Suzuki GSR 600 Deel 16

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb het ook zelf gedaan. De oude leiding op de ABS pomp los krijgen was even lastig. Zonder goed gereedschap kan je er beter niet aan beginnen. (O.a. open ringsleutels en vacuüm pomp om makkelijk te ontluchten)

De versie zonder ABS zal wel makkelijker te doen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Hieronder de foto’s.
De twee setjes zijn verkocht en daarmee ook de montageplaten, bedankt voor de massale interesse.
Mocht je ooit geïnteresseerd zijn om ook van die tassen op je gsr6oo te zetten neem dan maar contact met me op. Heb nog 1 setje platen voor montage aan de trillingsdempers aan de achterkant. Mag gratis en voor niks als je die tassen al hebt.
 
Mocht iemand ooit een grote originele kuip willen, de mijne mag voor een mooi bod weg.

Nieuwprijs zit rond de 6/700 euro en ze schijnen zeldzaam te zijn.
 

Bijlagen

  • image-28-07-2019_16-39-06.jpg
    image-28-07-2019_16-39-06.jpg
    126,1 KB · Weergaven: 10
  • image-28-07-2019_16-38-40.jpg
    image-28-07-2019_16-38-40.jpg
    145,5 KB · Weergaven: 8
Mocht iemand ooit een grote originele kuip willen, de mijne mag voor een mooi bod weg.

Nieuwprijs zit rond de 6/700 euro en ze schijnen zeldzaam te zijn.

De nieuwprijs voor deze topkuip was in 2011 € 399,00 bij Suzuki (zelf daar gekocht toen) en is nu nog nieuw te bestellen voor +/- € 355,00 als je even geduld hebt en indien voorradig......
Verder kan ik een ieder die het interessant vind deze kuip aanraden :Y
 
Zou iemand mij de orginele tandwielverhouding kunnen benoemen van de gsr600 uit 2007

Ej zie afbeeldingen voor 16 achter 48 tanden.


Hallo allemaal,

Zal me ook even voorstellen. Ik ben Corné rijd uiteraard eenook gsr 600 al een aantal jaar. Heb veel meegelezen hier op het forum en dacht laat ik me nu aanmelden.
Ben zelf automonteur dus wil op de technische dingen aanhaken. Motorfietd techniek verschilt wel wat maar alle kennis mooi meegenomen. Zal later nog wat foto's plaatsen.

Groetjes Corné
 

Bijlagen

  • Screenshot_2019-07-30-12-56-25.png
    Screenshot_2019-07-30-12-56-25.png
    73,8 KB · Weergaven: 10
  • Screenshot_2019-07-30-12-55-01.png
    Screenshot_2019-07-30-12-55-01.png
    76,1 KB · Weergaven: 12
Ej zie afbeeldingen voor 16 achter 48 tanden.


Hallo allemaal,

Zal me ook even voorstellen. Ik ben Corné rijd uiteraard eenook gsr 600 al een aantal jaar. Heb veel meegelezen hier op het forum en dacht laat ik me nu aanmelden.
Ben zelf automonteur dus wil op de technische dingen aanhaken. Motorfietd techniek verschilt wel wat maar alle kennis mooi meegenomen. Zal later nog wat foto's plaatsen.

Groetjes Corné

 
Aangezien ik mijn gsr wil verkopen en een andere uitlaat niet voor meerwaarde zorgt, wil ik mijn GPR ghost los verkopen. Heeft er iemand interesse in? Met inruil van de originele uitlaat uiteraard.

Pb me maar bij interesse.

Edit: uitlaat is reeds vergeven.
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond iedereen,

Vanwege mij zwangerschap heb ik besloten mijn geliefde Suzuki GSR 600 te verkopen. Hij is uit 2008, heeft minder dan een jaar geleden nog een grote beurt gehad waarbij o.a. alle kleppen zijn gesteld en er zitten gloednieuwe bandjes op! Km stand is 58000. Bon van de grote beurt en de banden zijn aanwezig. Altijd goed voor gezorgd alleen ik vind het zonde als hij zo lang stof gaat happen in de schuur omdat ik er tijdens mijn zwangerschap niet meer op rij. Prijs 3750,-

(op deze foto staan de oude bandjes, de nieuwe banden zijn er 1,5 maand geleden op gezet en is maar een paar honderd km mee gereden)
IMG_0392.jpeg
 
Goedenavond iedereen,

Vanwege mij zwangerschap heb ik besloten mijn geliefde Suzuki GSR 600 te verkopen. Hij is uit 2008, heeft minder dan een jaar geleden nog een grote beurt gehad waarbij o.a. alle kleppen zijn gesteld en er zitten gloednieuwe bandjes op! Km stand is 58000. Bon van de grote beurt en de banden zijn aanwezig. Altijd goed voor gezorgd alleen ik vind het zonde als hij zo lang stof gaat happen in de schuur omdat ik er tijdens mijn zwangerschap niet meer op rij. Prijs 3750,-

(op deze foto staan de oude bandjes, de nieuwe banden zijn er 1,5 maand geleden op gezet en is maar een paar honderd km mee gereden)
Bekijk bijlage 1420643
Gefeliciteerd! En hopelijk vindt de motor snel een nieuwe eigenaar. Wie weet kunnen we hem of haar hier binnenkort welkom heten.
 
Op mijn 2007 gsr met 24.000 km met een prijs van 3000 euro komt geen hond af. Dus ik vrees dat de prijs van 3750 die jij vraagt hoog gegrepen is.
 
Iemand interesse in:

- Originele uitlaat
- Originele remleidingen voor
- Originele remleiding achter

?

Ik heb ze overcompleet wegens upgrades. Bouwjaar is 2006, verkeren in zeer goede staat! Doe een leuk bod via PM :)
 
Hey hoi, oud-GSR-owner hier, ik maak even een stopje in dit forum. Ik zie zo al een heleboel nieuwe namen, maar ook nog wat oude bekenden. Ik doe niet zo veel meer op MF.
Wel laatst weer van brommert gewijzigd, dus na de GSR 600 is er een Yammie FJR 1300A geweest die nu weg is, en is vervangen door een Aprilia Caponord 1200 Rally, waar ik heel erg blij mee ben. Stuurt weer lekker licht, en die dikke V-twin klapt er lekker in :)
Ik ga proberen hier weer af en toe mee te lezen, maar mocht dat nou niet lukken, het gaat jullie goed, de glimmende kant boven houden dus........ :W
 
Hebben mensen hier ervaring met monteren van stalen remleidingen? Welk merk en welke layout (2 directe leidingen vanuit pomp naar elke klauw of leiding tussen 2 klauwen) gebruiken jullie?

Zit te kijken naar een setje leidingen van HEL maar twijfel over de layout :P

Zeker doen!
Heb zelf ook gedaan van HEL in de standaard layout.
Ontluchten gaat prima en lukt het niet dan kom je maar langs.
 
Dag Allen,

Laat ik mij ook maar even voorstellen sinds ik de trotse eigenaar ben geworden van een GSR uit 2007. Mijn naam is Martin en ik heb mijn rijbewijs vorige maand mogen afhalen bij het gemeentehuis in Arnhem. Twee weken later stond er de mooiste zwart-grijze machine onder de carport te glanzen, nadat ik haar twee keer heb bekeken en proefgereden.

Sindsdien heb ik er ongeveer 400 kilometer mee gereden:] en heb ondertussen zo mijn bedenkingen over het (zogenaamde) gepleegde onderhoud en de staat waarin mijn GSR verkeerd. Dat neemt overigens niet weg dat ik nog steeds vol genot op de motor stap en lekker ga rijden, maar het blijft toch knagen in mijn achterhoofd. Het kan uiteraard dat ik beren op de weg zie, maar een ervaren blik zou fijn zijn.

De volgende zaken zijn mij ondertussen opgevallen
  1. Bij een koud blok is het stationair toerental rustig rond de 1300RPM. Bij een warm blok schommelt deze onrustig tussen de 1000 en 1400 RPM;
  2. Bij remmen en terugschakelen slaat de motor soms af. Eenvoudig te starten door de startknop, soms start hij ook weer vanzelf;
  3. De gashendel heeft te veel speling, zelfs na het afstellen via de stelmoeren, en je hoort de kleppen open en dicht slaan;
  4. Last van "Aan - uit" effect. Het verschil tussen wel of geen toevoer van benzine is merkbaar en leidt tot schokkerig rijgedrag;
  5. De koppeling pakt pas heel laat op bij het op laten komen en luistert verder heel nauw. Stapvoets rijden zit er bijna niet in;
  6. Een tikkend geluid lijkt vanuit het motorblok te komen.
De bovenstaande zaken zijn eigenlijk alleen vervelend op lage snelheden en bij stoplichten, woonwijken etc, maar dit zijn juist de omstandigheden dat je m.i. moet kunnen vertrouwen op je fiets. Hoge snelheden en het bochtenwerk gaat verder prima.

Ik ben voornemens om haar een grote beurt te laten geven, maar toch wel benieuwd wat deze klachten veroorzaakt. Op de fiets van mijn vriendin (MT-07) herken ik dit beeld totaal niet. Ook ten tijde van de proefritten op de GSR hiervan niks gemerkt.


Verder wil ik nog even kwijt dat de MF-sticker al besteld is*D. Mocht je dus iemand onhandig door files op de Pley zien manoeuvreren, moet je er maar voorbij en haak ik wel aan:9


Groeten Martin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan