Suzuki GSR 600 Deel 16

Status
Niet open voor verdere reacties.
De originele uitlaat heeft hitte schildjes aan de zijkant. De meeste after markt uitlaten niet. Dat moet je even in de gaten houden.

Een alternatief is een bagagerol en een sjorband of span elastieken met haak.

1595852425062.png


Dankje!
Heb deze uitlaat, dus dan ga ik uit van geen hitte schild? Dan ga ik voor bagagerol zonder zijtassen denk ik
 
Wie o wie kan mij vertellen hoe breed het zadeltje is van het boutje dat door de koppelinghendel heen gaat. Bij mij is die 7,8 mm maar zit er spelling op de koppelingshendel. Nu is de vraag of het bij het boutje vandaan komt of bij de hendel.

alvast dank
 
Hallo allemaal,

Sinds 1 september heb ik mijn motorrijbewijs behaald en heb kort daarna een GSR 600 gekocht. Hij bevalt mij supergoed alleen zit ik nog met een vraag..

Hoever kun je gemiddeld nog rijden met het laatste blokje benzine-indicator. Als ik mijn motor voltank, kan ik gemiddeld 190KM rijden voordat het laatste blokje dus gaat knipperen. Wat zijn jullie ervaringen?

Groeten Sander uit Almelo
 
Hallo allemaal,

Sinds 1 september heb ik mijn motorrijbewijs behaald en heb kort daarna een GSR 600 gekocht. Hij bevalt mij supergoed alleen zit ik nog met een vraag..

Hoever kun je gemiddeld nog rijden met het laatste blokje benzine-indicator. Als ik mijn motor voltank, kan ik gemiddeld 190KM rijden voordat het laatste blokje dus gaat knipperen. Wat zijn jullie ervaringen?

Groeten Sander uit Almelo

Volgens Suzuki zou je op één tank 280 km moet kunnen rijden (1 op 17). _O-
Zolang je hem niet heel hoog in de toeren jaagt kun je wel 250 km halen (1 op 15). :Y
Vanaf het eerste knipperende symbooltje heb je nog zo'n 2,5 - 3 liter dus zou je nog zo'n 40 - 50 km moeten kunnen rijden.....

Mocht je absolute getallen willen zul je het met een jerrycan achterop moeten testen, makkelijker is gewoon op tijd tanken :P
 
Heren,

Vandaag wilde ik de ketting spannen. Eerst moest alleen nog een dop gehaald worden voor de moer van de achterbrug. Op internet gevonden dat dit 36mm was en dit klopte aardig met mijn (te snelle) meting. Nog overwogen om de 32mm mee te nemen, maar niet gedaan. Thuis gekomen paste deze niet; te groot.

Dus: welke maat heb ik nodig voor de moer van de achterbrug? Toch de 32?
 
Heren,

Vandaag wilde ik de ketting spannen. Eerst moest alleen nog een dop gehaald worden voor de moer van de achterbrug. Op internet gevonden dat dit 36mm was en dit klopte aardig met mijn (te snelle) meting. Nog overwogen om de 32mm mee te nemen, maar niet gedaan. Thuis gekomen paste deze niet; te groot.

Dus: welke maat heb ik nodig voor de moer van de achterbrug? Toch de 32?
Oei, goede vraag volgens mij is het inderdaad 32 maar dat weet ik even niet zeker. Ik kan straks thuis even kijken, daar heb ik de dop liggen. Maar wellicht is iemand me voor :+

Even de volgende tip alvast, draai de moer los voordat je hem op de paddock stand zet en stel de moeren om en om een paar slagen aan beide kanten bij het spannen. Dan weet je zeker dat je redelijk goed zit. Verder kun je de instructie voor het meten van de speling e.d. lezen in het werkplaats handboek.
 
Oei, goede vraag volgens mij is het inderdaad 32 maar dat weet ik even niet zeker. Ik kan straks thuis even kijken, daar heb ik de dop liggen. Maar wellicht is iemand me voor :+

Even de volgende tip alvast, draai de moer los voordat je hem op de paddock stand zet en stel de moeren om en om een paar slagen aan beide kanten bij het spannen. Dan weet je zeker dat je redelijk goed zit. Verder kun je de instructie voor het meten van de speling e.d. lezen in het werkplaats handboek.
Scherp! Ik zou hem idd eerst op de paddock hebben gezet, voordat ik begon met draaien. :Y Ik wacht geduldig af. Dit weekend wordt het hem iig niet meer i.v.m. studie.
 
Scherp! Ik zou hem idd eerst op de paddock hebben gezet, voordat ik begon met draaien. :Y Ik wacht geduldig af. Dit weekend wordt het hem iig niet meer i.v.m. studie.
Dat doen de meesten, maar dat valt meestal niet mee. Als ie maar een slagje los is, daarna gaat het vanzelf als je hem op de paddock hebt. :Y
 
Is inderdaad 32mm, in de toolkit onder het zadel zit een stuk gereedschap om m mee los te halen. Bij vastdraaien moet ie op 100Nm als ik me niet vergis
 
Hallo, ik ben aan het zoeken naar een motor voor rond de 4000 euro. Nakeds vind ik gaaf, ik kijk naar bandits, z750, hornets, fazers. Nu is mijn oog gevallen op een GSR 600. Aangezien hier de ervaringsdeskundige zitten een vraagje. Hoe goed is de ABS op een gsr600 en is het raadzaam dit als optie te nemen? Zie een mooie bij axels bike shop staan voor 4500 met ABS, maar deze is wel een stuk duurder dan de meesten zonder ABS. Wat is wijsheid in dit geval?
 
Hallo, ik ben aan het zoeken naar een motor voor rond de 4000 euro. Nakeds vind ik gaaf, ik kijk naar bandits, z750, hornets, fazers. Nu is mijn oog gevallen op een GSR 600. Aangezien hier de ervaringsdeskundige zitten een vraagje. Hoe goed is de ABS op een gsr600 en is het raadzaam dit als optie te nemen? Zie een mooie bij axels bike shop staan voor 4500 met ABS, maar deze is wel een stuk duurder dan de meesten zonder ABS. Wat is wijsheid in dit geval?
Leuk dat je op het forum komt kijken!

Als antwoord op je vraag: ik heb het zelf niet en mis het niet. Echter is het natuurlijk wel van toegevoegde waarde in het kader van veiligheid en aangezien we de donkere maanden in gaan kun je het verschil tussen je budget en de vraagprijs er misschien nog wel af krijgen.

Uiteindelijk draait het erom hoe groot het prijsverschil is tussen wel of geen ABS en of jij het dat persoonlijk waard vind. Ik merk bij mezelf in ieder geval wel dat ik in alle situaties heel erg bewust bezig ben met mijn remgedrag en -techniek. Nu wil ik niet zeggen dat je dat met ABS niet zou doen, maar ik ken mezelf en zou er dan zelf waarschijnlijk minder mee bezig zijn.

Uiteindelijk ligt de keuze dus bij jou en is er in mijn optiek geen goed of fout. Mocht je andere vragen hebben mbt de GSR dan ben je hier in ieder geval aan het juiste adres!
 
Dank je :D

Woensdag kan ik hem pas ophalen dus half lid van de club haha.

Kan wel alvast even kijken voor bar end mirrors op Ali. Alleen even kijken of dat gaat passen.
 
Heeft iemand toevallig een digitaal Nederlands werkplaatshandboek, of kan ik die ergens kopen? Heb een Engelstalige digitaal, maar Nederlands zou toch wat fijner zijn.
 
Oeh hij was een dagje eerder klaar :D

Heb er nu 60 km opzitten, wat een genot!

Binnenkort even knappe fotos maken.
 

Bijlagen

  • 20201201_150405.jpg
    20201201_150405.jpg
    367,8 KB · Weergaven: 12
  • 20201201_150353.jpg
    20201201_150353.jpg
    546,5 KB · Weergaven: 12
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan