Suzuki GSR 600

Roeleey

MF veteraan
Donateur
28 aug 2011
9.047
1.738
Thuis natuurlijk...
Welkom in het Suzuki GSR 600 topic

Deel 1 (yfis) (19/10/2005 > 02/07/2007)
Deel 2 (tomaatje) (02/07/2007 > 06/04/2008)
Deel 3 (Luckysan) (06/04/2008 > 06/03/2009)
Deel 4 (Luckysan) (06/03/2009 > 07/01/2010)
Deel 5 (LinKing) (07/01/2010 > 12/08/2010)
Deel 6 (LinKing) (12/08/2010 > 12/04/2011)
Deel 7 (IQski) (12/04/2011 > 26/09/2011)
Deel 8 (CorvetteFreak) (26/09/2011 > 25/03/2012)
Deel 9 (Roeleey) (25/03/2012 > 06/09/2012)
Deel 10 (Roeleey) (06/09/2012 > 14/06/2013)
Deel 11 (Roeleey) (14/06/2013 > 26/01/2014)
Deel 12 (Roeleey) (26/01/2014 > 24/06/2014)
Deel 13 (Roeleey) (24/06/2014 > 27/12/2014)
Deel 14 (Roeleey) (27/12/2014 > 23/06/2015)
Deel 15 (Roeleey) (23/06/2015 > 09/05/2017)
Deel 16 (Roeleey) (09/05/2017 > 21/01/2023)

Specificaties (sinds 2006):
Cilinderinhoud:
599.40 cc
Motor type: Vier-in-lijn
Takt: 4
Vermogen: 71.5 KW (98.00 PK) @ 12000 RPM
Koppel: 64.70 Nm @ 9600 RPM
Max TPM: 14000
Compressie: 12.5:1
Boring x slag: 67.0 x 42.5 mm
Brandstofsysteem: Injectie. 38 mm
Kleppen per cilinder: 4
Brandstofcontrole: DOHC
Onsteking: Elektronische ontsteking (met transistor)
Starter: Elektrisch
Smeersystem: wet sump
Koelsysteem: Vloeistofgekoeld
Versnellingen: 6
Drooggewicht: 183.0 kg
Zithoogte: 785 mm
Hoogte: 1,075 mm
Lengte: 2,090 mm
Breedte: 795 mm
Gronspeling: 130 mm (5.1 inches)
Wielbasis: 1,440 mm
Frame type: Aluminum frame
Balhoofdshoek: 21.2°
Trail: 104 mm (4.1 inches)
Voorvering: Telescopisch, 43 mm, instelbaar
Voorvering veerweg: 130 mm
Achtervering: Link type, enkelvoudige veer, instelbaar
Voorband: 120/70-17
Achterband: 180/55-17
Voorremmen: Dubbele schijfrem, 4 zuigerremklauwen
Diameter voorremschijven: 320 mm
Achterrem: Enkelvoudige schijf, 1 zuigerremklauw
Diameter achterremschijf: 240 mm
Uitlaatsysteem: 4 in 1 in 2 (onder zadel)
Verbruik: Volgens Suzuki 1 op 17 Dit kan uiteraard variëren, afhankelijk van
je rijstijl en de omstandigheden
:+

Kleuren 2006:
Mat zwart(YKV)
Grijs(YHG)
Blauw(YKZ)
Rood(YHH)

Kleuren 2007:
Mat zwart(YKV)
Zilver(YD8)
Blauw(YBA)
Bordeaux(YHL)

Kleuren 2008 & 2009:
Zwart(YAY)
Zilver(YMD)
Blauw(YBA)
Antraciet(YLF)
Oranje(YME)

Kleuren 2010:
Zwart(YAY)
Zilver(YMD)
Antraciet(YLF)
Wit(YPA)

Terugroep actie
:
Diverse modellen uit 2008 en 2009 zijn terug geroepen
i.v.m. de spanningsregelaar. Check hier welke en of die van jouw erbij zat.

Tests/Reviews:
Motorfreaks
MotoPlus

Handige links:
Werkplaats handboek(Engelse versie)
Nederlandse versie bestellen? Dit kan bij je lokale Suzuki dealer klik hier om te zien wat voor jou de dichts bijzijnde is.

Onderdelen en accessoires
Suzuki
Alle onderdelen op nummer
 
20230122_165854.jpg
 
Ha zwoegers,
Vraagje:

Heb al een tijdje dat de motor heel af en toe afslaat bij terugschakkelen en gas los bij bijvoorbeeld naderen stoplicht. Je kunt hem dat ook meteen weer starten. Ik lees in diverse topics dit probleem en meestal komt men dan uit bij kleppen stellen, synchroniseren, nieuwe filters etc. DIt is intussen allemaal al gedaan door de garage. Ook toevoegingen erin gedaan. Soms gaat het een tijdje goed maar het blijft niet-reproduceerbaar terugkomen.

Iemand ervaringen ermee? Zijn er nog opties?
 
Staat je stationair toerental nog goed ? Die verloopt soms wel eens en veroorzaakt dan ook afslaan.
 
tx!
Zou gecheckt moeten zijn, hoewel ze hem misschien 'koud' gechecked hebben. Wat moet hij idealitair staan?
 
Gelukt en ogenschijnlijk opgelost! Ik hoefde alleen niet de benzinetank omhoog te doen. Kon er prima bij van links-onderen (kant kabel ingang koppeling). Dank je wel, @Erwin_83 !!
 
Gelukt en ogenschijnlijk opgelost! Ik hoefde alleen niet de benzinetank omhoog te doen. Kon er prima bij van links-onderen (kant kabel ingang koppeling). Dank je wel, @Erwin_83 !!
Ja de eerste keer deed ik volgens het boekje, de keren erna zonder de tank los te halen. Als je weet waar je moet zijn is het zo gedaan.
 
Ik had hetzelfde probleem met afslaan, na een grote beurt vorig jaar. Via linksonder inderdaad met een schroevendraaier gesteld na een stukje rijden en nergens meer last van.

Even iets anders, op dit moment heb ik een originele kentekenplaathouder met RAW’s. Ik wil een korte monteren, maar heb ik buiten de kentekenplaathouder en nieuwe knipperlichten nog aansluitmateriaal nodig, iemand ervaring met een model eventueel?
 
Ik had hetzelfde probleem met afslaan, na een grote beurt vorig jaar. Via linksonder inderdaad met een schroevendraaier gesteld na een stukje rijden en nergens meer last van.

Even iets anders, op dit moment heb ik een originele kentekenplaathouder met RAW’s. Ik wil een korte monteren, maar heb ik buiten de kentekenplaathouder en nieuwe knipperlichten nog aansluitmateriaal nodig, iemand ervaring met een model eventueel?
Als je het zwarte gedeelte net onder het inhammetje afzaagd kun je het originele ijzerwerk eronder gebruiken voor montage van de kentekenplaat. En de raw's is gewoon verwisselen.
Zal later even kijken of ik nog ergens plaatjes heb van het resultaat.
 
Als je het zwarte gedeelte net onder het inhammetje afzaagd kun je het originele ijzerwerk eronder gebruiken voor montage van de kentekenplaat. En de raw's is gewoon verwisselen.
Zal later even kijken of ik nog ergens plaatjes heb van het resultaat.
Ik ben benieuwd…
 
Als je het zwarte gedeelte net onder het inhammetje afzaagd kun je het originele ijzerwerk eronder gebruiken voor montage van de kentekenplaat. En de raw's is gewoon verwisselen.
Zal later even kijken of ik nog ergens plaatjes heb van het resultaat.
Hi
heb je toevallig nog een plaatje😬😬
 
Weet iemand waar ik een Nederlandse versie van het werkplaatshandboek op de kop kan tikken kan dat bij de dealer? Of een pdf bestand desnoods. Thx
MP of Google Niks te vinden
 
Terug
Bovenaan Onderaan