waar ik weinig gsr600 rijders zie)
mijn gsr komt uit 2007 met 25000 km.
Ik had trouwens al een oproepje via fb gedaan en zo al 2 mensen ontmoet die ook een gsr hebben en willen rijden :)
 
Wazzap fellas? Da's een tijd geleden! Werd er laatst aan herinnerd, ow ja, MF! :)
Wordt er nog een beetje gereden hierzo? Ik zie en hoor 0569 eigenlijk nooit meer. Ik zit zelf veel op de motor naar het werk, is wel handig bij knooppunt Joure. En je kan even lekker uitwaaien terug naar huis.
Af en toe mis ik de GSR nog steeds hoor, heerlijke gooi- en smijtfiets die het vast moet afleggen tov de echte bochtenkoningen, maar de GSR is naast wendbaar ook heel makkelijk met wegrollen en laag in toeren rijden. Wat dat betreft is de tupperware fiets die ik nu heb wel wat meer werken om de andere kant op te krijgen, maar desalnietteplus wel ideaal om flinke afstanden mee te overbruggen.
 
Ik weet dat jullie van de fotos zijn ;)
Heb vandaag mijn motor opgehaald en zal er morgen een mooie foto van maken.
Woont er iemand onder rotterdam die een ander zadel op zijn gsr heeft?
Kreeg na 1,5 uur wat last van zadelpijn en misschien kan iemand uit de buurt zijn zadel een uurtje wisselen.
Het haperen, welke bekend staat bij de gsr, was me niet opgevallen tijdens de proefrit, nu naar aanschaf helaas wel.
Moet ik nog even aan wennen ;).
Zoals ik gezegt heb laat ik er dinsdag een quickshifter op zetten (en een usb aansluiting voor navigatie/telefoon).
Zal de motor voornamelijk voor woon werk verkeer gebruiken tijdens de zomer maanden en hier en daar een ritje voor de lol (ben een goedweerrijder).
Heb nog een vraagje over de banden, heb wat negatieve recenties hier gelezen over de bt013 banden. Bij mij zijn de banden vervangen voor de b013pro banden. Iemand daar ervaring mee.
Ps. Las in het part 15 verhaal over een trip van 1 tm 4 juli, kan ik me daar voor inschrijven? Of moet ik dit forum in de gaten houden voor annuleringen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan