Suzuki GSR 600 Deel 16

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wellicht ook tijd om kleppen te laten stellen. Kwestie van in het onderhouds boekje kijken bij welke km stand dit is voorgeschreven en of dit eventueel al gebeurd is.

Kleppen stellen is wel tijdrovend en dus kostbaar, maar zo af en toe noodzakelijk.
 
Duidelijk. Motoport gaf aan dat dit zo'n € 250,- zal kosten, dus is nog te overzien. .

Wil iedereen bij deze in ieder geval bedanken voor de hulp en de reacties :t
 
Zo'n 32000. Weet niet wanneer dit vervangen zou moeten worden.

Mijn GSR had dezelfde symptomen als de jouwe. Recent naar de garage gebracht voor kleppen stellen bij 24k (volgens schema) -> 6 kleppen te strak. Garage heeft gelijk ook de stationair nog even gesteld en nu nergens meer last van.
 
Goedemorgen, even voorstellen....
Arjen, bijna 51 jaar, woonachtig omgeving Eindhoven.
Heb de laatste 3 jaar op een Fireblade gereden (niet zo veel trouwens, en deze zal eerdaags op Marktplaats komen). Het (ontbreken van) zitcomfort van een blade stond me de laatste tijd wat tegen dus op zoek gegaan naar iets waarbij ik wat rechterop kan zitten. Heb vorige week een mooie GSR600 uit 2007 gekocht.
Wat ik merk is dat mijn stationair toerental ergens rond de 1200-1500 ligt (wat het exact is zou ik even na moeten kijken). Dat is prima dus denk ik. Echter als ik in een normaal tempo weg wil rijden, dus ik geef wat gas, dan zakt het toerental even in. Dus moet ik er wat extra gas bijgeven.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? had al gegoogeld maar vind niet echt direct een bericht hierover.
 
Klinkt als hetzelfde probleem als wat ik ervaar. Misschien kan je jezelf vinden in de situatie die ik een paar berichten eerder heb aangekaard?

En voor ik het vergeet: welkom bij de club! :]
 
Zo'n 32000. Weet niet wanneer dit vervangen zou moeten worden.

Dan wordt het wel tijd voor kleppen stellen ja. (Als dat niet gedaan is) Suzuki schrijft voor bij 24.000.
Heb het bij mij laten doen bij 41.000 ( daarvoor is het zeker niet gebeurt, heb de motor sinds 11.000 km) en het daarna niet of nauwelijks last gehad van uitvallen. Ook liep de motor enorm veel soepeler daarna.
 
Goedemorgen, even voorstellen....
Arjen, bijna 51 jaar, woonachtig omgeving Eindhoven.
Heb de laatste 3 jaar op een Fireblade gereden (niet zo veel trouwens, en deze zal eerdaags op Marktplaats komen). Het (ontbreken van) zitcomfort van een blade stond me de laatste tijd wat tegen dus op zoek gegaan naar iets waarbij ik wat rechterop kan zitten. Heb vorige week een mooie GSR600 uit 2007 gekocht.
Wat ik merk is dat mijn stationair toerental ergens rond de 1200-1500 ligt (wat het exact is zou ik even na moeten kijken). Dat is prima dus denk ik. Echter als ik in een normaal tempo weg wil rijden, dus ik geef wat gas, dan zakt het toerental even in. Dus moet ik er wat extra gas bijgeven.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? had al gegoogeld maar vind niet echt direct een bericht hierover.


Probleem klinkt inderdaad een beetje hetzelfde als dat van Moto-Dave (en vele andere GSR rijders). Wat is de km stand? Weet je de onderhoudshistorie?
 

Probleem klinkt inderdaad een beetje hetzelfde als dat van Moto-Dave (en vele andere GSR rijders). Wat is de km stand? Weet je de onderhoudshistorie?

Thx voor het verwelkomen :)

km-stand ehhh... niet uit mijn hoofd. Ergens rond de 40.000 volgens mij. Ik weet dat hij in 2017 een grote beurt heeft gehad bij een Suzuki dealer (ik heb de nota er bij gekregen). Ik weet niet wat de km-stand toen was. Zou ik misschien kunnen zien op de nota als ik weer thuis ben morgen. Volgens mij zijn er destijds ook kleppen gesteld en wat slangetjes vervangen.
Het vaker voorkomende probleem van koppeling inknijpen en afslaan heb ik gelukkig (nog) niet. Het niet in de versnelling komen tijdens terugschakelen wel af en toe. Dat probleem lees ik ook wel her en der.
Voor de rest een fijne flexibele motor. Uiteraard wel wat minder "snel" dan mijn CBR900RR maar goed, dat wist ik toen ik hem kocht :)
Is het inkakken van het toerental bij optrekken zelf te verhelpen? Ik bedoel ik neem aan dat dit niet via het opschroeven van het stationair toerental kan gebeuren, want dat lijkt me goed.
 
Laatst bewerkt:
Thx voor het verwelkomen :)

km-stand ehhh... niet uit mijn hoofd. Ergens rond de 40.000 volgens mij. Ik weet dat hij in 2017 een grote beurt heeft gehad bij een Suzuki dealer (ik heb de nota er bij gekregen). Ik weet niet wat de km-stand toen was. Zou ik misschien kunnen zien op de nota als ik weer thuis ben morgen. Volgens mij zijn er destijds ook kleppen gesteld en wat slangetjes vervangen.
Het vaker voorkomende probleem van koppeling inknijpen en afslaan heb ik gelukkig (nog) niet. Het niet in de versnelling komen tijdens terugschakelen wel af en toe. Dat probleem lees ik ook wel her en der.
Voor de rest een fijne flexibele motor. Uiteraard wel wat minder "snel" dan mijn CBR900RR maar goed, dat wist ik toen ik hem kocht :)
Is het inkakken van het toerental bij optrekken zelf te verhelpen? Ik bedoel ik neem aan dat dit niet via het opschroeven van het stationair toerental kan gebeuren, want dat lijkt me goed.

Goedemorgen mensen,

Gisteren even gekeken wat de km stand is, die is 32305km. En even op de nota van de laatste beurt gekeken. Op
14-09-2017 zijn tijdens de 24000km beurt (km stand 29017km) de kleppen gesteld. Dat is dus iets meer dan 3000 km geleden.
Je zou dan verwachten dat die niet nu alweer gesteld moeten worden? Of is dat wel mogelijk?
Gisteren nog even een stuk wezen rijden maar het is wel irritant dat je niet fatsoenlijk weg kunt rijden vanuit stilstand. Toerental schommelt dan zo erg, net of je heel veel gas geeft om weg te komen zeg maar. Beetje als iemand die net zijn rijbewijs heeft en op een vreemde motor zit 😜
 
Goedemorgen mensen,

Gisteren even gekeken wat de km stand is, die is 32305km. En even op de nota van de laatste beurt gekeken. Op
14-09-2017 zijn tijdens de 24000km beurt (km stand 29017km) de kleppen gesteld. Dat is dus iets meer dan 3000 km geleden.
Je zou dan verwachten dat die niet nu alweer gesteld moeten worden? Of is dat wel mogelijk?
Gisteren nog even een stuk wezen rijden maar het is wel irritant dat je niet fatsoenlijk weg kunt rijden vanuit stilstand. Toerental schommelt dan zo erg, net of je heel veel gas geeft om weg te komen zeg maar. Beetje als iemand die net zijn rijbewijs heeft en op een vreemde motor zit 😜

3000 km zou wel erg snel zijn.....
Slipt je koppeling?
Staat de gaskabel wel strak genoeg?
Spanning van de ketting goed?
Veel vuil bij het voortandwiel?
 
3000 km zou wel erg snel zijn.....
Slipt je koppeling?
Staat de gaskabel wel strak genoeg?
Spanning van de ketting goed?
Veel vuil bij het voortandwiel?
Volgens mij is alles wat je opnoemt verder wel goed. Het gebeuren is wat lastig te omschrijven. Het is niet constant zeg maar. Het toerental gaat ineens omhoog en zakt dan weer in. Ik kan er wel gewoon mee rijden maar het moet wat met gevoel zeg maar. En het klinkt wat vreemd als je er bij staat 😀 vanwege het hoge toeren. Ik heb ook het idee dat als hij koud is ik er geen last van heb. Is hij warm dan wel.
 
Hallo allemaal,

Eeuwen geleden dat ik hier voor het laatst geweest ben. Ik had in 2016 ook last van het uitval probleem. Kleppen gecontroleerd bij 34000 km en stonden perfect. Maar bleek toch gewoon de stationair schroef te zijn. Sindsdien heeft de fiets nu 2 jaar stil gestaan met een volle tank en toevoeging. Startte binnen 2 seconden. Nu maar ff een beurt geven en olie vervangen. Arme beessie zal niet blij zijn met me. Haha al heeft hij warm en droog gestaan
 
Ik had ook het bekende uitval probleem(32k) bij het inknijpen van de koppeling,
Na controlle van de kleppen bij mijn garage stonden die precies in het midden van min/max waarde. Omdat ik al zoveel over de kleppen gelezen had, had ik toch een mailtje naar Suzuki gestuurd. Daar heeft de technische dienst de tip gegeven om de kleppen op de maximale waarde te stellen. Nu loopt t blokje als een zonnetje en slaat tie niet meer uit met de koppeling in!
 
Maar nu lekker vaak rijden? :]

Het is wel het idee om vaker te gaan rijden inderdaad. Ik woon op Goeree Overflakkee en de files richting Rotterdam beginnen mij een beetje de keel uit te hangen. Plus ik had eerder gewoon weinig zin om te rijden omdat dat onding dus steeds uit viel.
 
Ik had ook het bekende uitval probleem(32k) bij het inknijpen van de koppeling,
Na controlle van de kleppen bij mijn garage stonden die precies in het midden van min/max waarde. Omdat ik al zoveel over de kleppen gelezen had, had ik toch een mailtje naar Suzuki gestuurd. Daar heeft de technische dienst de tip gegeven om de kleppen op de maximale waarde te stellen. Nu loopt t blokje als een zonnetje en slaat tie niet meer uit met de koppeling in!

Dat is overigens een goede tip. De kleppen stonden bij mijn controle ook exact in het midden tussen min en max. Bij de volgende keer dat de kleppen aan de beurt zijn laat ik ze richting de maximale waarde stellen. Ik had ook al zoiets vernomen inderdaad. Voorlopig vind ik het best met een stationair toerental van rond de 1600.
 
Kleppen stellen tegen het uitvallen? Bespaar je n boel geld en speel eerst met de stationair schroef, dat kan je zelf, zonder gepeperde rekening van de garage. ;)
Mocht het dan nog niet weg zijn, is op de dynobank zetten ook een goed idee, betere afstelling en prettiger rijden.

Zelf gelukkig nooit last van gehad bij de gsr.
 
Goedemiddag allen,
Bij deze wil ik mij voorstellen.

Rick, 32 jaar en woonachtig te Hoofddorp.
Voor woon werk verkeer rijd ik op een (hoe raad je het) Suzuki GSR600 uit 2007.
Deze heb ik nu ongeveer een jaar en hij staat op plusminus 22.000km.

Inmiddels wat kleine dingetjes aangepast naar mijn smaak.
Mocht er iemand een standaard zwart zadel hebben liggen waar die vanaf wilt of die wilt ruilen met mijn huidige zwart/rode variant dan houd ik me aanbevolen!
Ik ga het hier in de gaten houden wanneer de eerstvolgende meet is, en dan kom ik zeker even buurten :D

1398351
1398352
1398353
 
Goedemiddag allen,
Bij deze wil ik mij voorstellen.

Rick, 32 jaar en woonachtig te Hoofddorp.
Voor woon werk verkeer rijd ik op een (hoe raad je het) Suzuki GSR600 uit 2007.
Deze heb ik nu ongeveer een jaar en hij staat op plusminus 22.000km.

Inmiddels wat kleine dingetjes aangepast naar mijn smaak.
Mocht er iemand een standaard zwart zadel hebben liggen waar die vanaf wilt of die wilt ruilen met mijn huidige zwart/rode variant dan houd ik me aanbevolen!
Ik ga het hier in de gaten houden wanneer de eerstvolgende meet is, en dan kom ik zeker even buurten :D
Hoi Rick,
Mooie fiets, zelf vind ik je zadel wel goed bij de rode tekst op t kontje passen. Heb je een twee-kleurige voorwiel? Of vertekend dat op de foto?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan