Suzuki GSR 600 Deel 16

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn vriendin heeft interesse in een GSR600, mooie machine :Y !

Lees echter veel negatieve ervaringen over het "on/off" throttle response.
Hoe zien ervaren jullie dit?

Zijn er verder nog punten waar we op moeten letten?

Bvd!
 
Mijn vriendin heeft interesse in een GSR600, mooie machine :Y !

Lees echter veel negatieve ervaringen over het "on/off" throttle response.
Hoe zien ervaren jullie dit?

Zijn er verder nog punten waar we op moeten letten?

Bvd!
Ik heb de gsr600 pas 1 dag, paar honderd km gereden, maar het aan uit effect nog niet echt ervaren. Misschien verschilt dit per GSR?
Ik ben er iig erg blij mee.
 
Mijn vriendin heeft interesse in een GSR600, mooie machine :Y !

Lees echter veel negatieve ervaringen over het "on/off" throttle response.
Hoe zien ervaren jullie dit?

Zijn er verder nog punten waar we op moeten letten?

Bvd!
Heb hem nu anderhalf jaar en rij er door wind en weer mee. Het on/off leer je mee rijden en het schijnt dat je dat ook kan stellen (althans wel bij de gixxers). Soms kan het je nog wel vies verrassen op momenten dat je het niet wilt hebben, maar ervaar het verder niet echt als storend meer. Ik merk het met name op lage toeren overigens (3/4k).

Verder echt fijne motor om op te leren rijden. Hele lineaire vermogensafgifte, waardoor je op dat gebied nooit verrast wordt en echt vertrouwen in in je :] krijgt. Voordeel t.o.v. de andere 600 cc's zijn de extra pktje's, waardoor ik hem nog steeds leuk vind.

Moet wel zeggen dat ik ondertussen neig naar een grotere tweecilinder vanwege het "karakter", maar dat is iets anders :P.
 
Mijn vriendin heeft interesse in een GSR600, mooie machine :Y !

Lees echter veel negatieve ervaringen over het "on/off" throttle response.
Hoe zien ervaren jullie dit?

Zijn er verder nog punten waar we op moeten letten?

Bvd!
Heb ondertussen geen GSR meer, maar afgelopen twee jaar maar weinig last van gehad. Ik denk dat ik een exemplaar had welke goed afgesteld was oid, maar heel zelden bij lage toeren deed hij wel eens moeilijk. Of ik reed gewoon zelden lage toeren, want hij is zo lekker hoog in de toeren ;)
 
Bedankt heren, hier kan ik wat mee. :t

Moet wel zeggen dat ik ondertussen neig naar een grotere tweecilinder vanwege het "karakter", maar dat is iets anders :P.
Als je daarmee maar niet het onderhoud bedoelt. 8)7

Ben begonnen op een Aprilia Shiver, 750CC V-twin, beleving is top.
Trilde alleen nog wel eens wat kapot, lambdasensor, kentekenplaathouder, boutjes los e.d.

Stiekem toch wel benieuwd naar een Tuono V4 of SDR 1290 als volgende motor.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt heren, hier kan ik wat mee. :t


Als je daarmee maar niet het onderhoud bedoelt. 8)7

Ben begonnen op een Aprilia Shiver, 750CC V-twin, beleving is top.
Trilde alleen nog wel eens wat kapot, lambdasensor, kentekenplaathouder, boutjes los e.d.

Stiekem toch wel benieuwd naar een Tuono V4 of SDR 1290 als volgende motor.
Die hele fiets kende ik niet. Lees je ook terug in de reviews op het internet. Onbekend maakt onbemind. Beetje een tegenhanger van een mt-09/monster? Ziet er best belovend uit. Hoe ervaarde jij hem in de jaren dat je hem had?
 
Die hele fiets kende ik niet. Lees je ook terug in de reviews op het internet. Onbekend maakt onbemind. Beetje een tegenhanger van een mt-09/monster? Ziet er best belovend uit. Hoe ervaarde jij hem in de jaren dat je hem had?
Een MT09 is een 3 cilinder, dus wel heel anders als een 2 cilinder. Een MT09 is net even wat soepeler en trilt minder. Daarbij is een yamaha over het algemeen ook wel onderhoudsvriendelijker dan een Aprilia.
De ervaring die ik met ducati heb zal ik hier maar niet delen, ik durf er niet aan te beginnen. '( Onderhoud/comfort (was weliswaar een ouder model Monster 2000/2003)

De Shiver is echter een prima motor, heeft ook een ride-by-wire systeem waardoor je de reactie van de gashendel kunt instellen.
De 750CC V-twin heeft lekker veel power onderin, verder is de motor goed wendbaar en heb je een erg rechte zithouding.
Qua vermogen heb je natuurlijk merkbaar minder dan een 900/1000CC motor, maar dit doet niet af aan het plezier wat je ermee kunt beleven, hij is tenslotte nog steeds erg snel.
Veel vrienden van me reden destijds al liter nakeds, maar kon ze over het algemeen prima bij houden. Op de rechte stukken leg je het natuurlijk wel af met een 750CC V-twin, maar daar zit ook niet het plezier van het motorrijden. :]
Ohja, en dat geluid van die Shiver..:9~:9~:9~

Wel even actief zoeken naar een model met een upgrade van de vering. De originele voelt ongeveer aan als een crossmotor, zo ver dat ze induiken.
 
Hallo allemaal,

Ik zal mij even voorstellen, ik ben Gijs en heb sinds 14 December heb ik mijn motorrijbewijs behaald.
In dezelfde week heb ik nog een GSR 600 gekocht. Zie onderstaande afbeelding.
28.XXX gedraaid, nu in de wintertijd ga ik de motor een beurt te geven/voor band vervangen. De kleppen laten stellen en synchroon laten afstellen. Ik merk dat nu de motor in de kou erg moeilijk heeft om stationair te blijven lopen. Dit komt vermoedelijk doordat de motor ruim een tijd heeft stil gestaan.

(Motor wordt uiteraard ook nog gewassen / gepoetst) maar daar is het nu wat te koud voor :)

Groetjes.

Gijs
 

Bijlagen

  • gsr 600.jpg
    gsr 600.jpg
    227,3 KB · Weergaven: 12
Hallo allemaal,

Ik zal mij even voorstellen, ik ben Gijs en heb sinds 14 December heb ik mijn motorrijbewijs behaald.
In dezelfde week heb ik nog een GSR 600 gekocht. Zie onderstaande afbeelding.
28.XXX gedraaid, nu in de wintertijd ga ik de motor een beurt te geven/voor band vervangen. De kleppen laten stellen en synchroon laten afstellen. Ik merk dat nu de motor in de kou erg moeilijk heeft om stationair te blijven lopen. Dit komt vermoedelijk doordat de motor ruim een tijd heeft stil gestaan.

(Motor wordt uiteraard ook nog gewassen / gepoetst) maar daar is het nu wat te koud voor :)

Groetjes.

Gijs
Welkom! Gefeliciteerd met de aanschaf en het behalen van je rijbewijs*O**O*
 
Hallo jongens en meisjes,

Zoals m'n profiel wel zal aantonen ben ik een heeel oudgediende op MF. Ik heb de afgelopen 10+ jaar in Ierland gezeten en ben niet meer actief geweest op dit forum. (Ik zag dat ik nog een discussie had lopen :P) Het vervoeren van m'n schatje kostte helaas ruim 1600 Euro bij de goedkoopste vervoerder dus we hebben er maar een roadtrip van gemaakt. Is ook veel leuker! Oudjaarsdag waren we weer in Nederland met z'n tweetjes. Bijna 70k op de teller inmiddels. Ik moet nog een NL kenteken regelen maar ik kan niet wachten om weer op de egale, vlakke wegen hier te rijden i.p.v. die gatenkaas daar! Ik reed, voor corona, dagelijks woon-werkverkeer dus het jeukt inmiddels alweer aardig!

GSRRechts.jpg


Voor de geïnteresseerden zitten hier Dominator pijpjes op en ik vind ze geweldig. Ik heb er veel complimenten over gekregen, ook van mensen met een duurdere optie. Een lekker vol geluid. Pools bedrijf maar ik zag gisteren dat ze ook in Amsterdam zitten dus lekker makkelijk hier.

Ze is van 2007 en ik heb haar nu zo'n 3 jaar. Hiervoor heb ik een Honda CBR600F (streetfighter) en Bandit 600 gereden.
Er zat nog xenon licht op bij aankoop maar dat ging ten koste van het starten dus weer terug laten bouwen naar halogeen.

Het ging hier een tijdje terug over brandstofverbruik. Ik kan melden dat ongeveer 250 km op een tank inderdaad een goed gemiddelde is. Boven de 150 km/u verdampte de benzine bij mij in Frankrijk helaas en ik stond bijna zonder. Er ging 15,9 L in van een maximum van 16,5 L.

P.S.: Ik had ook het geneuzel waar TK91 het over had maar bij mij zat de motor nog in de garantie en ik moest hem wel 3 keer terugsturen omdat de heren monteurs nogal gauw dachten het wel opgelost te hebben maar je moet er echt een goed stuk mee rijden. Soms viel de motor uit bij ieder stoplicht. Kleppen was het niet, bougies waren het niet en toerental was het ook niet, dacht ik. Als het nog nodig is kan ik wel informeren wat nou de uiteindelijke oplossing was. Ze loopt weer als een zonnetje in ieder geval. Het was ergens diep in de spelonken van het internet te vinden zeiden ze.
 
Met oudjaarsdag terug... zal flink koud geweest zijn! Welkom!

Dank u!

Nou, weet je, ik dacht dat het allemaal wel meegevallen had. Ik had twee paar handschoenen en twee paar sokken aan, thermisch ondergoed, alles zeg maar. Ik kwam ook aan in NL met gewoon warme handjes. Maar ik zie net een filmpje terug van het stukje waar ik dacht dat alles tegenzat. 20 km van Aire de Croixrault, in het noorden van Frankrijk, en de benzine was zo goed als op. Toen zat ik toch echt een beetje te klappertanden!
 
Hallo iedereen!

Ik ben nieuw hier, sinds vorig jaar september mijn rijbewijs gehaald en 3 weken terug mijn eerste motor gekocht.
Een Suzuki GSR600 uit 2010!

Nu merk ik dat als ik ga rijden er de eerste 10 minuten best wat witte rook uit de uitlaten komt. Ik heb het een en ander al opgezocht op internet maar een eenduidig antwoord kom ik niet tegen.

Misschien hebben jullie hier ervaring mee?

Cynthia
 

Bijlagen

  • Suzuki GSR600.jpeg
    Suzuki GSR600.jpeg
    211,4 KB · Weergaven: 10
eerste 10 minuten? rij je ermee of laat je hem 10 minuten stationair lopen? Als dat zo is: niet doen!\

witte 'rook' bij een koude motor is meestal condens, niks aan het handje met dit koude weer. Houdt het aan bij een warme motor dan heb je reden om verder te zoeken.

Een motor 'warm' laten draaien op stationair is een goede manier om die condens in je olie te laten komen, beter niet doen. Gewoon starten, helm op en rijden met dat ding :t

Veel plezier met de nieuwe aanwinst trouwens!
 
@guntherrex @Roeleey ,

Super bedankt voor jullie antwoord!
Ik laat hem nooit stationair warm draaien, ik spring er inderdaad gelijk op ! (Wel rustig rijden in het begin tot de motor warm is)
Goede tips, ik ga de vloeistoffen checken en kijken of het met hogere temperaturen nog aanhoudt!

:} mijn dank is groot!!
 
Hallo zou graag willen weten waar mijn knipperlicht relais zit en hoeveel pins die heeft wil led erop zetten, daar ik nieuw hier ben en mijn eerste motor is een gsr600 uit 2007
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan