Suzuki GSR 600 Deel 16

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hmmm.. balen... Veerboot keerring lekt... De nodige filmpjes gekeken... Dit moet ik ook zelf kunnen vervangen als ex auto monteur ...
Nu kwam ik ook een filmpje tegen waarbij beweert wordt dat als de originele veer met de progressieve kant naar boven beter werkt dus iets stugger veert dan andersom....
Iemand ervaring mee? Of wel eens gedaan?

Voor en tegen standers?
Woensdag een setje nieuwe keerringen met stofkapjes en verse vorkolie besteld.
Smiddags de motor voorbereid door alles te demonteren... Gistermiddag de boel weer in elkaar kunnen zetten, de veren op de originele manier zoals de manual aangeeft erin gezet.

Wat een peanuts klusje... 😁
Gelukkig had een maat van met de imbus 19 mm dop voor het voorwiel anders had ik die nog moeten kopen, nu ben ik voor nog geen EU 52,- klaar ...
 
  • Leuk
Waarderingen: D.D
Woensdag een setje nieuwe keerringen met stofkapjes en verse vorkolie besteld.
Smiddags de motor voorbereid door alles te demonteren... Gistermiddag de boel weer in elkaar kunnen zetten, de veren op de originele manier zoals de manual aangeeft erin gezet.

Wat een peanuts klusje... 😁
Gelukkig had een maat van met de imbus 19 mm dop voor het voorwiel anders had ik die nog moeten kopen, nu ben ik voor nog geen EU 52,- klaar ...
Mooi dat dat weer geregeld is en goed om te horen dat het een simpel klusje is (weliswaar voor een ex-automonteur). Geeft vertrouwen voor de toekomst.

Aan de prijs te zien geen hyperpro setje erin gezet?
En voor het uit elkaar halen en in elkaar zetten heb je dus de manual kunnen gebruiken?
 
Ik heb diverse filmpjes bekeken op YouTube... Dit zorgt zeker wel voor extra informatie...
Manual gaf alleen de info voor aanhaalmoment van de verschillende boutjes e.d. en de hoeveelheid olie...
Hyperpro maar ff niet gedaan....
 
Ik heb diverse filmpjes bekeken op YouTube... Dit zorgt zeker wel voor extra informatie...
Manual gaf alleen de info voor aanhaalmoment van de verschillende boutjes e.d. en de hoeveelheid olie...
Hyperpro maar ff niet gedaan....
Zet je de boutjes ook echt vast op moment of doe je dit “met de hand”.
En zo ja, welke momentsleutel heb je?
 
Zet je de boutjes ook echt vast op moment of doe je dit “met de hand”.
En zo ja, welke momentsleutel heb je?
Ik heb het express wel met een moment sleutel vast gezet aangezien het aluminium is waar je de boutjes in vast draait. Mijn ervaring is dat als ik iets vast zet, het te vast aangedraaid wordt waardoor iets af kan breken....of het draad beschadigd raakt.

ik heb een grote momentsleutel gebruikt. De kleine boutjes zouden op 23Nm vast moeten... Mijn moment sleutel begint bij 30Nm... Dat verschil durf ik wel aan...
 
domme vraag misschien maar is het voor een leek makkelijk/veilig om de benzinetank te verwijderen? Zit er namelijk aan te denken bepaalde onderdelen in een andere kleur te wrappen. (Lijkt me makkelijker zelf te doen dan goed spuiten)
 
Wil je de tank ook wrappen of zit deze alleen in de weg ? De tank is relatief eenvoudig omhoog te zetten. Omschrijving hiervoor staat in de handleiding.
 
Wil je de tank ook wrappen of zit deze alleen in de weg ? De tank is relatief eenvoudig omhoog te zetten. Omschrijving hiervoor staat in de handleiding.
wil de tank, voorspatbord en kapjes naast de uitlaat gaan wrappen. volgens mij heb ik dan alle "gelakte" delen te pakken. Denk dat de tank er dus even helemaal af moet
 
Contactslot kapje losmaken... Boutjes eronder van de tank losmaken.... Zadel eraf...
Tank zit aan de zadel kant vast met 1 lange bout.... En je zal de benzine slang los moeten maken.. en aftappen...
Dan zal je de tank eraf moeten kunnen halen.
Voorspatbord moet je voorwiel eruit om bij de boutjes te komen.
Kapjes bij de uitlaat weet ik ff niet hoe dat zit
 
Ben ergens op het wereldn wijde web een complete pdf van de GSR gevonden waar alle omschrijving van montage in staat
 
Kan iemand mij zeggen of dit genoeg koelvloeistof is wat in het reservoir zit?
Thnx!
 

Bijlagen

  • IMG20220514160845.jpg
    IMG20220514160845.jpg
    122,9 KB · Weergaven: 13
Het niveau staat op het minimum, maar kan nog wel even, deze maand een keer bijvullen 😉
 
Verschil tussen minimum en maximum is ook niet heul erg groot... Maar Just to be sure.. idd ff bijvullen 😄
 
  • Leuk
Waarderingen: D.D
We gaan volgende week een weekend de Eifel in. Verstandig om het nu nog even bij te vullen? Vervelende is, de tank moet omhoog 😒

Heb wel al de remvloeistof even ververst. Die was aardig bruin! Klusje van niks en veel baat erbij.
 
Tank is zo omhoog, ff contactslot weg halen en daaronder 4 boutjes los.. dan zadelmlos en misschien die centrale bout aan de zadel kant ff losser zetten...
Als je remvloeistof kan doen dan is de tank omhoog en koelvloeistof bijvullen ook maar een kwartiertje
 
Ik kan het zeker doen. Dacht alleen dat het meer werk was. Ik dacht dat ook de zij kappen los moesten hiervoor.
 
Als we dan toch bezig zijn dan geven we de motor ook maar meteen een kleine beurt.
Nieuwe olie + filter zijn besteld. Koelvloeistof is bijgevuld. IMG20220515124435.jpg
 
We gaan volgende week een weekend de Eifel in. Verstandig om het nu nog even bij te vullen? Vervelende is, de tank moet omhoog 😒

Heb wel al de remvloeistof even ververst. Die was aardig bruin! Klusje van niks en veel baat erbij.
Wat leuk! Waar zitten jullie? We gaan met een paar van hier ook van 19 tm 22 mei en we zitten in Schafbruck....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan