Suzuki GSR 600 Deel 16

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welkom alle nieuwelingen.

jullie hadden volgens mij nog best een heleboel vragen waar ik misschien wel antwoord op zou kunnen geven. Helaas heb ik even de tijd niet gehad om dat zo 1 2 3 weer te lezen en te beantwoorden. Je mag me altijd een pbtje sturen zodat het voor mij ook wat overzichtelijker is.

Het wordt wel tijd voor nieuwe noordelingen want de meeste GSR-rijders komen uit het westen of zuiden. Noorderlingen waar blijven jullie met je GSR??

Wanneer doen we weer een meet? Heb er wel weer zin in namelijk. Ik heb het huis nog te koop staan en nog geen nieuw huis kunnen vinden dus bij mij blijft helaas de BBQ nog even uit> :(
 
Hallo allemaal,

Ik heb helaas een probleempje met mijn GSR.

Tussen de 2000 en 6000 toeren lijkt de motor wat te stotteren, alsof de inject en/of luchttoevoer niet helemaal lekker constant loopt. Als ik doortrek tot de wat hogere toeren is het weg. Ook is het toerental niet altijd constant bij het stationair laten lopen. Het valt me wel op dat dit niet/minder voorkomt bij een koude start.

Is iemand bekend met dit probleem of heeft een idee over wat het zou kunnen zijn? Ik denk zelf aan een fout afgestelde injectie, aangezien er Leovince sportuitlaten gemonteerd zijn. Ik weet niet of een vorige eigenaar hem daarna heeft laten remappen ( en of dat uberhaupt nodig is)

Ik heb ook vaker gelezen dat een GSR last kan hebben van on/off problemen, maar ik weet niet zo goed wat het inhoudt.
 
Robin,

Ervaar wat jij beschrijft.
Mijn motor stottert ook onder de 5-6000 toeren.
Mijn motor is overigens helemaal standaart, denk dat elke gsr hier last van heeft.
Heeft iemand hier een fix voor laten uitvoeren?
Heb er zelf nog niks aan laten doen, stoor me er nog niet aan.
 
Dit zou het on/off effect kunnen zijn, al kan ik me even niet meer voor de geest halen welke toerentallen dat plaatsvond, iig bij rustiger rijden en wat lager in de toeren.
Het valt af te stellen op de testbank, Hoegee is daar goed in schijnt. Verder is het een GSR dingetje, ik kon er prima mee leven.


En wat betreft n meeting, BBQ ergens doen :P
 
Hoi Robin en Helnas. Afgelopen jaar heb ik precies hetzelfde probleem gehad. Tussen de 4000 en 6000 toeren inzakken, stotteren en stationair liep hij ook niet goed. Dit is inderdaad vaak bij de GSR en ook de GSXR. Bij mij heeft het erg geholpen om de TPS sentor af te laten stellen. Je kan hier ook meer over vinden op het GSXR forum. Ik heb dit laten doen door de motorzaak waar ik hem gekocht had en binnen 30 min reed ik weer rond zonder enige problemen. Het inzakken blijft altijd wel een beetje maar lang niet meer zo erg als voorheen.
 
:W

Ik ben aan het opruimen en kom nog wat gsr dingetjes tegen...
Iemand interesse in een O2 eliminator? of een bakje shims?
Ik :] tegenwoordig op een Tiger900 :X dus heb hier niets meer aan.
 
mn zoektocht is gestart naar een knappe GSR... Nou heb ik er nog niet op gezeten, maar een lichaamslengte van 1.88mtr is dit een beetje te doen op zo'n GSR, of wordt dit al een beetje krap?
 
Garage opruiming! Heb nog een originele demper liggen. En jawel, in een echt stoffen zakje waar de GPR Ghost in kwam :P
Geinteresseerde(n): stuur even een PM of zo. Ik gooi hem over een paar weken bij het oud ijzer, hoef er dus ook niets voor te hebben, en je krijgt er wellicht nog een kop koffie bij (kopje wel weer inleveren). Ik ben woonachtig nabij Sneek, dus mogelijk niet echt in de buurt 8-)
 
Sinds enige tijd heb ik een actioncam waarmee ik de ritjes op de motor wil filmen. Helaas zie ik op dit moment geen mooie plaats op de GSR om de cam te monteren; mede door het aanwezige kuipruitje.

Ik ga er vanuit dat er meer GSR rijders zijn met een actioncam en ben dan ook benieuwd hoe jullie deze monteren?
full
 
mn zoektocht is gestart naar een knappe GSR... Nou heb ik er nog niet op gezeten, maar een lichaamslengte van 1.88mtr is dit een beetje te doen op zo'n GSR, of wordt dit al een beetje krap?

Ligt er ook aan op welke manier je lang bent. Mijn vriend is 1.93 maar heeft geen lange benen maar juist een lang bovenlichaam en die zat nog wel prima op mijn motor. Heb je mega lange stelten dan zou ik toch eerst gewoon es gaan proefrijden bij een dealer oid. En als je dan ziet dat het goed zit serieus gaan zoeken.
 
Sinds enige tijd heb ik een actioncam waarmee ik de ritjes op de motor wil filmen. Helaas zie ik op dit moment geen mooie plaats op de GSR om de cam te monteren; mede door het aanwezige kuipruitje.

Ik ga er vanuit dat er meer GSR rijders zijn met een actioncam en ben dan ook benieuwd hoe jullie deze monteren?[afbeelding]


Op je helm? :]
 
mn zoektocht is gestart naar een knappe GSR... Nou heb ik er nog niet op gezeten, maar een lichaamslengte van 1.88mtr is dit een beetje te doen op zo'n GSR, of wordt dit al een beetje krap?

Ik ben 1,93 met lange benen en kan er prima op reiden. Kniehoek is wel klein maar dat heb je al snel met een naked. Door het stuur zit je best rechtop.
 
Sinds enige tijd heb ik een actioncam waarmee ik de ritjes op de motor wil filmen. Helaas zie ik op dit moment geen mooie plaats op de GSR om de cam te monteren; mede door het aanwezige kuipruitje.

Ik ga er vanuit dat er meer GSR rijders zijn met een actioncam en ben dan ook benieuwd hoe jullie deze monteren?[afbeelding]

Ik heb hem altijd op mijn valbeugels zitten. Zit super mooi daar maar dan moet je er wel valbeugels op hebben 😉. Anders inderdaad op je helm met 3M tape of zoiets.
 

Het zal tussen de oren zitten, maar het voelt ergens niet goed om een stuk tape op een helm van een paar 100 euro te plakken O-)

Heb einde van de ochtend een chestmount ontvangen, dus anders eerst daar maar eens mee aan de slag.
Alle tips blijven welkom :]
 
Over het algemeen werkt de tape goed als je de handleiding volgt. (Ontvetten, 24 uur rusten enzo)

Zelf heb ik een drift op me motor en ski helm en nog nooit problemen mee gehad. Voor de zekerheid wel een zekering aan de helm met een elestiek.
 
Ik heb een chin-mount gemaakt door een gopro mount met Sugru aan mn kinstuk te bevestigen.
 
ik zit ook aan te denken om de go pro te monteren, aan de ene kant is helm wel handig, andere kant statisch op de motor.

Ben nog aan het kijken naar een slot, past dat onder de kleine buddy?
 
ik zit ook aan te denken om de go pro te monteren, aan de ene kant is helm wel handig, andere kant statisch op de motor.

Ben nog aan het kijken naar een slot, past dat onder de kleine buddy?

Als je een goede maat schijfremslot kiest past het precies.


Paddockx1.jpg


ik heb zoiets
 
Laatst bewerkt:
zoektocht is gestaakt.... ik heb m, wat een heerlijke fiets zeg. Dat stuurt scherp zeg... en goed afgeveerd. heerlijk
 
Na het nodige zoeken helaas op het forum en via google geen antwoord kunnen vinden...
Heeft iemand van jullie ervaring met het monteren van navigatie/smartphone?

Uiteraard kom je bij het zoeken uit op de verschillende mogelijkheden van RAM mount, maar ik kan hier geen foto's op de GSR van vinden. En gezien de prijzen ben ik ook benieuwd naar ervaringen/voordelen tov iets als dit
 
Bij navi zit meestal wel een RAM mount.
Telefoon geen ervaring mee, mag je wel een goede waterdichte hoes hebben
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan