Suzuki GSR 600 Deel 16

Status
Niet open voor verdere reacties.
Graag verder contact per e-mail.
Via mijn onderschrift kan je mijn gegevens wel vinden.
Morgen ben ik weer op de zaak.

Dubbel blij dat je in dit topic reageert *O*
Een leuke brommert te koop en ik weet eindelijk weer welke zaak (waarvan ik de naam was vergeten) in de regio bij die ene MF'er (waarvan ik ook de naam was vergeten) hoort......Neem eerdaags contact op voor wat nieuw rubber onder m'n brommers...
 
Een hoop mooie punten zijn al genoemd zag ik. Ik zou aanvullend nog even kijken naar de staat van ketting en tandwielen (niet dat dat een afknapper hoeft te zijn, maar kost toch al gauw weer €200, mooi onderhandelingspuntje) en vooral ook tijdens de proefrit voelen of je zaken voelt die je niet zou moeten voelen bij een motor. Verder zijn er optisch niet zo gek veel dingen die je zo kunt zien los van wat er al genoemd is.
 
Ik heb een probleempje..

Gedurende de laatste twee ritten ervaar ik het euvel dat mijn rechter knipperlichten wisselvallend reageren op de L+R schakelaar en op de alarmlichtenschakelaar. Ook de rechter richtingaanwijzer op het dashboard gaat in dat geval niet aan. Vandaag, bij het wegrijden deden ze het weer, maar gedurende de rit gebeurde er helemaal niets als ik richt aangaf naar rechts.

Linker knipperlichten hebben dus helemaal geen problemen. Grootlicht, toeter, stadsverlichting, remlicht, handvatverwarming doen het ook allemaal. Motor start verder ook prima.

Iemand een idee?
 
Ik heb een probleempje..

Gedurende de laatste twee ritten ervaar ik het euvel dat mijn rechter knipperlichten wisselvallend reageren op de L+R schakelaar en op de alarmlichtenschakelaar. Ook de rechter richtingaanwijzer op het dashboard gaat in dat geval niet aan. Vandaag, bij het wegrijden deden ze het weer, maar gedurende de rit gebeurde er helemaal niets als ik richt aangaf naar rechts.

Linker knipperlichten hebben dus helemaal geen problemen. Grootlicht, toeter, stadsverlichting, remlicht, handvatverwarming doen het ook allemaal. Motor start verder ook prima.

Iemand een idee?

Ik zou zeggen het relais, aangezien de alarmlicht schakelaar er ook niet voor zorgt dat rechts wel knippert. Anders had het de schakelaar kunnen zijn...
 
Slecht contact in de stekkers van je rechter raw's?
Of inderdaad relais zoals mrHeer zegt...
Stekkertjes even losmaken wat siliconenspray o.i.d. inspuiten en weer terug.
Dat niet goed? Zelfde verhaal met het relais.
Relais zit achter het motorblok net boven de achterbrug...
 
Contactpunten reinigen zou ik inderdaad ook eerst proberen, goede tip van Roeleey, had ik nog even niet aan gedacht. Contactspray of WD40 doet vaak wonderen.

Als je toch het relais moet doen houd er dan rekening mee dat je daar niet lekker bij kunt en haal wel de relais houder los van het frame (soort rubberen dop) anders is het helemaal verschrikkelijk om erbij te komen. Ik heb hem een aantal weken geleden vervangen voor een LED relais en ik voel de schrammen nog steeds op mijn hand :')
 
Heren,

Bedankt voor de antwoorden! Ik zal eerst beginnen met de stekkertjes en daarna doorgaan naar de relais. Weten jullie uit het hoofd of in het onderhoudsboekje staat waar de stekkers e.d. zich bevinden? Of tips waar ik moet beginnen?

Zal sowieso een projectje zijn voor na het afstuderen. Tot die tijd dan maar even geen :].
 
Heren,

Bedankt voor de antwoorden! Ik zal eerst beginnen met de stekkertjes en daarna doorgaan naar de relais. Weten jullie uit het hoofd of in het onderhoudsboekje staat waar de stekkers e.d. zich bevinden? Of tips waar ik moet beginnen?

Zal sowieso een projectje zijn voor na het afstuderen. Tot die tijd dan maar even geen :].
Stekkers zitten onder de linker voorkap, waar je richtingaanwijzer ook in zit. Maar ik zou ook de bedieningsunit van de raw's even open schroeven en die contacten ook meepakken. Uiteraard zitten er bij de raw's zelf ook nog stekkertjes. Het relais zit, zoals Roeleey al zei, achter het motorblok boven de achterbrug. Ongeveer thv je standaard.
 
Hallo,

Nieuw hier dus wil me even voorstellen. Ik ben Niels, 27j, woonachtig te Erpe (België). Rijbewijs voor de motor behaald in april 2019 en toen ook mijn eerste motor gekocht. Suzuki GSR 600 uit 2007.
104171561_199599691248463_5267082796487685944_n.jpg
104110419_647981335794221_2466718102849399454_n.jpg


Zijn er toevallig nog mensen die in mijn regio wonen en die weten waar ik de motor het beste kan binnen doen voor onderhoud?

Groeten,
Niels
 
Welkom Niels!

Leuk dat je hier ook aanwezig bent *O*

Zijn er toevallig nog mensen die in mijn regio wonen en die weten waar ik de motor het beste kan binnen doen voor onderhoud?
Gewoon thuis in de garage en het werkplaats handboek in de openingspost erbij pakken! :t
Genoeg mensen om tips te geven in deze groep.
 
Welkom Niels!

Leuk dat je hier ook aanwezig bent *O*

Bedankt! :)

Gewoon thuis in de garage en het werkplaats handboek in de openingspost erbij pakken! :t
Genoeg mensen om tips te geven in deze groep.

Kan ik inderdaad een kans geven. Ben zelf nog maar een beginneling betreffende de hele mechaniek, maar ik probeer langzaam aan steeds wat bij te leren.
Ben momenteel ook bezig met een projectje van 1983 (Honda CBX400 F2), tot hiertoe enkel nog maar bezig met demonteren :P
 
Welkom Niels! Mooie kleurstelling!


Stekkers zitten onder de linker voorkap, waar je richtingaanwijzer ook in zit. Maar ik zou ook de bedieningsunit van de raw's even open schroeven en die contacten ook meepakken. Uiteraard zitten er bij de raw's zelf ook nog stekkertjes. Het relais zit, zoals Roeleey al zei, achter het motorblok boven de achterbrug. Ongeveer thv je standaard.

Gisteren en vandaag bezig geweest. De bedieningsunit, het stekkertje van de raws en de rechterlamp zelf geheel schoongemaakt van binnen en ingespoten met WD-40. Helaas geen succes. Relais nog niet naar gekeken.

Mijn bevindingen dusver:

- De rechterlamp en het stekkertje is niet stuk. Deze doen het prima als ik hem aansluit op de linkerkant;
- De zekering doet het ook goed (was in eerste instantie onder de indruk dat dit het relais was... aldoende leert men..)
- Linker RAWS doen het altijd;
- Als ik de rechter voor RAW ontkoppel, wil het signaal lampje en de rechter achter RAW wel eens aangaan, maar vaak ook niet;
- Als ik beide voor RAWs ontkoppel dan idem als hierboven;
- Als een RAW ontkoppelt wordt, dan knipperen de overige raws (en het signaallampje) veel sneller;
- De stekkers vanuit de bedieningsunit die, naar ik neem aan, worden aangesloten op de kabelboom; zitten bij mij onder de tank. Zie ook foto. Is dit normaal?
dcfb1185-a471-49dd-9574-246d6705de83.jpg
r
4ddd014b-0372-4e8b-8f7b-5bdecdb59d77.jpg
 
Welkom Niels! Mooie kleur idd.
En voor onderhoud, zelf een oliewissel doen is best gemakkelijk, alleen de eerste keren wat eng. Al doende leert men.

@Chilled , die kabels horen zo te lopen iig. Die gaan door t frame, onder de tank door.
Wat betreft je RAW, lampje zelf ok? En dan toch misschien t relais, anders n vaag probleem, kabelbreuk ergens misschien.
 
Goedemorgen mede GSR rijders!:]

Zoals sommigen wellicht al hadden meegekregen staat er een ritje gepland voor zondag 5 juli a.s. Dit zal een rit zijn in het zuiden des lands (West-Brabant/stukje Zeeland) gevolgd door een BBQ. Ik heb meer dan voldoende ruimte om de 1,5m te kunnen waarborgen voor de mensen die dat wensen. Mooie gelegenheid om een lekker stukje te rijden en eventueel nieuwe mensen te ontmoeten!

Mocht je willen aansluiten, stuur mij dan even een privébericht!

*O*
 
Hallo mede GSR rijders,
Ik ben een beginnende motor rijder. Ik heb sinds een week een Suzuki GSR 600 uit 2006 gekocht.

Tijdens het rijden viel het me op dat de motor uitvalt tijdens het terugschakelen. Het gebeurd als ik de koppeling inknijp. Ik zie ook dat de touren teller dan helemaal op 0 staat.

Als ik de koppeling nog op tijd los laat dan loopt die weer. Als ik hem te lang in knijp dan pakt die hem niet automatisch op maar moet ik de start knop gebruiken.

Komt dit probleem jullie bekend voor of weten jullie wat het kan zijn?

Gr TK91
 
Hallo mede GSR rijders,
Ik ben een beginnende motor rijder. Ik heb sinds een week een Suzuki GSR 600 uit 2006 gekocht.

Tijdens het rijden viel het me op dat de motor uitvalt tijdens het terugschakelen. Het gebeurd als ik de koppeling inknijp. Ik zie ook dat de touren teller dan helemaal op 0 staat.

Als ik de koppeling nog op tijd los laat dan loopt die weer. Als ik hem te lang in knijp dan pakt die hem niet automatisch op maar moet ik de start knop gebruiken.

Komt dit probleem jullie bekend voor of weten jullie wat het kan zijn?

Gr TK91

Allereerst, welkom in het prachtige GSR forum!

Mbt je probleem: hoe hoog draait je GSR in toeren wanneer hij stationair loopt? Dit zou bij warme motor ongeveer 1300 tpm moeten zijn. Ik heb ook last gehad van afslaande motor, na het aandraaien van de stationair stelschroef was dit gelijk verleden tijd.
 
Allereerst, welkom in het prachtige GSR forum!

Mbt je probleem: hoe hoog draait je GSR in toeren wanneer hij stationair loopt? Dit zou bij warme motor ongeveer 1300 tpm moeten zijn. Ik heb ook last gehad van afslaande motor, na het aandraaien van de stationair stelschroef was dit gelijk verleden tijd.

Ah top! Ik ga vanavond even kijken en evt bijschroeven. Ik laat het weten als het heeft geholpen. Bedankt voor je reactie
 
Hey. Ik moet zondag werken. Wttn?

Goedemorgen mede GSR rijders!:]

Zoals sommigen wellicht al hadden meegekregen staat er een ritje gepland voor zondag 5 juli a.s. Dit zal een rit zijn in het zuiden des lands (West-Brabant/stukje Zeeland) gevolgd door een BBQ. Ik heb meer dan voldoende ruimte om de 1,5m te kunnen waarborgen voor de mensen die dat wensen. Mooie gelegenheid om een lekker stukje te rijden en eventueel nieuwe mensen te ontmoeten!

Mocht je willen aansluiten, stuur mij dan even een privébericht!

*O*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan