Suzuki GSR 600 Deel 16

Status
Niet open voor verdere reacties.
En probleem is opgelost. Heb de touren verhoogd naar 2000. Heb er ongeveer 50 km mee gereden en is niet meer uitgevallen. Hopelijk is het nu verleden tijd. Allen bedankt voor het meedenken
 
En probleem is opgelost. Heb de touren verhoogd naar 2000. Heb er ongeveer 50 km mee gereden en is niet meer uitgevallen. Hopelijk is het nu verleden tijd. Allen bedankt voor het meedenken

Ik bedoel natuurlijk 1500
 
Probleem toch niet opgelost. Hij blijft uitvallen. De toerental schommelt ook en als ik gas geef en weer los laat zakt de toerenteller heel langzaam. Het lijkt alsof die blijft hangen..
 
Probleem toch niet opgelost. Hij blijft uitvallen. De toerental schommelt ook en als ik gas geef en weer los laat zakt de toerenteller heel langzaam. Het lijkt alsof die blijft hangen..

Wat is de km stand?
Wanneer zijn de kleppen voor het laatst gesteld?
Filters, olie en bougies vervangen?
 
Wat is de km stand?
Wanneer zijn de kleppen voor het laatst gesteld?
Filters, olie en bougies vervangen?
Km stand is 42.000
Filters, olie en bougies zijn door de vorige eigenaar vervangen. Nu ongeveer 400 á 500 km geleden. Over de kleppen heb ik geen idee
 
Km stand is 42.000
Filters, olie en bougies zijn door de vorige eigenaar vervangen. Nu ongeveer 400 á 500 km geleden. Over de kleppen heb ik geen idee
Ervan uitgaande dat de vorige eigenaar niet jokt zou kleppen (laten) stellen geen overbodig luxe kunnen zijn.....Stel dat het met 24.000 is gedaan (zoals voorgeschreven) dan is het toch alweer even geleden.....
 
Ervan uitgaande dat de vorige eigenaar niet jokt zou kleppen (laten) stellen geen overbodig luxe kunnen zijn.....Stel dat het met 24.000 is gedaan (zoals voorgeschreven) dan is het toch alweer even geleden.....
Bedankt voor je reactie. Dan begin ik eerst met de kleppen stellen. Kijk daarna wel verder
 
Probleem toch niet opgelost. Hij blijft uitvallen. De toerental schommelt ook en als ik gas geef en weer los laat zakt de toerenteller heel langzaam. Het lijkt alsof die blijft hangen..

Probleem had ik ook. Was inderdaad dat kleppen niet gesteld waren en er 2 cilinders pas gingen mee draaien na 7k toeren.

Je merkte het met name goed tijdens een poging tot gedoseerd gas geven en dan een punt (zeg 4k) proberen vast te houden. Dat lukte gewoon niet, toerental bleef maar onregelmatig.

Garage had uiteindelijk 4 kleppen vervangen en 3 gesteld. Nu nergens meer last van, motorisch gezien😇
 
Probleem had ik ook. Was inderdaad dat kleppen niet gesteld waren en er 2 cilinders pas gingen mee draaien na 7k toeren.

Je merkte het met name goed tijdens een poging tot gedoseerd gas geven en dan een punt (zeg 4k) proberen vast te houden. Dat lukte gewoon niet, toerental bleef maar onregelmatig.

Garage had uiteindelijk 4 kleppen vervangen en 3 gesteld. Nu nergens meer last van, motorisch gezien😇

Goed om te horen dat die van jou het weer doet👍! Hopen dat het bij mij ook aan de kleppen ligt. Wat waren de kosten ongeveer weet jij dat nog?
 
Niet te geloven.. motor bij de garage gezet. Kreeg volgende dag een telefoontje. Ja er is een vacuum lek. Hij is gerepareerd en doet het weer als nieuw. €70 betaald. Op de terug weg.. je raad het al. Bij de eerste beste kruispunt koppeling ingedrukt en ja hoor hij slaat weer af... ik laat toch maar de kleppen stellen.
 
Niet te geloven.. motor bij de garage gezet. Kreeg volgende dag een telefoontje. Ja er is een vacuum lek. Hij is gerepareerd en doet het weer als nieuw. €70 betaald. Op de terug weg.. je raad het al. Bij de eerste beste kruispunt koppeling ingedrukt en ja hoor hij slaat weer af... ik laat toch maar de kleppen stellen.

En wat veroorzaakte dat lek dan? Wat is er precies gerepareerd?
Klinkt alsof je met een kluitje in het riet gestuurd bent......:')
 
Goedenavond mede GSR eigenaren,

Heeft iemand een idee waar ik een (relatief) goedkoop zadel kan scoren?

1 of andere mafklapper heeft mijn motor van het weekend voorzien van een laag meel en dat vond mijn tweewieler, helemaal in combinatie met de regen die viel, niet heel fijn.

Gisteren 6 uur bezig geweest om alles schoon te krijgen, wat prima gelukt is. Maar het zadel is er toch wat minder goed van af gekomen.

Weet niet of het bouwjaar nog uitmaakt, maar ik ben op zoek naar de 2006 versie.

Alvast bedankt!

Groeten,
Dave
 
Goedenavond mede GSR eigenaren,

Heeft iemand een idee waar ik een (relatief) goedkoop zadel kan scoren?

1 of andere mafklapper heeft mijn motor van het weekend voorzien van een laag meel en dat vond mijn tweewieler, helemaal in combinatie met de regen die viel, niet heel fijn.

Gisteren 6 uur bezig geweest om alles schoon te krijgen, wat prima gelukt is. Maar het zadel is er toch wat minder goed van af gekomen.

Weet niet of het bouwjaar nog uitmaakt, maar ik ben op zoek naar de 2006 versie.

Alvast bedankt!

Groeten,
Dave

 
Hallo mede GSR rijders,
Ik ben een beginnende motor rijder. Ik heb sinds een week een Suzuki GSR 600 uit 2006 gekocht.

Tijdens het rijden viel het me op dat de motor uitvalt tijdens het terugschakelen. Het gebeurd als ik de koppeling inknijp. Ik zie ook dat de touren teller dan helemaal op 0 staat.

Als ik de koppeling nog op tijd los laat dan loopt die weer. Als ik hem te lang in knijp dan pakt die hem niet automatisch op maar moet ik de start knop gebruiken.

Komt dit probleem jullie bekend voor of weten jullie wat het kan zijn?

Gr TK91

nog even een update. Probleem helaas nog steeds niet verholpen.Wat heb ik al geprobeerd:
- stationair toerental hoger gezet
- vacuum lekkage verholpen
- kleppen gereinigd en gesteld
- sluitkabel van de gashendel was niet helemaal oke. Dit is ook aangepast.
- spanningsregelaar is gecheckt die doet het
- TPS sensor is gecheckt die doet het

Ik weet het even niet meer 😂
 
nog even een update. Probleem helaas nog steeds niet verholpen.Wat heb ik al geprobeerd:
- stationair toerental hoger gezet
- vacuum lekkage verholpen
- kleppen gereinigd en gesteld
- sluitkabel van de gashendel was niet helemaal oke. Dit is ook aangepast.
- spanningsregelaar is gecheckt die doet het
- TPS sensor is gecheckt die doet het

Ik weet het even niet meer 😂
@Kwark88 ????
 
Goededag allemaal,

Binnenkort ga ik een aantal dagen weg op de motor.

Wat is aan te raden qua bagage? Ik kijk nu naar de Bagtecs X50 (tas voor op de buddyseat).
Iemand hier ervaring mee? Wordt dit te heet in combinatie met de uitlaat? Alle goede tips zijn welkom.

Dank alvast:)
 
Goededag allemaal,

Binnenkort ga ik een aantal dagen weg op de motor.

Wat is aan te raden qua bagage? Ik kijk nu naar de Bagtecs X50 (tas voor op de buddyseat).
Iemand hier ervaring mee? Wordt dit te heet in combinatie met de uitlaat? Alle goede tips zijn welkom.

Dank alvast:)

Is dit misschien wat voor je? O-)
 
Is dit misschien wat voor je? O-)

Dankje! Helaas net niet helemaal wat ik zoek. Weet jij wel of degene die ik voorstel zou kunnen in verband met uitlaat onder het zadel? Of verwacht je daarmee geen problemen?
 
De originele uitlaat heeft hitte schildjes aan de zijkant. De meeste after markt uitlaten niet. Dat moet je even in de gaten houden.

Een alternatief is een bagagerol en een sjorband of span elastieken met haak.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan