Suzuki GSR 750 deel 1

Een handleiding van een gsx-r 750 k5 kan je misschien een klein beetje op weg helpen. Het blok is namelijk van deze fiets. Het blok is wel aangepast waardoor het meer koppel heeft en minder pk. Succes.
 
Goedeavond Suzuki GSR rijders,

Mijn naam is Gerben en heb sinds kort mijn rijbewijs en bezit dus ook een mooie GSR, een zwarte uit 2013.
Inmiddels al mooi wat kilometers gemaakt met mijn verse rijbewijs en de de GSR bevalt uitstekend.
De GSR had al een korte kentekenplaat houder, stalen remleidingen en zwarte race hendels. Heb de GSR inmiddels zelf voor zien van barracuda knipperlichtjes, die oranje lampions waren echt veelste groot hehe.

De GSR heeft echter nog wel de standaard uitlaat en die klinkt veel te soft, ben op zoek naar een sportievere uitlaat, liefst donker geluid en hij mag ook wel een beetje knallen bij gas los:) hehe
Budget is natuurlijk zoals altijd veel te laag rond de 300 - 400 euro. Maar mijn oog, qua stijl, is inmiddels gevallen op de wat subtielere kleinere uitlaten met natuurlijk een donker geluid...
- Hurric Supersport
- Mivv GP
- G&G moto2 (voorkeur)

De zoveelste uitlaat komt hier natuurlijk voorbij, maar zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, er juist één afraden of juist aanraden..?
En zal ik met deze (slip on) uitlaten ook het één en ander aan de motor opnieuw moeten laten afstellen?

Ik zal binnenkort even een foto plaatsen van mijn GSR, en alvast bedankt voor de mogelijke reacties hierop.

Groetjes Gerben
 
Goedeavond Suzuki GSR rijders,

Mijn naam is Gerben en heb sinds kort mijn rijbewijs en bezit dus ook een mooie GSR, een zwarte uit 2013.
Inmiddels al mooi wat kilometers gemaakt met mijn verse rijbewijs en de de GSR bevalt uitstekend.
De GSR had al een korte kentekenplaat houder, stalen remleidingen en zwarte race hendels. Heb de GSR inmiddels zelf voor zien van barracuda knipperlichtjes, die oranje lampions waren echt veelste groot hehe.

De GSR heeft echter nog wel de standaard uitlaat en die klinkt veel te soft, ben op zoek naar een sportievere uitlaat, liefst donker geluid en hij mag ook wel een beetje knallen bij gas los:) hehe
Budget is natuurlijk zoals altijd veel te laag rond de 300 - 400 euro. Maar mijn oog, qua stijl, is inmiddels gevallen op de wat subtielere kleinere uitlaten met natuurlijk een donker geluid...
- Hurric Supersport
- Mivv GP
- G&G moto2 (voorkeur)

De zoveelste uitlaat komt hier natuurlijk voorbij, maar zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, er juist één afraden of juist aanraden..?
En zal ik met deze (slip on) uitlaten ook het één en ander aan de motor opnieuw moeten laten afstellen?

Ik zal binnenkort even een foto plaatsen van mijn GSR, en alvast bedankt voor de mogelijke reacties hierop.

Groetjes Gerben

Inmiddels de Mivv GP besteld, hopelijk snel binnen, daarnaast nog aan het kijken naar andere spiegels, waarschijnlijk bar-end spiegels.
Tot die tijd nog van de resterende mooie dagen genieten en km's maken!
 

Bijlagen

  • 20190928_115901.jpg
    20190928_115901.jpg
    305,3 KB · Weergaven: 44
Een leuke uitlaat die mivv maar die maakt wel echt een bak geluid zelfs met db killer. Ik had zo'n demper op mijn gsxr destijds. De complete arrow uitlaat die er nu op zit is een stuk beschaafder.
 
Hier een Akrapovic, welke heel beschaaft geluid maakt met de DB killer.

Ben alleen nog op zoek naar nieuwe (mooie) knipperlichten. Heb er nu een setje van Aliexpress op zitten, prima in het donker. Overdag zijn ze niet fel genoeg. Zit aan Barracude te denken.
 
Blij om te zien dat het (mijn) topic nog "leeft". Is al weer wat jaren geleden dat ik mijn gsr heb weggedaan, klein beetje spijt. Veel leesplezier aan allen.
 
Ik heb mijn wielen en remklauwen laten poedercoaten. Ik zal straks ook nog een keer een foto plaatsen als alles gemonteerd is. Deze winter komt er ook nog een quickshifter op.
 

Bijlagen

  • IMG-20191106-WA0000.jpg
    IMG-20191106-WA0000.jpg
    110,2 KB · Weergaven: 21
Beste mede GSR 750 rijders, vroeger toen ik een GSX-R 1000 en daarna een 750 reed, spraken we geregeld met een groep(je) via het MF af (meetings) om na een drankje en een praatje lekker te gaan toeren.

Doen jullie dit ook wel eens of is daar animo voor om dat een keer te organiseren?

Ik rijd trouwens een 2013 model (zwart)
 
Lijkt mij leuk om een keer te gaan rijden met alleen maar mensen op een gsr. Ik woon alleen in het zuiden van het land en ben niet zo'n fan om in Nederland te rijden. Mocht dit van de grond komen wil ik misschien wel aansluiten. Denk wel dat dit een kleine groep zal worden gezien de lage activiteit in dit topic. Maar doet natuurlijk niets af aan de gezelligheid.
 
Goedemorgen GSR rijders,

Om er nog een beetje leven in te gooien heb ik de volgende vraag, wie van julie heeft een ander achterlicht in zijn/haar GSR750 laten zetten.

Bijvoorbeeld een smoke LED achterlicht die ik her en der via google vind. Het standaard achterlicht is al mooi maar zo'n smoke LED achterlicht geeft denk ik een net wat sportievere/luxere look.

Of zijn er ervaringen van mensen die het achterlicht van het nieuwe model hebben laten overzetten en kan dat 1 op 1.

Ik ben benieuwd, geniet van het lekkere rijweer!!
 

Bijlagen

  • IMG-20200417-WA0027.jpg
    IMG-20200417-WA0027.jpg
    281,5 KB · Weergaven: 22
Vraagje. Ik wil graag de remmen van de GSR (2011) upgraden... hij remt wel maar hij mist wat voor mijn gevoel. Er staat nu zo’n 20.000km op de teller (heb hem gekocht met 8k) en voor zo ver ik weet zijn het nog steeds de originele remblokken. zo op het oog zit er nog genoeg “vlees” op.. Zou een nieuw setje remblokken het gevoel geven waar ik (of eigenlijk mijn vriendin) naar op zoek ben?
 
De remmen zijn gewoon niet je van het van de GSR. Dit is ook al vaker besproken in dit topic. Ik zelf heb een tweedehands radiale rempomp geplaatst van een GSXR en dat is echt een wereld van verschil. Ik had toen al stalen remleidingen. Als je naar boven scrolt zie je de rempomp ook op mijn fiets gemonteerd zitten.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: R0y.
Ben erg benieuwd in hoeverre andere remblokjes al meer doen. Iemand daar ervaring mee?

dat is het eerste wat ik wil gaan proberen, werkt dat niet of niet voldoende kan ik altijd nog voor een radiale rempomp gaan.
 
Zaterdag even langs de dealer. Remleidingen moeten vervangen worden (gaat alleen nog maar sponziger remmen). Volgens mij zijn ze nog nooit vervangen dus dan is het volgens mij ook wel tijd. Als ze toch bezig zijn maar direct voor stalen gaan.. Ook nog even contact gehad voor Brembo gesinterde blokken voor op straat. Die gelijk maar laten monteren?
 
hoi iedereen! ik ben van plan om zaterdag enkele motoren te gaan testen en hopelijk iets naar m'n zin te vinden! 1 van de motoren die ik ga testen is dus een GSR750 met 29.000km hoe staan jullie hier tegenover naar km-stand toe? staat bij een dealer dus heb soiso garantie maar zijn die motoren te betrouwen op die km stand? gekende gebreken? dingen waar ik op moet letten? alvast enorm bedankt!
 
Ik ben met mijn gsr deze stand al gepasseerd. Gekocht bij 7000 km en geen gekke dingen gehad als alleen de beurtjes. Km stand zegt niet alles en 29 k is nog niet heel veel. Heb ze al op mp gezien met 60 K. Veel verschillende eigenaren zou ik mij drukker om maken. Wat ga je nog meer testen? Succes met je keuze.
 
hoi iedereen! ik ben van plan om zaterdag enkele motoren te gaan testen en hopelijk iets naar m'n zin te vinden! 1 van de motoren die ik ga testen is dus een GSR750 met 29.000km hoe staan jullie hier tegenover naar km-stand toe? staat bij een dealer dus heb soiso garantie maar zijn die motoren te betrouwen op die km stand? gekende gebreken? dingen waar ik op moet letten? alvast enorm bedankt!

Hier gekocht bij 7.5k. Staat nu zo'n 25k op volgens mij (mijn vriendin rijd er nu op). Nooit problemen of gezeur mee gehad behalve het reguliere onderhoud.

Goed kijken naar de slijtage delen en verder niet echt bijzonderheden volgens mij. Ik zou wel inderdaad even verschillende eigenaren checken en ook of de motor is geimporteerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan